מדוע ארוחת הבוקר כל כך חשובה?

מדוע ארוחת הבוקר כל כך חשובה?

אנחנו מדלגים עליה מבלי משים בשעות הבוקר המוקדמות וחשים בחסרונה לקראת הצהריים, כשהבטן מתחילה לקרקר וכשהסחרחורת מתגנבת אל ראשינו. אנשים רבים אינם מודעים לחשיבותה של ארוחת הבוקר. הם קמים במהירות בשעת בוקר מוקדמת, שותים קפה של בוקר במקרה הטוב, מארגנים את הילדים לבית הספר, מתארגנים בעצמם לעבודה ויוצאים בפזיזות אל הרכב שמחכה להם בחנייה.

דברים שכדאי לדעת על ארוחת בוקר

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר במהלך היום. במהלך הלילה הגוף נמצא בצום וחילוף החומרים שלו מועט. כאשר אתם מתעוררים, הגוף שלכם זקוק לאנרגיה כדי לתפקד במהלך היום. אם תתחילו להקפיד על אכילת ארוחת הבוקר לפני היציאה לעבודה, תגלו כי כושר הריכוז שלכם עולה, אתם רעבים פחות במהלך היום, "מנשנשים" פחות מזונות לא בריאים ובאופן כללי מרגישים טוב יותר. עדיין לא השתכנעתם? קבלו עוד כמה דברים שמומלץ להבין לגבי ארוחת הבוקר:

  • לשפר את הרגלי האכילה – ארוחת הבוקר מכניסה אתכם לעניינים בנוגע לסדר הארוחות. אם אתם מקפידים על אכילת ארוחת בוקר מלאה, תהיו רעבים רק לקראת הצהריים, וכך תקפידו על אכילה מאוזנת יותר. דילוג על ארוחת הבוקר עלולה לגרום לכם לרעב לקראת הערב, ואתם עלולים לצרוך כמויות רבות של מזון דווקא בערב, לפני השינה.
  • דילוג על ארוחת הבוקר גורם להשמנה – ישנם אנשים המאמינים כי אם הם ידלגו על ארוחה, הם יורידו במשקל. אם כבר בחרתם לדלג על ארוחה, בחרו בארוחת הערב ולא בארוחת הבוקר. דילוג על ארוחת הבוקר תגרור צריכת מזונות רבים במהלך היום ותגרום להשמנה.
  • להקפיד על ארוחת בוקר בריאה – אנחנו רואים בסרטים ובפרסומות אנשים הנהנים מאכילת דגנים בארוחת הבוקר. שימו לב כי מרבית הדגנים מכילים סוכר רב, ולכן הם לא המאכל המומלץ בבוקר. כדאי יותר להתענג על סלט, לחם מקמח מלא וביצה קשה.

גם אם אינכם אוכלים בשעות המוקדמות של הבוקר, מומלץ להתחיל להתרגל לכך כדי לשמור על אורח חיים בריאה. אז נכון, ברגע שאתם מתעוררים אין כל כך חשק להכניס משהו לפה. תנו לגוף זמן, קומו לאט, צחצחו שיניים, צאו לריצה קצרה ותחזרו אל השולחן כשאתם מלאי מרץ. רק לא מומלץ לחכות עם ארוחת הבוקר מעבר לשעה לאחר שקמתם מהשינה.

מאמרים נוספים
מטפלת סיעודית
למה מומלץ להעזר במטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית, הידועה גם כסייעת סיעודית מוסמכת או עוזרת אחות,...
העובד קיבל דואר אלקטרוני זועם ולקה בהתקף לב
לאחר מאבק משפטי הכיר בו הביטוח הלאומי כ"נפגע עבודה" *...
"ככלות כוחי אל תעזבני..." לרגל יום הקשיש הבינלאומי עמותת שניר יוזמת פעילות ייחודית למען הקשישים בישראל. תגייס כספים לצורך ביצוע טיפולי שיניים עבור הקשישים הזקוקים לטיפולים אלו בדחיפות
לרגל יום הקשיש הבינלאומי שנקבע על ידי ארגון האומות המאוחדות,...
ממשיכים את שיתוף הפעולה למען תושבי ישראל
מגן דוד אדום והוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) חתמו...
מי אשם במילוי הצהרת בריאות בנייד?
איש המכירות לא רשם בעיה לבבית מולדת וחברת הביטוח מסרבת...
כוננות גבוהה במגן דוד אדום לקראת יום כיפור
כמדי שנה, אלפי בני אדם נזקקים לשירותי מגן דוד אדום...
במגן דוד אדום ערוכים בכוחות מתוגברים לקראת ראש השנה וחגי תשרי
במסגרת היערכות הארגון, תורחב פריסת החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי...
הקיץ הוא לא תירוץ - אימוני כושר ביתיים בימי הקיץ החמים עם מסנני האוויר של Dyson
הטמפרטורות הגבוהות בקיץ, בשילוב הלחות, עשויות לגרום לשיאי זיהום אוויר,...
שמירה על כושר בימי הקיץ והימנעות מסכנות
הקיץ כבר כאן, ואיתו החום והלחות. בקיץ קל יותר להיות...
סוד האושר הגדול - כיצד להיות מאושרים ובריאים יותר
בכל רחבי העולם, אנשים מעוניינים בשמירה על בריאות נפשית טובה...
דילוג לתוכן