כך תלמדו לנהל את הארגון שלכם

כך תלמדו לנהל את הארגון שלכם
צילום ירין נאטור חלבי 2

כאשר אדם מגיע לעמדת מנהל בארגון, בין אם מדובר בארגון שהוא מכיר וצמח בתוכו ובין אם מדובר בארגון שהוא חדש בו- עליו להוכיח את עצמו בפן הניהולי. כמנהל, הוא צריך להתאים את עצמו לתפקיד- בפן האישי כאחראי שעומד בראש המערכת, ובפן הקבוצתי כחלק מהארגון. בתהליך הניהול עליו להראות יכולת הנהלה והובלה של הארגון תוך שימוש במשאבי הארגון עצמו- הון, נכסים וכמובן- משאבי אנוש וכל זאת בכדי להשיג את המטרות והיעדים של הארגון. התפקיד כרוך בבניית אסטרטגיה, יכולת הנעה לפעולה של הצוות, עבודה בשיתוף פעולה, האצלת סמכויות, יכולות תיאום וכישורים בין אישיים. יש שנולדו לתפקידים ניהוליים ומסתדרים בהם מהיום הראשון, ויש הצריכים הדרכה, ייעוץ והכוונה- בכדי ללמוד לנהל את העובדים שלהם בצורה טובה יותר.

תפקיד המנהל בארגון:

כל ארגון מורכב ממארג חברתי של אנשים שונים עם אינטרס אחד משותף- הצלחת הארגון. כל ארגון וחברה שמים לעצמם מטרות ויעדים שעליהם להגיע אליהם תוך תכנון, הפקה והוצאה לפועל של המשימות הרלוונטיות לצורך השגתם. ועל כל אלה מופקד המנהל שתפקידו לפקח על התהליך.

למנהל תפקידים רבים ואחריות גדולה מאוד אך רובם נופלים תחת שלושת הקטגוריות הבאות- בניית אסטרטגיה, ניהול המשאב האנושי בחברה וייעול השירות והמכירות.

בניית אסטרטגיה-  על המנהלים לגבש אסטרטגיה שנתית עסקית כוללת. אותה אסטרטגיה נבנית לפי המטרות והיעדים של הארגון תוך התייחסות למצב השוק והמצב הפנימי של הארגון. מתוך האסטרטגיה הכללית הזו נגזרות תוכניות פעולה רבעוניות, חודשיות, וכמובן כאלה המתאימות לכל מחלקה ומחלקה בארגון.

ניהול המשאב האנושי– המשאב האנושי הוא המשאב החשוב ביותר בכל חברה. התאמת העובד לתפקיד, קביעת יעדים אישיים וקבוצתיים, הנעה לפעולה של העובדים תוך ניהול העבודה היום יומית. את אלה יש לבצע תוך קביעת תמריצים לעובדים, שיפור מתמיד של תנאי העבודה, החדרת מוטיבציה וקביעת מדדים להצלחה.

ייעול השירות והמכירות- המטרה העיקרית של כל ארגון היא רווחיות. לכן יש צורך לפקח, לנטר, לשפר ולייעל את מערך המכירות באופן קבוע. בדיקת האפקטיביות של מערך המכירות- מציאת נקודות לשימור ולשיפור, הגדלת אחוזי הסגירה ודיוק עבודת הצוותים הן אלה שתבאנה להגדלת המכירות והרווחים בהתאם.

 

כל מנהל צריך לעבור תהליך של אימון ניהולי:

אימון ניהולי הוא תהליך חובה שכל מנהל בכל ארגון צריך לעבור. התהליך מתחלק לאימון ניהולי אישי ואימון ניהולי קבוצתי ומשלב בין השניים. באימון האישי שמים דגש על המטרות האישיות של המנהל, היעדים שלו כישות עצמאית בארגון והאינטרקציה שלו עם שאר המערכת בכל הדרגים. באימון הקבוצתי הדגש הוא על היכולת של אותו מנהל לעבוד בקבוצה מבחינת היכולות, הצרכים והמטרות שלה- תוך התייחסו לתפקיד שהוא ממלא בקבוצה.

האימון הניהולי מאפשר למנהל לדייק את התפקיד שלו ואת המטרות האישיות והכלל ארגוניות. כמו כן הוא מסייע לו להשתפר בתור מנהל ובכך לייעל לא רק את עבודתו אלא את העבודה של כל הממונים תחתיו.

 

  • פיתוח מנהיגות וכריזמה – מציאת דרכים חדשות שיאפשרו למנהל לגבש את העובדים סביב מטרה משותפת ולהוביל אותם להשגת יעדים ורווחיות. אנשים נוהגים להקשיב לאדם בעל כריזמה שיודע לסחוף אותם ויעדיפו ללכת עם אדם שהם בטוחים שיוכל להנהיג אותם אל עבר המטרה ושאפשר לסמוך עליו.
  • התמודדות אפקטיבית עם לחץ ותחרותיות – בכל ארגון קיימים מצבי מתח, דאגה, תסכול. על המנהל לדעת איך להתמודד איתם מבלי להיכנס ללחץ או להלחיץ את העובדים, תוך מציאת פתרונות יצירתיים, יצירת שינויים בניהול הזמן והמטרות מתוך תחושה של חיוניות וביטחון עצמי.
  • עיצוב וגיבוש הזהות הניהולית – לא כל אדם נולד מנהל וגם למי שיש את הכישרון הטבעי של הובלת אנשים יש לאן לשאוף להשתפר. לכן חשוב להקפיד על פיתוח מיומנויות ניהול המותאמות אישית, לקראת כניסה לתפקיד חדש או לשיפור ביצועים בתפקיד הקיים. תחת נושא נכנס שיפור היכולות האישיות- שיפור המוטיבציה והרצון להצליח, טיפוח מנהיגות, שיפור מיומנות ניהול ועבודה בצוות, ניהול זמן, ניהול מו"מ, איתור ופיתוח יתרונות אישיים למינוף עצמי ולמען הארגון, טיפוח איכויות אישיות: אסרטיביות, שפת גוף, לבוש וגינונים, סגנון דיבור.
  • תקשורת אפקטיבית- בכדי שהעובדים לא רק יקשיבו ויבצעו אלא ירצו לבצע וליישם מתוך יש ללמוד לתקשר איתם בצורה אפקטיבית מתוך עמדה של שיתוף פעולה, אחריות ומחויבות של כל הצדדים.

ההצלחה הגדולה ביותר של כל מנהל בכל ארגון היא צוות מגובש שעובד בשיתוף פעולה למען השגת המטרות והיעדים של הארגון. ברגע שהמנהל יודע לגבש, לנהל ולהוביל את הצוות התוצאות לא תאחרנה להגיע והרווחיות של החברה תעלה במהירות. לכן אימון ניהולי חשוב לכל מנהל, הן בפן האישי והן בפן הקבוצתי.

היבא חלבי- יועצת לניהול ואסטרטגיה, WEWIN- ייעוץ ניהולי לעסקים וארגונים

מאמרים נוספים
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
פרגולות עץ לגינה
פרגולות לגינה
פרגולות עץ לגינה הן בחירה פופולרית עבור גינות, המספקות תוספת...
מנחת הטלויזיה והרדיו שרון גוטליב תערוך סדנא מרתקת: "חיה בצבע"
צבע משפיע עלינו פיזית ואנרגטית- הכל על התחדשות לקראת האביב...
דילוג לתוכן