הכל על מנעולים

הכל על מנעולים

מאז ימי הביניים עסקו האנשים בחיפוש אחר ביטחונם ובטחון רכושם. כדי למנוע נגישות לא רצויה למקומות או דברים מסוימים נאלצו להמציא פתרונות. פתרון יעיל  מנעולים מכל סוג שהוא על מנת להבטיח חוסר נגישות למקומות או דברים מסוימים, החל ממנעולים בתליה, מנעולי צילינדר לדלתות.

מנעולים מילה אחת שנשמעת פשוטה, אולם אין הדבר נכון מנעולנים הוא נושא מאוד רחב, קיימים מאות ואלפי סוגי מנעולים שונים ומשונים. בראשית ברא אלוקים את הבריח, לאחר מכן את המנעול ומשם המשיך האדם לפתח את המנעולים. כמו שציינתי מנעולי התלייה, מנעול צילינדר הפשוט מסדרת האון ובהמשך מנעולים ביומטריים ((מנעולי טביעת אצבע או מנעולי טביעת עין) מנעולים המופעלים באמצעות כרטיס מגנטי, מנעולים המופעלים על ידי שלט או מנעולים מופעלים על ידי צ'יפ קרבה. מנעולים לכספת, בנושא זה קיימים מספר מצומצם יותר של מנעולים כגון מנעולי קומבינציה (מספרים), מנעול אלקטרוני או מנעול חוגה כשבדרך כלל היה מנעול נוסף על מנעול התריסים (פלטות). במנעולים שמותקנים בכספת הם בדרך כלל מנעולים איכותיים במיוחד.

מכיוון שהמנעולים הללו מותקנים בתוך כספת ממוגנת, בכל תקלה במנעולים הללו תהיה כרוכה במשך זמן עבודה ארוך ולפעמים הרבה הרס הן לכספת והן למנעולים.

אנסה קצת לגעת במנעולי הרכב המנעולים ברכב הם אלו המותקנים בדלתות והם מתג ההנעה (סוויץ') הם די דומים האחד למשנהו מבחינת הרעיון של הרכב המנעולים הפנימי בדגמים החדשים מתג ההנעה ומנעול ההגה מגובים בציפ אימובילייזר ובדלתות מותקנות בנוסף למנעולים המכאניים מנעולים חשמליים או מנעולים פניאומאטיים ( לחץ אוויר).

 

חברות המובילות בעולם בתחום המנעולים, ייל , מולטילוק, מאור , סרג'נט, גרינליפט ואסא אבלו. מבחינה טכנית כמעט כל סוגי המנעולים ניתנים לשיוני פנימי, במילים פשוטות לשנות את המפתח ( שינוי קומבינציה) דבר זה מאפשר ליצר מנעולים שיפתחו על אותו מפתח או שלט ( מנעולי אחידים) או מנעולים אשר יפתחו עם מפתחות שונים אולם מפח אחד ראשי ויפתח את כל המנעולים ( מנעולי מאסטר).

טכנולוגיות המנעולים המתקדמת ביותר היא אינסופית כגון מנעולים אלקטרוניים או מנעולים ביומטריים ומנעולי אימובילייזר.

תמיד זכרו אין כמעט מנעולים שאי אשפר לפרוץ , מנעול איכותי פשוט לוקח יותר זמן עד שיצליחו מנעולנים לפתוח אותו . הרכוש שלכם יקר שימרו עליו תמיד מאחורי מנעול מסוג הטוב ביותר!

מאמרים נוספים
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
דילוג לתוכן