השכרת רכב בארץ – מה חשוב לדעת

השכרת רכב בארץ  – מה חשוב לדעת
צילום Pixabay

בתקופה בה אנו חיים, לא קל לחיות ללא רכב פרטי, בעיקר כאשר מתגוררים מחוץ למרכז העיר, היכן שהגישה לתחבורה הציבורית אינה נוחה במיוחד. אם כבר היה לכם רכב אישי וכעת אין כזה, הרי שמדובר במצב לא נוח, כי כבר התרגלתם לרכב ולנוחות שהוא מאפשר, שכעת אין יותר ברשותכם.

על אף כל זאת, קשה יותר ויותר בימינו להחזיק רכב בישראל – עניין כלכלי. האגרה יקרה מדי וגם מחירי הדלק מרקיעים שחקים. נהגי ישראל נאלצים להסכים לכל אלו בהיעדר חלופות. נוסף לאמור, הפקקים רק הולכים ומחריפים משנה אחת לבאה אחריה. על-מנת להימנע מפקקים, צריך לצאת מהבית מספיק מוקדם – הן בדרך לעבודה והן בחזרה הביתה, כי פקקים יש תמיד.

השכרת רכב בארץ הפכה נפוצה בשנים האחרונות, ולא רק על-ידי תיירים, אלא גם על-ידי תושבי הארץ שרכבם הושבת, לצורכי הארחת אורחים מחו"ל או מסיבות אחרות. כלי רכב כבר אינו נחשב מותרות בימינו, אלא לצורך שלש ממש. התחבורה הציבורית בישראל רחוקה מלהיות מושלמת, כך שפתרון אפשרי למצב הוא השכרת רכב ברחובות בכל פעם שעולה צורך מסוים בכך, תוך הימנעות מרכישת רכב שממילא לא יהיה פעיל מרבית הזמן.

השכרת רכב – מדוע?

צורך להשכיר רכב עשוי לעלות מסיבות שונות, כגון:

  • השכרת רכב לאירוע חתונה. מקרה נפוץ במיוחד, כאשר מעוניינים להרגיש "כמו מלאכים" ליום החתונה ואולי אף להצטלם עם רכב מפואר (שכנראה אינו שייך לכם או לקרובים אליכם). שכירת רכב לצורכי אירוע מערבת בדרך כלל רכב מפואר, לימוזינה או רכב אספנות עתיק ומיוחד.
  • שכירת רכב עקב תאונה. חברות ביטוח מסוימות מאפשרות בימינו להשכיר רכב עבור לקוחותיהם שרכבם האישי מושבת זמנית עקב תאונה, או מסיבות אחרות. רכב המושכר לצורך זה יהיה לרוב בקנה מידה זהה לזה של הרכב שנפגע.
  • השכרת רכב לרגל חופשה במדינה – הוחלט על נופש מרנין בים המלח או באילת. אינכם מעוניינים לעשות מאות קילומטרים עם הרכב; ייתכן גם שהרכב אינו במצב אידיאלי לנסיעה ארוכה שכזו; ייתכן אף שהרכב פשוט קטן וצפוף מדי לצרכיכם. גם כאן הפתרון הוא שכירת רכב מתאים: רכב מרווח כדוגמת ג'יפ או מיניוואן למספר ימים.
  • שכירת רכב עקב מכירת הרכב. אם מכרתם את הרכב הקיים ועוד לא רכשתם חדש או משומש; או במידה שהזמנתם רכב חדש שטרם הגיע, הפתרון יהיה השכרת רכב באופן זמני, עד אשר תצטיידו ברכב אישי חדש.
  • השכרת רכב עבור אורחים מחו"ל. לפעמים אנשים זוכים לביקור מחו"ל של מכרים או בני משפחה. השכרת רכב עבורם יכולה להיות הדבר הטוב ביותר שיקרה להם בארץ. באופן זה גם תורידו מעצמכם את המעמסה לדאוג לאורחים מבחינה תחבורתית משך כל תקופת שהייתם כאן. זהו פתרון נהדר שללא ספק יתקבל בברכה.

אין ספק שיש צורך בהשכרת רכב בישראל מסיבות שונות ומשונות, ואלו שצוינו לעיל הן רק דוגמאות מעטות לרשימה ארוכה של מקרים אפשריים. חשוב לבחור חברת השכרת רכב שתהיה אמינה ובעלי ניסיון והתמחות להשכיר רכבים לתקופות קצרות, תוך התאמת כלי הרכב לצרכיו המדויקים של הלקוח.

בכל הנוגע בבחירת רכב, הרי שהדבר הראשון שיש להחליט לגביו הוא האם כדי לשכור רכב עם גיר אוטומטי או רכב עם גיר ידני. כדאי מאוד לדעת ולהבין את ההבדלים המהותיים שבין השניים – זאת תוך הנחה ששוכר הרכב מחזיק ברישיון נהיגה בתוקף המתיר לו לנהוג בשני סוגי הרכבים. אנו חיים בימים בהם הרכב האוטומטי זוכה לעדנה רבה יותר מחברו הידני.

מאמרים נוספים
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
פרגולות עץ לגינה
פרגולות לגינה
פרגולות עץ לגינה הן בחירה פופולרית עבור גינות, המספקות תוספת...
דילוג לתוכן