טיפול יעיל בעין יבשה עם הקלה משמעותית על התסמינים

טיפול יעיל בעין יבשה עם הקלה משמעותית על התסמינים

אחד מכל שלושה אנשים יסבול בשלב כלשהו מתסמונת העין היבשה, אשר פוגמת בתפקוד היומי ובאיכות החיים. חשוב לדעת שכיום ניתן לקבל טיפולים יעילים לבעיה זו במרכזים ייעודיים ובחברות המתמחות בתחום.

הרוב הגדול של המקרים של סינדרום העין היבשה נובע מתפקוד לקוי של בלוטות המיבומיאן שנקראות באנגלית MGD. חשוב להבין שהדמעות מורכבות משלושה סוגים של שכבות – השכבה המימית, השכבה הרירית והשכבה השומנית. כאשר אחת מהשכבות האלו נפגעת מתחילות להיווצר בעיות בעיניים. בלוטות המיבומיאן הן האחראיות על ייצור של השכבה השומנית בעיניים, וכאשר הן נפגעות בתפקודן הדמעות מאבדות משכבה זו. כאשר השכבה דלילה הדמעות נוטות להתאדות במהירות, דבר היוצר עובש בעיניים וכן נוצר יותר חיכוך בין הקרנית ובין העפעף.

מדוע הדבר קורה? ליקוי בבלוטת המיבומיאן עשוי לנבוע משורה ארוכה של גורמים, חלקם חיצוניים ואחרים פנימיים. כך לדוגמא, גורמים חיצוניים יכולים להיות תנאים של מזג אוויר יבש, חשיפה למזגנים שמייבשים את האוויר, רוחות, רמה נמוכה של לחות, עשן וקור, שהייה במרכז קניות סגור, וכדומה. לעומת זאת, גורמים פנימיים יכולים להיות גיל האדם (מפני שיש ירידה באיכותן וכמותן של הדמעות עם השנים), וכן נטילה של תרופות מסוימות, תזונה לקויה, עישון, הרכבה של עדשות מגע, היבטים גנטיים, אלרגיות, קבלת טיפולים שונים, שינויים הורמונאליים, ועוד.

כיצד מרגישה "עין יבשה"

לעין יבשה יכולים להיות סימפטומים רבים המופיעים בדרך כלל בקבוצות. כך לדוגמא, יכולים להיות תסמינים של רגישות לאור, אדמומיות, טשטוש לעיתים בראייה או שינויים בראייה, דמעת יתר, צריבה סביב או בתוך העיניים, גירוד בתוך העיניים ובעיקר בפינות שלהן, הפרשות מהעיניים ובעיקר סביב העפעפיים, ועוד. חשוב להדגיש שללא קבלת טיפול הולם לבלוטות המיבומיאן עלולים להיגרם להן נזקים בלתי הפיכים וכן נזקים לקרנית. לכן, חשוב להגיע בהקדם לאבחון במכון ייעודי, כמו איי-וי המרכז לעיניים יבשות שבקניון לב המפרץ בחיפה. זהו למעשה המרכז היחידי באזור הצפון שמתמחה בתחום העין היבשה ומסוגל להציע טיפולים מתקדמים ויעילים.

הטיפול בעין יבשה

עד לפני מספר שנים, הטיפול היחיד לסימפטומים האלו היו טיפות עיניים שלחלק מהאנשים הביאו הקלה מסוימת ולחלק לא. ואולם, בשנים האחרונות התחוללה פריצת דרך של ממש בתחום, כאשר רופא עיניים בכיר מארצות הברית גילה במקרה שפולסים של אור בטווח מסוים יכולים להועיל מאוד לסינדרום העין היבשה. על כן, הרופא פיתח מכשיר בשם IPL שמוציא הבזקי או מדודים המספקים חום. החום משפיע על בלוטות המיבומיאן ועוזר להן לחזק את הייצור של שכבת הדמעות השומנית, מבלי להזדקק להתערבות פולשנית. יש לציין כי חלק גדול מהמטופלים מספרים על שיפור במצבם כבר אחרי הפגישה הטיפולית הראשונה, אולם יש לבצע סדרה של כ- 3 עד 5 טיפולים בממוצע כדי ליהנות מהתוצאות המצטברות.

מאמרים נוספים
מטפלת סיעודית
למה מומלץ להעזר במטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית, הידועה גם כסייעת סיעודית מוסמכת או עוזרת אחות,...
העובד קיבל דואר אלקטרוני זועם ולקה בהתקף לב
לאחר מאבק משפטי הכיר בו הביטוח הלאומי כ"נפגע עבודה" *...
"ככלות כוחי אל תעזבני..." לרגל יום הקשיש הבינלאומי עמותת שניר יוזמת פעילות ייחודית למען הקשישים בישראל. תגייס כספים לצורך ביצוע טיפולי שיניים עבור הקשישים הזקוקים לטיפולים אלו בדחיפות
לרגל יום הקשיש הבינלאומי שנקבע על ידי ארגון האומות המאוחדות,...
ממשיכים את שיתוף הפעולה למען תושבי ישראל
מגן דוד אדום והוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) חתמו...
מי אשם במילוי הצהרת בריאות בנייד?
איש המכירות לא רשם בעיה לבבית מולדת וחברת הביטוח מסרבת...
כוננות גבוהה במגן דוד אדום לקראת יום כיפור
כמדי שנה, אלפי בני אדם נזקקים לשירותי מגן דוד אדום...
במגן דוד אדום ערוכים בכוחות מתוגברים לקראת ראש השנה וחגי תשרי
במסגרת היערכות הארגון, תורחב פריסת החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי...
הקיץ הוא לא תירוץ - אימוני כושר ביתיים בימי הקיץ החמים עם מסנני האוויר של Dyson
הטמפרטורות הגבוהות בקיץ, בשילוב הלחות, עשויות לגרום לשיאי זיהום אוויר,...
שמירה על כושר בימי הקיץ והימנעות מסכנות
הקיץ כבר כאן, ואיתו החום והלחות. בקיץ קל יותר להיות...
סוד האושר הגדול - כיצד להיות מאושרים ובריאים יותר
בכל רחבי העולם, אנשים מעוניינים בשמירה על בריאות נפשית טובה...
דילוג לתוכן