איך לבחור קרמיקה למטבח?

איך לבחור קרמיקה למטבח?
קרדיט PIXABAY

בונים בית או משפצים מטבח? אז איך תוכלו לבחור קרמיקה מתאימה למטבח במחירים סבירים?

כידוע, אחד החדרים החשובים בבית הוא המטבח ויש צורך לעצבו היטב. הרצון והצורך הוא ליצור מטבח פונקציונאלי שניתן יהיה לעבוד בו ולהכין את האוכל בצורה יעילה, ומאידך, ליצור חלל נאה לעין. שתי המטרות הללו ניתנות לביצוע למרות, שלעיתים, הן מעט מנוגדות אחת לשנייה.  יחד עם זאת, בחירת צבעים לקרמיקה, לריהוט ולקירות יכולה להצניע פערים קיימים כאלו  ולהשלים מטבח מעוצב ונאה. בכל מטבח יש מספר מכשירים חיוניים שלא ניתן לתפקד בלעדיהם. מדובר על מכשירים חשמליים דוגמת: מקרר, תנור וכיריים, מדיחי כלים וכדומה, ובנוסף, מכשירים חשמליים קטנים יותר שמאוחסנים בארונות או מונחים על השיש. במטבח יש צורך בארונות המותקנים מתחת לשיש ומעליו, וכן, כיור בגודל המתאים. קרמיקה משתלבת עם כל אלו.

 יתרונות לקרמיקה

קיימים מטבחים בסגנונות שונים. חלקם קטנים שאינם מאפשרים עיצוב מרווח, ואחרים, מרווחים בהם ניתן להקים אי פעיל במרכז. בכל מקרה, יש צורך לבחור את החיפויים המתאימים מעל לשיש ו/או על הרצפה. קרמיקה למטבח היא סוג החיפוי המקובל ביותר בגלל מספר יתרונות שהיא מספקת. היא חזקה, עמידה לחומרים חומציים ורטיבות, ולכן, מתאימה מאוד לסביבה לחה ורוויה בחומרים חומציים הנוצרים, בין היתר, בעת הכנת מזון, ניקוי ועוד. ניתן למצוא אותה במגוון צורות, גדלים, צבעים ומרקמים. יש חלקים, מחוספסים, עם דוגמאות ועוד. היכולת לשלב אותה עם חומרים אחרים במטבח הינה גבוהה מאוד. בכל מקרה, היא תשתלב היטב עם עץ, זכוכית, מתכת ועוד.

שיקולי בחירה

בחירת קרמיקה למטבח נעשית על פי שיקולים שונים ביניהם: גודל החלל הקיים, צורתו, צבעי הריהוט, השיש והקירות, הנוחות בהתקנתה ועוד. הטעם אישי של בעלי המטבח קובע מאוד. חשיבות רבה  היא למחיר מאחר והיא, לרוב, יקרה יותר מחומרים אחרים המצויים בשוק. השיקול הנ"ל נלקח בחשבון ומתווסף לאחרים בעת שבעלי הבית בודקים את יכולתם הכספית. לכן, מומלץ לחפש ספקים שבבעלותם מבחר רב במחירים נוחים לכל כיס. קל מאוד להדביק את הקרמיקה והיא נוחה לתחזוקה.  ניתן להדביקה על בטון באופן ישיר ללא שימוש בחול או בחצץ למילוי מקדים. במטבח שיש בו קרמיקות קודמות ניתן להדביקן על הקודמות ובכך לחסוך בעלויות. בחירת גודל הקרמיקה תותאם לגודל החלל. צבעים בהירים, למשל, יתאימו למטבח קטן ויספקו תחושת מרחב וכדומה. כמובן, שכל אחד יכול להחליט על סדר עדיפויות, להעדיף יתרון אחד שהוא מקבל על השני ולקבל החלטה.

ייעוץ ותכנון

קרמיקה ניתן להדביק מעל השיש ומתחת לארונות העיליים. ניתן לבחור בצבעים שונים ולהחליט שכמה מהאריחים יהיו עם ציורים ואיורים מתאימים. כמובן שיש לתכנן את מיקום המעוטרים על פי תכנית כדי למנוע הדבקתן במקום המיועד לשקע חשמל למשל, וכדי שהם ייראו היטב לכל עין. ניתן להחליט להניח קרמיקה גם על הרצפה ובכך ליצור שילוב נאה לעין המתקבל מאותו סוג חומר. מומלץ מאוד לתכנן היטב את הבחירה מאחר וניתן למצוא מבחר ענק של קרמיקות. כדאי לבקש לבצע הדמיה מוקדמת אותה יכולים לספק מעצבי פנים וכן ספקים וחנויות המוכרים קרמיקה למטבח. הדמיה בתלת מימד תאפשר לכל אחד לראות את צורת העיצוב הסופית ואת הקרמיקה המשתלבת בתוך מכלול העיצוב. זוהי דרך נכונה לבדיקה והיא תחזק את ההחלטות עבור כל מתלבט. הקמת מטבח ועיצובו כרוכים בהוצאות רבות, ומשום כך, יש לתכנן היטב את כל הפרוצדורה, ובמיוחד, את בחירת הקרמיקה הרצויה. מומלץ לפנות לחנויות ולספקים אשר יכולים לייעץ ולהציג מבחר גדול במחירים משתלמים.

מאמרים נוספים
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
החשיבות של בדיקת בית לפני קבלת מפתח
מה אנחנו צריכים לדעת על בדיקת בית לפני קבלת מפתח,...
הנצחת זכר יקירכם בדרך המושלמת
כשאנו נפרדים מאדם קרוב ויקר, אנו רוצים להנציח את זכרו...
הפקת אירוע איכותית לחגיגה משמחת
בר מצווה היא ציון דרך משמעותי בחייו של צעיר, הטקס...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
עיצוב מטבחים - כל מה שרצית לדעת
כל תבצעו נטרול ריחות לכל חלל בבית
אין ספק שריח זה מסוג אותם הדברים שיכולים להשפיע עלינו...
על הקשר בין עיצוב וחינוך: הלן דורון:" עיצוב סביבת הלמידה משפיעה ישירות על איכות הלמידה"
עיצוב כיתות החינוך הפורמלי - מורה אחת מול טורי שולחנות...
נצמדים לזכרונות: Epson EcoTank L8160 מספקת תמונות A4 ב-6 צבעים בעלויות הדפסה אולטרה נמוכות
המדפסת, המיועדת לשוחרי האמנות הביתיים ולמי שחשוב לשמר את הזכרונות...
קומפרסור למכירה
מדחסי אוויר הם כלי הכרחי בתעשיות רבות (תעשייתיות). במאמר זה,...
מהם השימושים של קופסאות תאורה?
ארגזי תאורה, הידועות גם כ-lightbox או קופסאות תצוגה מוארות, הן...
דילוג לתוכן