עלייה של כ-7% בשנתיים: ממוצע המתנה לבני הזוג בט"ו באב ממשיך לעלות גם השנה, אבל מי משקיע יותר – גברים או נשים?

עלייה של כ-7% בשנתיים: ממוצע המתנה לבני הזוג בט"ו באב ממשיך לעלות גם השנה, אבל מי משקיע יותר – גברים או נשים?
לזוגות שלא יכולים לשתות לבד_ערכת ויקי 15 חלקים במבוק_להשיג ברשת גנטלמן_קרדיט צילום יחצ

ט"ו באב מתקרב, ויחד איתו חיפושים אחרי המתנה שתהיה משמעותית עבור בני הזוג. בשנים האחרונות מסתמן שינוי מהותי באופן שבו הישראלים בוחרים מתנה: כבר לא מדובר ב"להביא משהו כדי לצאת ידי חובה", אלא להשקיע במתנה עם ערך אישי, כזו שעומד מאחוריה סיפור מיוחד או אפילו הקדשה עבור מקבל המתנה. נתונים עדכניים חושפים כיצד נראית מפת ההעדפות הצרכנית בישראל לקראת חג האהבה, ולמה חשוב לשים לב כשניגשים לבחור את ההפתעה הבאה.

 אם לפני שנים אפשר היה להסתפק בזר פרחים או קופסת שוקולדים, כיום הציפיות השתנו: לא עוד רק "לקנות משהו", אלא לנסות לדייק במתנה שתספר סיפור, תנציח זיכרון משותף, או תעביר את התחושה למקבל המתנה שהוא לא מובן מאליו. אבל מה קונים?
נשים שבוחרות מתנה לגברים הולכות בעיקר על הקלאסיקה – תכשיטים, שעונים, ארנקים, עטים ותיקים – כך עולה מנתונים עדכניים של רשת ג'נטלמן. כשהן בוחרות מתנה לנשים אחרות, ניתן לראות את הקטגוריות של תכשיטים ופריטים מעוצבים, שעונים, עטים, מעמדים משרדיים וגם גאדג'טים וגימיקים שתופסות את המקומות הראשונים.

שעון זאק למאנ – להשיג ברשת גנטלמן צילום יחצ –

ומה מהצד של הגברים? כאשר הם ניגשים לבחור מתנה לבנות זוגם, ניתן לראות מנעד מתנות רחב ומפתיע, אפשר למצוא העדפה ברורה לפריטים חווייתיים: ממשחקי אהבה לזוגות, דרך מכשירי עיסוי ועד לפריטי עיצוב באוריינטציה זוגית. לצד אלו, גם מעמדים משרדיים ושעונים תופסים את המקומות הראשונים. כשזה מגיע למתנות בין גברים – עטים יוקרתיים, מוצרי עישון וסט מצתים מרשים, שעונים, מוצרי קוסמטיקה וגילוח, וגם משחקים כגון שש בש או פוקר – הם המובילים בקטגוריה.

כמו כן, הנתונים חושפים כי למרות השכיחות של מסחר מקוון והעובדה שיותר ויותר ישראלים קונים אונליין, עדיין רוב הציבור בוחר להגיע לחנויות הפיזיות – לראות בעיניים ואולי לקבל השראה מהמרחב עצמו, שלא תמיד נחשף באותה החוויה דרך הרשת. 68% מהנשאלים דיווחו שהם מעדיפים את החוויה המוחשית, ואילו 32% מעדיפים את המסכים. אמנם המגמה הדיגיטלית גוברת, אבל עדיין ניתן לראות נאמנות לבחירה ולתחושה בידיים בעולם המתנות.

משחקי אהבה_גנטלמן וולנטיינ_קרדיט צילום יחצ

נתון נוסף ומעניין הוא שהישראלים משקיעים היום יותר במתנה: ההוצאה הממוצעת עלתה בכ-7% בשנתיים האחרונות – מ-433 שח' ב-2023 ועד ל-465 שח' ב-2025, מה שמדגיש את הגישה החיובית של הצרכנים בישראל – יותר אנשים בוחרים להשקיע במתנות איכותיות ומותאמות אישית, כחלק ממגמה של שדרוג בחוויית המתנה: השקעה באריזות מקוריות, במוצרים ייחודיים ובהתאמה אישית שהופכים את המתנה לייחודית עבור המקבל.

