הטרמיטים ופעולות למניעתם

הטרמיטים ופעולות למניעתם

קל מאוד לגלות ולזהות את מנהרות/ תעלות הבוץ, אשר בנו הטרמיטים ושמובילות לאורך הקירות או הפאנלים בבית ומגיעות עד לארון, משקוף הדלת, קורת העץ או לכל רכיב עץ אחר אשר קיים בבית, ומשמש כמקור המזון של הטרמיטים.  כמו כן, היכרות עם המראה החיצוני של הטרמיטים יכולה אף היא לעזור. נוכחות של טרמיטים מכונפים או בעלי כנפיים שנשרו, במיוחד בתוך מבנה, יכולים להעיד על הימצאותם של טרמיטים באותו מבנה. כמובן שכאשר מזהים טרמיטים, חשוב מאוד להזמין הדברת טרמיטים מהר ככל האפשר. יחד עם זאת, כדי למנוע את התופעה, ישנן מספר פעולות שניתן ואף רצוי לעשות: צריך למנוע הצטברות של לחות ומים סמוך ליסודות המבנה, שכן הטרמיטים נמשכים למקומות לחים ותאמינו לנו, שסמוך ליסודות המבנה, זהו המקום האחרון שבו הייתם רוצים שהטרמיטים יתיישבו. כמו כן, חשוב מאוד לרסס ולחטא את החול אשר משמש לריצוף בבית נגד הטרמיטים. אין לקבור או לפזר עץ או פסולת עץ לכל סוגיה באתר בנייה וכן יש לוודא את ניקוי אתר הבנייה מפסולת עץ. בנוסף, יש למנוע מגע של רכיבי עץ (לרבות: פרגולה, דק, קורות תמך וכיוצא בזאת) עם הקרקע וכדאי לדאוג למרווח של 40 ס"מ לפחות, בין רכיבי העץ לבין הקרקע. חצץ לסוגיו גם כן דוחה את הטרמיטים, על כן מומלץ לפזר חצץ מסביב למבנה, בחגורה של 30 ס"מ ובעומק של 20 ס"מ. מומלץ גם להשתמש במחסום/ כיסוי ברזל או פלסטיק לשם הגנה עבור משקופים מעץ…

מי הם הטרמיטים?

הטרמיטים הינם נמנים על קבוצת החרקים החברתיים (לרבות: נמלים, דבורים וכיוצא בזאת). הטרמיטים הינם חיים במושבות גדולות, ואת ביתם הם בונים בקן באדמה (קני טרמיטים יכולים להגיע עד לעומק של 5 מטר) ועל העצים. בישראל מוכרים כ- 15 זני טרמיטים, אשר רובם חיים באדמה, והם אלו שגורמים למרבית הנזקים. הטרמיטים הינם ניזונים מעץ ומוצריו, הם ניזונים מהתאית ומהליגנין המצויים בעץ, אותם מעכלים הטרמיטים באמצעות מיקרו אורגניזמים אשר נמצאים במערכת העיכול שלהם. אל ארונות הבית שלנו, העשויים עץ (מקור המזון של הטרמיטים), מגיעים הטרמיטים דרך תעלות ומנהרות שהם עצמם בונים מבוץ ומחלקי עץ טבולים ברוק דביק. כך למעשה הם מסתתרים מהאור, אשר הם רגישים מאוד אליו (הטרמיטים הינם חיות חסרות פיגמנטים).

במושבת טרמיטים אפשר להבחין בשלושה מעמדות: פועלים, חיילים ומתרבים (מלך ומלכה שהינם טרמיטים בעלי כנפיים ובעלי כושר התרבות). בסתיו ובאביב מגיחים מהקנים הטרמיטים המכונפים (המלך והמלכה) למסע כלולות כדי להזדווג ולהקים מושבות חדשות. כל מושבת טרמיטים כזו שקמה (מושבה קטנה הינה בת 60000 טרמיטים) מסוגלת לחסל בול עץ, באורך של חצי מטר ורוחב של 15 ס"מ, תוך פחות מחצי שנה.

זיהוי הנזקים של הטרמיטים:

קל מאוד לגלות ולזהות את מנהרות/ תעלות הבוץ, אשר בנו הטרמיטים ושמובילות לאורך הקירות או הפאנלים בבית ומגיעות עד לארון, משקוף הדלת, קורת העץ או לכל רכיב עץ אחר אשר קיים בבית, ומשמש כמקור המזון של הטרמיטים.  כמו כן, היכרות עם המראה החיצוני של הטרמיטים יכולה אף היא לעזור (טרמיטים הינם יצורים דמויי תיקנים, קטנים וחיוורים). נוכחות של טרמיטים מכונפים או בעלי כנפיים שנשרו, במיוחד בתוך מבנה, יכולים להעיד על הימצאותם של טרמיטים באותו מבנה.

פעולות מניעה שיש לנקוט נגד טרמיטים:

כמובן שכאשר מזהים טרמיטים, חשוב מאוד להזמין הדברת טרמיטים מהר ככל האפשר. יחד עם זאת, כדי למנוע את התופעה, ישנן מספר פעולות שניתן ואף רצוי לעשות ואלו הן: צריך למנוע הצטברות של לחות ומים סמוך ליסודות המבנה, שכן הטרמיטים נמשכים למקומות לחים ותאמינו לנו, שסמוך ליסודות המבנה, זהו המקום האחרון שבו הייתם רוצים שהטרמיטים יתיישבו. כמו כן, חשוב מאוד לרסס ולחטא את החול אשר משמש לריצוף בבית נגד הטרמיטים.

מאמרים נוספים
המשמעות של הקמת חברה
חברה היא אחת הדרכים לנהל עסק עצמאי. לרוב אדם שפותח...
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
דילוג לתוכן