טיפים לניקוי חלונות אחרי שיפוץ

טיפים לניקוי חלונות אחרי שיפוץ

בעת שיפוץ בית מגורים, דירה או בית עסק, אנו משקיעים תשומת לב רבה, תכנון וגם סכומי כסף גדולים בקנייה או שיפוץ החלונות- סכומים שיכולים להגיע בקלות למאות אלפי שקלים. במהלך השיפוץ חשוב ביותר לשמור על החלונות הקיימים לבל יתלכלכו או יפגעו, ולבצע ניקוי מקצועי ויסודי בסיום העבודות. מדובר בעבודה מורכבת (בהחלט לא ניגוב עם סמרטוט, מים וסבון), שמומלץ להשאירה לחברה מקצועית היודעת לא רק לבצע ניקיון יסודי אלא גם להשתמש בכלים וחומרים שישמרו על החלונות לטווח ארוך.

כמה כללים לשמירה על החלונות בזמן השיפוץ

ישנם כמה כללים בסיסיים עליהם יש לשמור ולהקפיד בעת השיפוץ. ראשית, יש למנוע פגיעה פיסית ולכלוך של החלונות החדשים המיועדים להרכבה, על ידי הרחקתם ככל האפשר מאזור העבודה, וכיסויים במעטפת מגן. כאשר מדובר בהשארת החלונות הקיימים, רצוי לפרקם ובכל מקרה לכסות אותם באמצעי מגן מתאימים על מנת למנוע פגיעות של שבר, הצטברות אבק וכתמי צבע וטיח שלעיתים קשה מאוד להסיר אותם.

לפני השיפוץ, חשוב לתכנן מראש עם בעלי המקצוע את שלבי העבודה השונים ולסכם את דרכי ההגנה על החלונות (רצוי תמיד להשאיר את העבודה על החלונות לסוף תהליך השיפוץ). חשוב לסכם עם הקבלן מראש על ביצוע ניקוי יסודי ומקצועי של החלונות לאחר סיום העבודות.

איך לנקות חלונות לאחר עבודות שיפוץ?

בין אם מדובר בדירת מגורים, בית פרטי, חנות עם חלונות ראווה גדולים או משרד, יש להבין כי מדובר בעבודה בהיקף גדול הצריכה להתבצע ביסודיות, בזהירות רבה ובמקצועיות הדורשת צוות מקצועי (ובוודאי שלא מדובר בעבודה לאדם אחד). לפניכם כמה טיפים ועצות לביצוע ניקיון החלונות:

ראשית כל- בטיחות. השתמשו בסולמות תקינים, הסתייעו בעוזר והימנעו מניקיון חיצוני של חלונות בקומות גבוהות! יש לשים לב היטב לחומרי הניקוי בהם אנו משתמשים (חלקם חזקים ביותר ומסוכנים), יש להשתמש בכפפות ובציוד מגן מתאים.

שמרו על סדר עבודה נכון – לפני ניקוי החלונות יש לפרק ולהסיר את התריסים, הרשתות והחלונות, רצוי לבצע את הניקוי על הרצפה או על שולחן עבודה גדול. את עבודת הניקוי יש לבצע בדרך כלל מלמעלה כלפי מטה על מנת למנוע צורך בניקוי חוזר.

עבדו בסבלנות וביסודיות– במהלך השיפוץ החלונות מתכסים במדבקות/סרטי הדבקה, אבק, צבע וטיח. יש לבצע עבודת הסרה יסודית וסבלנית, ובדרך כלל יש לחזור מספר פעמים על כתמים קשים.

שימוש בחומרים וכלי עבודה מתאימים– ניתן לרכוש בחנויות כלי עבודה ציוד ייעודי לניקוי חלונות הכולל סכינים מיוחדים להסרת לכלוך קשיח, מגבים מיוחדים ועוד. הקפידו להשתמש בחומרי ניקוי מתאימים שלא יפגעו בזכוכיות, במשקופים או ברצפת החדר (בעיקר אם מדובר ברצפת שיש או פרקט).

זכרו, כי לאחר ביצוע הניקוי מומלץ למרוח את זכוכית החלון בשכבת הגנה (ווקס או חומרים מתקדמים אחרים) שתשמור על החלון מפני שריטות והצטברות לכלוך.

מאמרים נוספים
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
איטום גגות במרכז
פתרונות איטום ותחזוקת מבנים
איטום גגות במרכז הוא היבט קריטי בתחזוקת מבנים, המתמודד עם...
פנייה דחופה בנושא מצוקת ענף השיפוצים בישראל
1 התאחדות קבלני השיפוצים היא הארגון היציג של ענף השיפוצים...
דבק דו צדדי
דבק דו צדדי
דבק דו צדדי הוא סוג של סרט דבק שיש לו...
סיב: "די. אין כניסה לפוליטיקאים השנה בכנס קבלני השיפוצים"
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים מודיע כי בכנס השנתי...
חומר איכותי ומושלם
אחת הדרכים הנהדרות לבנות בצורה איכותית ומשתלמת זה דרך כך...
17
אוורור מתקדם וייחודי
הדרך הטובה ביותר לנהל את מערכת האוויר שלכם במפעל או...
בניית נכס היא לא משימה שאתם יכולים לפצח לבד
‏גם אם אתם יודעים בדיוק איך נראה בית החלומות שלכם,...
ניקוי חלונות
טיפול במבנה – דורש גם תשומת לב למראה החיצוני
המראה החיצוני של המבנה שאתם אחראים עליו בדרך כלל לא...
איטום חלונות
כל הסימנים שהגיע הזמן לאטום מחדש את החלונות לקראת החורף
פתחי הבית הם אחד מהאלמנטים המשמעותיים ביותר לחוויית המגורים שלנו....
דילוג לתוכן