השאלה הנצחית היא מי משקיע יותר, הגבר או האישה – וע"פ נתונים מהוולנטיינס האחרון, נדמה שאין תחרות כלל ; לפי Driveresearch, גברים נוטים להוציא הרבה יותר מנשים על מתנות וחוויות ליום האהבה, כאשר ההוצאה הממוצעת מסתכמת בכ-250 דולר (למעלה מ-840 שח'). מצד שני, נשים מוציאות רק כ-57 דולר (192 שח').

"אנחנו רואים שט"ו באב הפך בשנים האחרונות להרבה יותר מחג של מחוות קטנות כמו פרחים ושוקולדים", מציין טל רז, מבעלי רשת ג'נטלמן. "הצרכן הישראלי רוצה שהמתנה תסמן קשר ייחודי, תזכיר חוויה משותפת או תייצר אמירה אישית. יש כאן הרבה מעבר למוצר – מדובר בסיפור סביבו וההשקעה בפרטים. אפילו משחקים זוגיים צוברים פופולריות, מאחר ואנשים רוצים להפוך רגע פשוט לחוויה אמיתית – בעיקר כאשר בשנתיים האחרונות רבים לא יצאו מהבית. אנו ממשיכים לחדש בהיצע מתנות שמאפשרות לאנשים להביע רגש ולהפוך את ט"ו באב לחוויה אישית".

טבעת Brosway שחורה בשילוב זרקונים שחורים_מחיר 289 שח_להשיג באתר וברשת גנטלמן_קרדיט צילום יחצ
מאמרים נוספים
שיתוף פעולה אופנתי: בית האופנה GOLBARY משיק קולקציית ערב בעיצובו של מעצב העל הישראלי דרור קונטנטו
קולקציה ראשונה משותפת שמגדירה מחדש את אופנת הערב בישראל חגיגת...
מחזקים את הביטחון בקבוצת מוקד אמון, קבוצת האבטחה והמוקד הגדולה בישראל, מודיעה על תגבור שירותי האבטחה מרחוק במהלך הקיץ ולקראת חגי תשרי
בעיצומה של עונת הקיץ, המתאפיינת ביציאות לחופשות ובבתים ריקים ולנוכח...
הנשיא ממשיך להראות את תמונותיהם הקשות של אביתר דוד ורום ברסלבסקי ברחבי העולם: ״אני קורא לקהילה הבינלאומית ולעולם כולו, לנקוט עמדה ברורה ונחרצת כדי להחזיר את כל החטופים הביתה. לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיר את כולם הביתה״
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, התקבלו היום, יום שלישי,...
נוחות יומיומית עם טוויסט נוצץ
רשת הלב הכחול מציגה בקולקציית הקיץ נעליים עם אלמנטים מתוכשטים...
אלת הצדק, עוצמת האדם : סדרת פסלים חדשה נוחתת בישראל לקראת ט"ו באב
לקראת חג האהבה הישראלי, מושקת סדרת פסלים אמנותיים חדשה המעניקה...
נשיא המדינה חנך את מוזיאון "השטעטל האבוד" בשדובה
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, חנך הבוקר, יום שלישי, י"א באב,...
מהקרב להייטק, תוך חודשים ספורים וללא צורך ברקע קודם: תכנית "לוחמים להייטק" פותחת הרשמה למסלולי קיץ 2025
התוכנית שמביאה לוחמים ולוחמות משוחררים להשתלבות במשרות טכנולוגיות בחברות מובילות...
הדור החדש של השייקים כבר כאן... חברת התזונה הבינלאומית הרבלייף משיקה: שייק פורמולה 1 בטעם חדש: פירות יער
מספק את החומרים המזינים שהגוף זקוק להם בארוחה רכיבים טבעוניים,...
קמפיין יוקרה לסוף עונה: המותג היוקרתיJACK KUBA בקמפיין סוף עונה במסגרתו: 40% הנחה על בגדי הים המחטבים, קולקציית בגדי ים גולד, בגדי חוף, אקססוריז, חזיות ופיג'מות הקמפיין יעלה השבוע בהשקעה הנאמדת בכ – 600,000 ש"ח
המותג היוקרתיJACK KUBA  יוצא השבוע בקמפיין סוף עונה במסגרתו לראשונה...
החסידה פורשת כנפיים דיגיטליות: השירות הוותיק והמוביל בישראל להורות משותפת משיק אפליקציה בינלאומית פורצת דרך
לאחר חמש שנות פעילות מוצלחות, החסידה- שירות השידוכים להורות משותפת,...
דילוג לתוכן