הובלות – הערכות למעבר

0
447

בארץ קיימות המון חברות הובלה ומובילים עצמאיים. חלק גדול של החברות הובלה נותנת אפשרות ללקוח לבחור כמות מובילים, גודל משאית או רכב להובלה. כמו כן מובילים מגיעים לכל נקודה בשטח ארץ ישראל. אומנם לא קיימים קורסים מיוחדים למובילים זה מקצוע לא פשוט, צורך הרבה כוח פיזי, אנרגיות, רצון לעבוד. אבל מוביל אמיתי חייב לדעת טריקים וסודות שיכולים לתת לו אפשרות להרים דברים כבדים ימים שלמים ולהרגיש טוב עם זה ולא להתעייף יותר מאשר מישהו אחר שעובד בעבודה פיזית אחרת. מובילים “שוברים את הגב” הרבה פחות מאדם אחר. הם חייבים באימון מיוחד שמסייע להם להישאר בהובלות עד הגיל הזהב. אם מישהו מתחיל לעבוד בהובלות מגיל צעיר ממשיך לאורך שנים. במקצוע הזה קיימות כמה דרכים להצלחה.

אלה שתופסים עניין מהר, פותחים חברות הובלה משלהם, אפשר לעשות הובלות לכיוונים שונים ולחפש כמה שיותר אפשריות של הובלות. למשל, אם מובילים יוצאים בבוקר מוקדם מתל אביב לחיפה ומסיימים את מסימה בשעות הצהריים חבל לחזור לתל אביב עם משאית ריקה. מוביל מקצועי ומצליח יסדר את הלוח עבודה שלו בדיוק כך שתהיה לו הובלה גם בחזרה. ככה גם מובילים שעובדים איתו יהיו מרוצים וגם בטח לקוח יהיה מרוצה כי קיבל הובלה ביום שהיה מעניין בו, בשעות שהיו מועדפות עליו כדי לא להפסיד יום עבודה או לעשות סידורים אחרונים לפני שעוזב לעיר אחרת ורחוקה.

ההתקשרות הראשונה עם חברת ההובלות

בדרך כלל התקשרות הראשונה בין לקוח לחברת הובלה מתחילה משיחת טלפון. רושם ראשוני משחק תפקיד עקרוני ועיקרי. כמו שהוזכר קודם בשוק קיימות אלפי חברות ההובלה, לקוח יודעה את ולא יתאמץ למוביל במקרה של שיחה ממתינה, תפוס ואין מענה. גם אין הרבה סיכויים שישאיר הודעה במענה קולי אוטומטי. ולפעמיים הוא יתקשר ממספר טלפון חסום כל למוביל לא תהיה אפשרות לחזור אליו במועד מאוחר יותר על מנת להציע שירותיו בהובלה. חברות הובלה גדולות הבינו את הנושא וחשבו על אופציה להקים משרד, להתקין טלפון קווים ולהעסיק בחורה או אישה שתשב במזגן ובנחת ותענה לטלפונים עם קל רגוע ונחמד. היא תיקח את ההזמנה שלב אחרי שלב, תתעניין באפשרויות הקיימות שקשורות לימים, תאריכים, שעות, כמות המובילים הרצויה, אפשרויות של הובלה עצמה (האם יש צורך במשאית גדולה או קטנה, סגורה ומספיק שתהיה פתוחה).

מזכירה יסודית תארגן את הפרטים של ההובלה בסדר נוח ונכון שתוכל לתת הצעת מחיר המתאימה לכיס של הלקוח ולדרישות המיוחדות שלו. היא תדאג לחזור אליו בזמן, לתאם שעת ההובלה, לחדד את הקצבות. עובדת כזאת זה פיתרון מצוין לסדר ושם טוב של חברת הובלות בירושלים אבל גם בעניין זה יש חסרונות. מזכירה לא נמצאת בשטח, היא לא יודעת כמה זמן מובילים יכולים להעביר בנסיעה מנקודת יציאה עד נקודת הגעה. על הפקק היא תוכל לשמוע ברדיו או לראות באינטרנט, אבל היא תמיד תדעה על קיצורי דרך אפשריים. גם מוביל ונהג מקצועי יותר מהר יבין על זה איזה שכונה או בניין מדובר. הוא יבחין אם יש צורך במנוף כי לא כל לקוח יכול להאריך את העניין כמו שיוכל מוביל שעובד בהובלות כל יום במשך שנים. עניין של מנוף הוא מאוד רגיש כי זה גם הוצאה נוספת שלקוח לא חשב עלייה, מצב לא נעים משני הצדדים וגם זמן המתנה למנופאי שבדרך כלל לא קל למצוא מרגע לרגע.

עם כל זה בכלל לא מחייב שלקוח יבחר מחברה הראשונה שטלפן. לזה יכולות להיות כל מיני סיבות: נשמע לו עמוס מידי, קיבל הצעת מחיר אטרקטיבית בחברת  הובלות קטנות בירושלים אחרת, הבטיחו לו כמות מובילים יותר גדולה, קצת יותר כסף ופחות זמן בעבודה או שגם קורה שלקוח לא רושם את המספר טלפון של המוביל ופשוט מעבד אותו. יש גם חברות הובלה שמציעות שירות באריזת דירה דברים שלפעמים משתלמות ללקוח.

לקוח לסמוך על חברת הובלה כי מדובר על ציוד ודברים אישיים שלו שאולי אחסן בעדינות הרבה שנים, זה זיכרונות, קולקציות, דברים שעוברים מדור לדור. הם לא יקרי ערך למישהו אחר אבל חשובים מאוד לבן אדם. הוא שמר עליהם כל החיים ומעוניין למסור את השמירה רק למוביל שיכול לסמוך עליו.

אם שיחה ראשונה הייתה מוצלחת ומוביל עם לקוח עוברים לשלב קביעת תאריך ושעה להובלה צריך לא לשכוח את העניין של שתי הובלות ביום. מצד שני אם הובלה מאוד גדולה וארוכה ומובן שלא יהיה זמן להובלה נוספת או שזה יוצא יום קצר אז חשוב להתחשב בנסיבות ולא להתחיל עבודה מאוחר כדי שמובילים יוכלו לחזור הביתה מוקדם, לנוח ולהיות עם משפחה.

עכשיו, כשהגיעה שעה שקבעו מוביל ולקוח, אחריות המוביל להגיע בדיוק במן, אולי אפילו לעשות טלפון התראה חצי שעה לפני כדי שלקוח לא ידאג ויקבל הרגשה טובה בתחילת יום קשה כי העברת בית לא כולנו אוהבים. מאוד חשוב לחנות את משאית ההובלה כמה שיותר קרוב לכניסה של הבית. זה גם יחסוך כוחות של המובילים וגם יקצר זמן של כל התהליך ההובלה. מובילים מקצועיים ידעו תוך זמן קצר איך לארגן תוכנית של ההובלה שיעזור גם ללקוח להבין “איפה הוא עומד” ומה יספיק לעשות בזמן שמובילים מפנים את הדירה מהחפצים שלו. אם יש שינויים בתוכנית או “הפתעות” מהצד של לקוח או מוביל כל דבר ניתן לפתור ברוח טובה ולמצוא פיתרונות שמתאימים לכל הצדדים.

אם מובילים מצליחים לעשות את ההובלה ואריזה מהר, מקצועי, בלי שאלות מיותרות או בעיות, יש להם סיכויים מאוד גבוהים לקבל פרסום טוב והצלחה מוחלטת בענף הקשה ורב תחרות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here