חיפוי אבן – מדוע זה משתלם לנו

חיפוי אבן – מדוע זה משתלם לנו
צילום pixabay

יותר ויותר אנשים בוחרים להתקין בבתים או בעסק שלהם חיפוי קיר. מדובר על אלמנט מסוים שיכסה את הקיר המקורי ובכך יעניק למקום גוון אחר, שונה, של עיצוב. ישנן דוגמאות שונות לאלמנטים בהם ניתן להשתמש לצורך חיפוי. אחד הבולטים שבהם, הוא אבן.

חיפוי אבן הפך להיות מאוד פופולארי עם השנים, הן בגלל העובדה שמדובר באלמנט בעל עיצוב מיוחד ומרשים שיכול לשפר בצורה חדה את האופי של המקום, והן בגלל שמדובר בחומר חזק ואיכותי שיכול להחזיק מעמד זמן רב. במיוחד לאור העובדה, שאנחנו יכולים למצוא דוגמאות שונות לאבנים בהם ניתן להשתמש.

לפני שנסביר מה היתרונות של חיפוי אבן ואיפה נכון לעשות אותו, צריך להסביר, כשמדובר על חיפוי מסוג זה, כאמור, אפשר למצוא דוגמאות שונים של אבנים, אבן גיר, אבן בזלת, מצפה, עצמון, חלוקי נחל וכן אנחנו יכולים למצוא שיש, אבן ירושלמית ואבן כורכר. כמובן שנכון להחליט על סוג אבן בה נשתמש, על פי אופי המקום וכן על פי העלויות הכספיות הכרוכות בכך. בנקודה זו אנחנו צריכים לזכור, אם אנחנו רוצים לשנות במהלך הזמן את החיפוי, להחליף את האבנים, הרי שאנחנו נדרש לפרק את כל החיפוי הישן ולהחליף אותו בחיפוי חדש.

עוד נקודה שצריך לזכור, אם אנחנו רוצים לבצע חיפוי אבן על קיר, אז שהדבר הנכון מבחינתנו הוא לייצר חיפוי חיצוני בעובי של 4 סנטימטר, ואם זה קיר פנימי אז אנחנו צריכים להשתמש בחיפוי בעובי סנטימטר וחצי. החיפוי הפנימי צריך להיות יותר דקל על מנת שהאבן לא תיפול, לעומת זאת, חיפוי חיצוני הוא יותר עבה, מאחר והרבה יותר קשה להדביק על קיר חיצוני, מה עוד שהאבן מתמודדת עם תנאי לחות, רטיבות ועוד.

יתרונות של חיפוי אבן

אנחנו יכולים למצוא לא מעט יתרונות לחיפוי אבן:

  1. מדובר באלמנט שיכול לעזור לנו מאוד בכל מה שקשור לבידוד. בין אם זה בידוד מפני קור, חום, בידוד אקוסטי. אלה דברים חשובים בתנאי מזג אוויר שונים ובוודאי אם אנחנו מתגוררים או עובדים באזורים רועשים. חיפוי פנימי יכול לעזור לנו בבידוד קולות מפני רעשים בחדרים אחרים. זה יכול להיות מאוד אפקטיבי עבור בתים בהם יש ילדים, חיות מחמד או באולפנים בהם צריך ליהנות מאקוסטיקה טובה.
  2. חיפוי קירות שומר היטב על שלד המבנה ובפרט מונע נזילות ורטיבות. הוא מגן על הקירות ומאפשר לנו להימנע מבעיות שונות שנוצרות בקיר במהלך הזמן.
  3. מבחינת עיצוב, הרי שמדובר בתחליף נהדר לטפטים, צביעת קירות ובאופן כללי האבן יכולה להוות פריט עיצוב מאוד משמעותי ואיכותי.

לפני סיום חשוב להדגיש, אנחנו יכולים להשתמש בחיפוי אבן בצורות שונות וכאמור בסוגי אבנים שונים, באופן שיטיב עם המקום ועם השימוש שלנו במבנה.

מאמרים נוספים
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
פרגולות עץ לגינה
פרגולות לגינה
פרגולות עץ לגינה הן בחירה פופולרית עבור גינות, המספקות תוספת...
דילוג לתוכן