עורך דין פלילי

עורך דין פלילי

עורכי דין רבים נמשכים לתחום הפלילי מסיבות שונות. התחום מעניין מאוד ויש סיכוי להיתקל במצבים מורכבים בהם מעורבים אנשים ועבריינים המואשמים בפלילים. חלקם נקלע למצבים אלו בגלל מצב כלכלי קשה, בגלל, ילדות קשה, בעיות נפשיות ועוד. יש שבצעו עבירות במודע ויש אחרים שפשוט לא הכירו על בוריו את החוק או שלא התעמקו בו טרם ביצוע העבירה  הראשונה שגררה אותם לביצוע עבירות נוספות. עורך דין פלילי יכול לסייע רבות במצבים שונים אליהם נקלעים אנשים אלו והסיוע הינו מהותי וטכני אבל גם נפשי. מי שבנוסף יכול ליהנות משירותיו הם המשפחות הנתונות במצבים מורכבים. ככלל, מי שמטפל בנושאים אלו מצד הממשלה הם המשטרה האוכפת את החוקים ובתי המשפט הקובעים את גזרי הדין.

סוגי עבירות פליליות

ניתן למצוא עבירות פליליות מגוונות ובין היתר: עבירות מס ועבירות כלכליות כולל של צווארון לבן, שוד, גניבה, פריצה, רצח, אונס ומעשים מגונים אחרים, מעשי אלימות אחרים הפוגעים בזולת וכדומה. הנאשמים  מובאים למעצר  על ידי המשטרה עקב מעצרים בעת ביצוע עבירות, לאחר שנרשמו תלונות שנבדקו כמוצדקות, לאחר חשדות שנתמכות באיסוף ראיות וכדומה. הם נחקרים, ובמידה ועקב החשדות הפרקליטות מוצאת לנכון, מוגשים נגדם כתבי אישום. הדיונים נערכים בבתי המשפט והשופטים קובעים בפסקי הדין את העונשים המגוונים. העונש החמור ביותר הינו כליאה בבתי סוהר לתקופה אשר נקבעת על פי חומרת העבירה ונסיבותיה. עונשים קלים יותר הם  עבודות שירות,  מעצרים על תנאי, מעצרי בית, וכדומה.

ייצוג בחקירות

מומלץ לערב עורך דין פלילי כבר בשלבים הראשונים וכאשר מסתבר לחשוד ולמשפחה כי מדובר על עבירות קשות ומורכבות. הוא יכול לייעץ היטב בנסיבות שהוא נקלע אליהן ובין היתר, להנחות אותו לגבי התנהלות מול נציגי המשטרה ולמנוע ממנו עשיית טעויות קשות אשר עלולות להקשות על ייצוגו בהמשך הדרך.  בעת המעצר הראשוני  נמצאים חשודים רבים במצבים נפשיים מורכבים. הם מבולבלים ולרוב, אינם מכירים את התנהלות רשויות האכיפה, דבר היכול לפגוע בהם רבות. בהמשך הדרך יכול עורך דין פלילי יכול לסייע רבות. הסיוע יכול להתבטא בבדיקת כתב האישום, בהקלה בתנאי מעצרו, בהמרתו למעצר בית, בהכנה לחקירה הצולבת במשטרה  לפני השימוע ועוד.

הגנה בבית משפט

חשיבות מיוחדת היא במקרים בהם מתברר כי ניתן לסגור תיק פלילי כבר בראשית הדרך עקב חוסר הוכחות, טעויות טכניות ואחרות שהמשטרה עשתה, או בהליך של הסדר מותנה עבירות שמהלכן מתחייב הנאשם לתנאים שונים. כמובן שגולת הכותרת של פעילות עורך דין פלילי היא ייצוג בבית משפט אם וכאשר נוצר הצורך בכך. הוא יטען לטובת הלקוח, יציג המלצות טובות על אופיו ומעשיו, יציג חוות דעת מתאימות, יביא תקדימים משפטיים ובעיקר ינסה להפריך את הטענות מולו. זיכוי הוא ההישג הגדול ביותר אבל כל הקלה מהעונש המרבי ייחשב כהישג  משמעותי ללקוח וישפיע מאוד על עתידו.

מאמרים נוספים
תם משפט זהות הצנחן השלישי בתמונה ההיסטורית של משחררי הכותל
בית המשפט הודה לצנחנים הגיבורים וביקש כי כל אחד ימשיך...
הסכם ממון
הסכם ממון הפך להיות ברירת המחדל אצל זוגות בטרם ממסדים...
פינוי שוכר
פינוי שוכר – תהליך משפטי
פינוי דייר הוא הליך משפטי שבאמצעותו בעל דירה מבצע פינוי...
עורך דין תעבורה תל אביב - ייעוץ מותאם אישית ומועיל במיוחד
דיני תעבורה הוא תחום מתעתע. דווקא בגלל שגם אנשים נורמטיביים...
העובד קיבל דואר אלקטרוני זועם ולקה בהתקף לב
לאחר מאבק משפטי הכיר בו הביטוח הלאומי כ"נפגע עבודה" *...
עורכת דין גירושין
עורכת דין גירושין
גירושין בין בני זוג יכולים להתבצע בצורה חיובית של הסכמה...
מי אשם במילוי הצהרת בריאות בנייד?
איש המכירות לא רשם בעיה לבבית מולדת וחברת הביטוח מסרבת...
התנגדות לצו קיום צוואה
מגירושין ועד לצוואה – למי פונים בכל אחד מהמקרים
מציאות החיים מלמדת שהטיפול המשפטי בתיקי גירושין ובתיקי ירושה הינו...
עורכי דין לנזקי גוף
מהם נזקי גוף וכיצד עורכי דין לנזקי גוף יוכלו לסייע...
לקבל את מה שמגיע לנו במקום העבודה
לקבל את מה שמגיע לנו במקום העבודה
על מנת שתוכלו לקבל את מה שמגיע לכם במקום העבודה,...
דילוג לתוכן