מסלולי טיול בדרום – המקומות היפים בדרום ששווה להגיע אליהם

מסלולי טיול בדרום – המקומות היפים בדרום ששווה להגיע אליהם

בגלל החום ותנאי השטח, לרוב, מסלולי טיול בדרום כוללים מסלולים שהאטרקציה המרכזית שלהן, זאת בריכה טבעית נסתרת, מפל מפתיע או נחל שאף אחד לא חשב על קיומו. כדאי להצטייד בנעליים חזקות או סנדלי טבע, כובע רחב שוליים והרבה מים.

מסלולים ששווה להזיע בשבילם

אף אחד לא משלה את עצמו שגם בחירה של מסלולי הליכה בדרום יהיו קרירים ונטולי קושי מסוים. תנאי השטח של מסלולים בדרום תמיד יהיו יותר מאתגרים מאשר באזור אחר, גם בגלל מזג האוויר החם ששורר במקום במשך כל עונות השנה, בגלל המבנה הטופוגרפי הכולל הליכה על אבנים, חול וכו'. לפעמים יש מעט צל בדרך, ובגלל זה גם מצטיידים בכובעים רחבי שוליים והרבה מים. אבל הגמול שמקבלים כאשר מגיעים ליעד, הוא מעל ומעבר למצופה. לפנינו 4 מסלולי טיול בדרום שמאד אהובים ופופולאריים בקרב המטיילים בארץ.

מכתש רמון

כאשר מתכננים טיולים בדרום, אחד המקומות הראשונים שעולים על המפה, הוא מכתש רמון. מומלץ לתכנן טיולים בשבת בדרום, לאזור של מכתש רמון בעונות החורף ואביב, כאשר מזג האוויר נוח. אבל אם אתם ממש רוצים להגיע אליו בקיץ, חובה להקשיב לחזאים, להצטייד ב-3 ליטר מים לאדם לטיול שאורכו חצי יום, וכמובן, כובעים וקרם הגנה. באזור מספר מסלולים בדרגות קושי שונות, אבל עוד לפני שמתחילים את אחד המסלולים, כדאי לעבור במרכז מבקרים רמון הממוקם על שפת המכתש הצפונית. אל תפספסו את נקודת התצפית הפנורמית המרהיבה על גג המרכז. בהמשך שפע של אטרקציות לילדים וגם למבוגרים.

נחל החווארים

מסלול הטיול של הנחל החווארים הוא אחד היפים והמיוחדים ביותר מבין מסלולי הליכה בדרום. מסלול הטיול מורכב מכמה אטרקציות מרהיבות. הטיול הלילי אורכו כ-3 ק"מ ודרגת הקושי שלו קלה. המסלול מתחיל מדרום למדרשת בן-גוריון, ומסתיים בחיבור לנחל צין, קרוב מאד לדרך המובילה לעין עבדת. האטרקציה המרכזית בטיול היא לילות הירח המלא, כאשר מסלול הטיול מתמלא בהמוני מטיילים, שמגיעים כדי לראות את סלעיי החוואר הזוהרים כשהם מאירים את הנחל באור חזק, שמזכיר מאד אור יום.

עין עבדת

מסלולי טיול בדרום כמו המסלול של עין עבדת, מתאימים לשעות הבוקר המוקדמות כאשר מחליטים להגיע למקום בעונת הקיץ. ואם אתם מתכננים טיולים לשבת בדרום, צאו ממש מוקדם בבוקר מהבית, עוד לפני שהשמש מתחילה לבעור. ושוב, כדאי להצטייד בכובע, במים ובנעליים טובות כאשר מתחילים לטפס על דרגשי הסלע כדי להגיע לנקודת תצפית מרהיבה של האזור. המסלול כולל קניון תלול עם מפלים, דרגשי סלע ובריכות מים, ואת הנופים שרגילים לראות בדרום הארץ, קטעים של צמחייה ירוקה ומים, בעלי חיים ייחודיים ושמיים תכלת נקיים.

נחל הבשור

נחל הבשור הוא מסלול חובה כאשר מתכננים מסלולי טיול בדרום. נחל הבשור הוא אחד הנחלים הגדולים ביותר מבין נחלי האר אשר יורדים אל הים התיכון.. במסלול האורך כ-14 ק"מ דרך נופית אפשר למצוא שפע של פינות חמד, וחלקן עוד כוללות מים בכל השנה. הנחל מאפשר מספר מסלולי הליכה נוחים וקצרים וביניהם גם נסיעה ברכב.

מאמרים נוספים
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
פרגולות עץ לגינה
פרגולות לגינה
פרגולות עץ לגינה הן בחירה פופולרית עבור גינות, המספקות תוספת...
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
דילוג לתוכן