מה צריך לעשות לאחר קניית רכב חדש?

מה צריך לעשות לאחר קניית רכב חדש?
צילום pexels.com

ריח הניילונים עדיין ממלא את הרכב ואתם מתחילים בנסיעה הראשונה מסוכנות הרכב. התחושה המיוחדת הזו של הגלגלים הנעים בקלילות על הכביש, ההגה המציית לכם מיד והשקט הרב במהלך הנסיעה (במיוחד בהשוואה למנוע הרועש של המכונית הישנה ממנה נפרדתם זה עתה). אחרים חווים את אותה התחושה גם כאשר הם רוכשים רכב יד שנייה מדגם חדש יותר מהרכב הקודם שהיה ברשותם.

אחרי שקניתם את הרכב החדש יש כמה דברים שכדאי לעשות – חלקם יחסכו לכם דו"חות יקרים ואחרים יהוו פינוק שימתיק עוד יותר את טעמה של הרכישה החדשה וישמור עליכם במקרה של תקר או תקלה. במיוחד עבורכם הכנו רשימה קצרה של משימות העומדות לפניכם.

העברת בעלות

האם רכב זה נרכש מבעלים קודם או מסוכנות הרכב עצמה? אם מדובר ברכב חדש לחלוטין אינכם צריכים לדאוג להעברת הבעלות, סוכנות הרכב תעשה זאת עבורכם. אם אתם רוכשים רכב יד שנייה חשוב לא לשכוח לבקר עם המוכר בסניף הדואר המקורי כאשר שניכם מראים את תעודות הזהות ומעבירים את הבעלות בצורה מסודרת. בדואר, תוכלו גם לדעת האם יש חלילה עיקול/שעבוד על הרכב וכן לדעת בוודאות כי בעל הרכב הנוכחי הוא האדם העומד מולכם (לאחר שהפקיד זיהה אותו בוודאות).

ביטוח רכב

חשוב, מיד עם רכישת הרכב שתהיה לכם פוליסת ביטוח תקפה. ביטוח חובה צריך לעשות לכל רכב, כאשר לרכבים חדשים או יקרים יותר מומלץ בחום לעשות גם ביטוח מקיף המגן עליכם מפני נזקי רכוש לכם ולאחרים במקרה של גניבה, פריצה או תאונה. על מנת למצוא ביטוח לרכב אטרקטיבי וזול כדאי להתקשר למספר חברות ביטוח ולקבל הצעת מחיר לאחר שנתתם את פרטי הנהגים הצפויים להשתמש ברכב וכן את פרטי המודל המדויק של הרכב. תוכלו גם לעשות ביטוח רכב באינטרנט ולחסוך עוד 10% לפחות מעלות הפוליסה השנתית.

תו חניה במידה ואתם גרים בעיר

אתם גרים באחת הערים הגדולות בארץ? אם אין לכם חנייה פרטית בבניין חשוב לא לשכוח להזמין תו חניה לרכב. תו החניה מאפשר לכם לחנות ברחוב שלכם במהלך היום (והלילה) וחוסך לכם קנסות מיותרים על חניה מותרת.

אם אתם חונים בחניון מיוחד הדורש תו גם במקום העבודה או המוסד האקדמי בו אתם לומדים חשוב להתכונן לכך מראש ולבקש את המדבקה או התו המתאים לרכב החדש. חשוב לא לשכוח לעשות זאת משום שלעתים, רק בגלל שלא זיהו את לוחית הרישוי שלכם, אתם עשויים למצוא עצמכם במצב לא נעים בו הרכב נגרר מהחניון ועליכם לשלם קנס גדול על מנת להשיבו לרשותכם.

אם אתם סובלים מנכות כלשהי וזכאים לתו נכה חשוב לזכור שאתם לא מקבלים אותו באופן אוטומטי עם מספר הרכב החדש. לכן, אם היה לכם בעבר רכב עם תו נכה או שאתם מעוניינים לגשת למשרד התחבורה ולקבל תו חדש – כדאי לעשות זאת בימים הראשונים שלאחר קניית הרכב. כך תוכלו לחנות במקומות חניה קרובים למקומות הבילוי, העבודה והבית שלכם.

וודאו כי יש ברכב את כל האמצעים הדרושים לתיקון תקר

כעת אנו מגיעים לפן הביטוחי ברכב. במקרה של תקלה או תקר באוטו תצטרכו לעצור בשולי הדרך. בשלב זה חשוב שיהיה ברכב משולש אזהרה אותו ניתן להציב מאחורי האוטו ואפוד צהוב זוהר שתוכלו ללבוש על מנת להקל על הנהגים העוברים בסמוך לראות אתכם גם בשעות החשיכה. לאחר מכן, חשוב לוודא כי יש גלגל חלופי ברכב ושמצב הצמיג שלו משביע רצון. כיצד תוכלו לדעת כי הצמיג יכול לשמש אתכם במקרה של תקלה? על הצמיג יש חריצים על מנת ליצור חיכוך מתאים עם הכביש. חריצים אלה צריכים להיות בעומק של כמעט סנטימטר על מנת להבטיח נסיעה חלקה ובטוחה.

אם אתם מחליפים את הגלגל לבדכם או עשויים לבקש עזרה בדרך, חשוב לוודא כי יש ברכב גם מגבה (ג'ק) וכן מפתח מיוחד לפתיחת הברגים של הרכב. כיום, ניתן לרכוש גם ספריי מיוחד המאפשר לסתום חלק מהחורים הקטנים בצמיג. בקשו בחנויות הרכב ספריי לתיקון תקרים. תרסיס זה מאפשר למלא את האוויר תוך יצירת שכבה האוטמת את הצמיג לזמן קצר. תקרים קטנים בצמיג ניתן לתקן בדרך זו. כמובן, חשוב לבדוק לאחר מילוי האוויר כי הוא אינו ממשיך לצאת לאטו (ניתן לקרב את האוזן בזהירות ולשמוע האם יש צליל של יציאת אוויר).

מאמרים נוספים
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
פרגולות עץ לגינה
פרגולות לגינה
פרגולות עץ לגינה הן בחירה פופולרית עבור גינות, המספקות תוספת...
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
דילוג לתוכן