אוהבים לאכול בחוץ? כך תאכלו נכון גם בחוץ

אוהבים לאכול בחוץ?  כך תאכלו נכון גם בחוץ
צילום: יחצ הרבלייף

ביצוע שינויים קטנים באופן בו אנחנו קונים, מבשלים ומגישים מזון יכול ליצור שינוי משמעותי בבריאותנו. אבל מה לגבי אוכל במסעדה?

רבים מאיתנו נוהגים לאכול בחוץ לפעמים גם מספר ארוחות בשבוע, בין אם בפגישות עבודה או כבילוי – מה שעשוי להגיע לשליש מצריכת הקלוריות שלנו.

בשגרה, גם כשאוכלים בחוץ, ניתן לחסוך קלוריות מיותרות וליהנות מארוחה בריאה ומזינה יותר בעזרת כמה התאמות פשוטות.

סוזן בוורמן, מנהלת הדרכת תזונה בחברת הרבלייף  מעניקה טיפים כיצד לאכול נכון גם כשאוכלים בחוץ:  

  • מד רעב – אל תגיעו לארוחה כשאתם מורעבים. אחת הבעיות השכיחות כשאתם אוכלים במסעדה היא שלוקח זמן להתיישב, לעיין בתפריט ולבצע את ההזמנה. עד שהארוחה שלכם מגיעה, אתם כבר גוועים ברעב. זו הסיבה שמסעדות רבות מגישות סלסלת לחמים ומטבלים לפני הארוחה.

במקום להגיע מורעבים, אכלו משהו קטן לפני שאתם יוצאים מהבית: פרי, כמה כפות גבינת קוטג' או יוגורט, או חופן קטן של אגוזים, כך תוכלו בקלות להימנע מאכילת לחם ומטבלים שעלולים להוסיף לארוחה מאות קלוריות עוד לפני שאכלתם את המנה הראשונה.

  • מים בששון- קוקטיילים, יין, סודה ומשקאות ממותקים דוגמת לימונדה לא משביעים אבל הם בהחלט מוסיפים קלוריות מיותרות וסוכרים. במקום זאת, העדיפו תמיד מים או גוונו עם תה קר לא ממותק, או מים מינרליים עם פלח לימון/ תפוז/ מלפפון.
  • רוטב מותאם אישית- פתיחת הארוחה עם סלט היא הרגל נפלא שכדאי לאמץ, כל עוד הסלט אינו עמוס במרכיבים עתירי שומן וברוטב עשיר בשומן ובקלוריות. העדיפו שפע ירקות ירוקים ורוטב משמן וחומץ המוגש בצד, וצרו "מטבל מותאם אישית". טבלו את המזלג ברוטב, ואז נגסו בכמה עלים ירוקים שהעמסתם על המזלג. כך תוכלו ליהנות מטעימה קטנה מהרוטב עם כל נגיסה, אבל תשתמשו בכמות רוטב קטנה באופן משמעותי.
  • דייג אוהב דגים? – ואתם? אם אתם מאוהבי הדגים העדיפו אותם על פני בשר. כל עוד הדג עשוי על הגריל או צלוי ואינו מטוגן בשמן עמוק, הוא מכיל הרבה פחות קלוריות בהשוואה למנה זהה של בשר אדום.
  • חוק הראשוניות- היו הראשונים להזמין. אם אתם סועדים עם קבוצה, נסו להזמין לפני שכולם עושים זאת. אם תכננתם מראש מה תאכלו, יהיה לכם קל יותר לאכול בהתאם לתפריט שלכם אם תבצעו את ההזמנה קודם, לפני שתושפעו מהבחירות של כולם. כשמגיע זמן הקינוח, תוכלו להזמין פירות טריים או קפה עוד לפני שאתם מציצים בתפריט – ולפני שהסועדים האחרים מזמינים עוגות/קינוחים מתוקים.
  • להתחלק זה טוב- התחלקו במנות ועקבו אחר מספר הקלוריות. מנות במסעדה עלולות להיות ענקיות. לכן, חלקו את המנה הראשונה עם שותף לארוחה והזמינו תוספת ירקות, או בקשו לארוז את השאריות מיד לאחר שאכלתם את המנה שלכם.

 

צילום: יחצ הרבלייף
מאמרים נוספים
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
החשיבות של בדיקת בית לפני קבלת מפתח
מה אנחנו צריכים לדעת על בדיקת בית לפני קבלת מפתח,...
הנצחת זכר יקירכם בדרך המושלמת
כשאנו נפרדים מאדם קרוב ויקר, אנו רוצים להנציח את זכרו...
הפקת אירוע איכותית לחגיגה משמחת
בר מצווה היא ציון דרך משמעותי בחייו של צעיר, הטקס...
עובדי מחוז צפון בכללית התנדבו בשלל פעילויות ביום המעשים הטובים שצויין ברחבי המחוז
גם השנה עובדי מחוז צפון בכללית יצאו להתנדב במסגרת יום...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
סוד הצלחתן של "המושכות בחוטים" יוצאות עיראק בכנס מיוחד ליום האישה במרכז מורשת יהדות בבל
חמש נשים מתחומים שונים, שגדלו בבתים עיראקיים התכנסו יחד בפאנל...
סיוע מלחמתי - עמותת איכות בשיקום פותחת קבוצת תמיכה ברוסית לבני משפחה של ניצולי המסיבות, משפחות מפונים והורי חיילים שחווים קושי נפשי בשל התקופה
הטבח בשבעה באוקטובר הוביל לערעור של קהילות שלמות, ביניהם בני...
השיר שהפך לקול נבואי בעקבות טרגדיה
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
עיצוב מטבחים - כל מה שרצית לדעת
כל תבצעו נטרול ריחות לכל חלל בבית
אין ספק שריח זה מסוג אותם הדברים שיכולים להשפיע עלינו...
דילוג לתוכן