השכרת רכב ב-2020: מה אנחנו צריכים לדעת

השכרת רכב ב-2020: מה אנחנו צריכים לדעת

השכרת רכב הוא תחום עסקי וותיק וחשוב, שמספק עוד אופציה מעניינת לשימוש ברכב. מבחינת הצרכן, מדובר לרוב בשכירה עבור שימוש קצר מועד, אם כי זו לא האפשרות היחידה. זו היא תמונת המצב בתחום זה, נכון ל-2020:

המודל הקלאסי

הגישה הידועה והוותיקה ביותר, היא שכירת רכב מחברה שמתמחה בכך. השכרת רכב באופן כזה היא שוק מפותח, בו פועלות לא מעט מתחרות איכותיות. לדוגמא: חברת suncar – חברה להשכרת רכב בארץ. בגישה זו, הלקוח לרוב משלם תשלום חודשי קטן עבור השימוש ברכב בלבד (בלי תוספות שירות מיוחדות). משתמשים בכך במיוחד, מי שמחפשים לשכור רכב לטווח קצר ולרוב גם מדובר במספר קטן של רכבים.

ליסינג כהשכרה

אם מדובר בעסקים שמחפשים לשכור רכב, הסיפור שונה מעט. כאן זו תהיה בדרך כלל שכירה לטווח ארוך. כמו כן, במקרים רבים עסקים שוכרים מספר גדול של רכבים – מה שמכונה "צי רכב". עבור מטרה זו, מתאימה יותר אופציה שמכונה "ליסינג תפעולי", בה משלמים תשלום קבוע לשכירת הרכבים, יחד עם שירותי אחזקה עבורם. שירותים אלה, הם למשל טיפול בנושא הרישוי וכן בצרכי התחזוקה השוטפת של הרכבים. העברת עול הטיפול ברכבים, מהעסק אל חברה חיצונית (חברת ההשכרה), מקלה על העסק מבחינת מורכבות התפעול השוטף וכוח האדם הדרוש. כמו כן,  היא מאפשרת למקד את המשאבים הקיימים, בכיוונים שמשמעותיים יותר לעיסוקי הליבה העסקיים. לדוגמא, חברה שמפיצה לכל רחבי הארץ מוצר ייחודי שהיא פיתחה, תעדיף להשקיע פחות בעיסוק בצמיגים, טסטים לרכב וכדומה ולהשקיע יותר בשיפור המוצר הייחודי, שיווקו וכן הלאה. מה גם, שהוצאת העיסוק בכך מתבצעת אל גורם שמתמחה ספציפית ברכבים. משמע – הדבר יזכה לטיפול איכותי.

מה עם ליסינג מימוני?

להשלמת התמונה, נזכיר שישנו גם דבר שנקרא ליסינג מימוני, אבל מדובר בעניין שונה לגמרי. ניתן לתאר זאת בקצרה כרכישה ולא שכירה. ב"ליסינג מימוני" ("ליסינג פרטי") התשלום השוטף על הרכב, הוא למעשה חלק מרכישתו. פה נשאלת השאלה, מה עדיף? השכרת רכב או ליסינג? ובכן, פה תצטרכו להחליט בעצמכם, ולו כי התשובה תלויה בפרמטרים רבים.

שיתופיות בענף הרכב

בשנים האחרונות מתרחב השימוש ברעיון העסקי של שיתופיות חפצים שונים וכך קורה במידה מסוימת גם לגבי רכבים. מדובר אמנם בתופעה שלא ביטלה או דחקה החוצה את שוק השכרת הרכב. אפילו לא קרוב לזה. אבל מי יודע כיצד הדבר יתפתח לבסוף. גם Airbnb בתחום השכרת הדירות, החלה בקטן והפכה לתופעה מאוד בולטת. מצד שני, למרות השפעתה על שוק המלונאות, היא לא החליפה אותו או שינתה אותו כליל. וכך אנו רואים כיום בנושא הרכב, מגוון ניסיונות ומודלים שונים, עם שמות חדשים ומעניינים דוגמת "רכב שיתופי", "סאבלט" לרכב, Car sharing אוcar pooling . אחד השינויים הבולטים שגישות אלה מביאות, הוא פתיחת האפשרות גם לאנשים פרטיים להרוויח מהשכרה. במקרה זה – מהשכרת רכב פרטי.

לסיכום

למרות ההתפתחויות החדשות המעניינות, הפתרון הקלאסי הוא עדיין הדבר המרכזי בשוק, שאותו מומלץ לבדוק תמיד: השכרה רגילה או ליסינג מימוני לעסקים.

מאמרים נוספים
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
פרגולות עץ לגינה
פרגולות לגינה
פרגולות עץ לגינה הן בחירה פופולרית עבור גינות, המספקות תוספת...
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
החשיבות של בדיקת בית לפני קבלת מפתח
מה אנחנו צריכים לדעת על בדיקת בית לפני קבלת מפתח,...
דילוג לתוכן