קידום אורגני או פרסום בגוגל?

קידום אורגני או פרסום בגוגל?

אחת ההשוואות הגדולות ביותר שנעשות בערוצי השיווק באינטרנט היא ההשוואה בין קידום אורגני לפרסום ממומן בגוגל. כאשר עולה השאלה הזו – רבים מהאנשים מתחילים לבחון את כל הפרמטרים השונים: מי עולה לנו פחות? מי מכניס יותר? מי יותר רלוונטי? היכן נופיע ראשונים? מה יתרום לנו יותר? וכו'.

הבא נציג לכם את 2 האופציות תחילה:

  • קידום אורגני – הנה טכניקת פרסום שבה אנו נבצע פעולות התאמה לאתר שלנו על מנת לדרג אותו גבוה יותר בגוגל. העבודה מתבצעת לפי קידום של ביטויי מפתח רלוונטיים כאשר המטרה היא לקדם אותם בגוגל על מנת להביא תנועה אורגנית לאתר שעשויה להפוך ללקוחות.
  • פרסום ממומן – שיטה הפועלת לטווח המיידי והקצר יותר מהקידום האורגני. באמצעות טכניקת פרסום זו – נשלם לגוגל כסף (ולא לחברת קידום) כדי להביא לנו תנועה לאתר שלנו כבר מהיום הראשון. במידה והתנועה רלוונטית, הפרסום נעשה בצורה מקצועית ודף הנחיתה/האתר אליו מגיעים הגולשים בנוי בצורה מקצועית ומקדמת למכירה הרי שניתן להביא לקוחות בטווח מהיר יותר. שיטה זו בדרך כלל יקרה יותר וגם כאן תצטרכו איש מקצוע מנוסה לפתיחה וניהול איכותיים של קמפיין הפרסום שלכם.

להלן מספר השוואות שיעזרו לכם להחליט כיצד להשקיע נכון את הכסף שלכם:

עלויות פרסום – גם בקידום האורגני וגם בקמפיין הממומן תוכלו להתחיל מהשקעה של כמה מאות שקלים בחודש בהתאם לגודל האתר שלכם וגודל העסק שלכם ותקציב הפרסום בו. את התקציב הראשוני כדאי להשקיע על בניית תשתיות שיווק איכותיות: אתר אינטרנט מקצועי, דף פייסבוק אטרקטיבי ועוד. לאחר מכן ככל שתשקיעו יותר כך תוכלו לקבל יותר תוצאות.

תוצאות בפועל – עבודה SEO פועלת לטווח הארוך. בטווח הארוך תקבלו הרבה יותר תנועה ומכירות באתר שלכם אם תשקיעו בקידום אתרים ותהיו סבלניים (ותעבדו עם חברה מקצועית). אם אתם רוצים תוצאות בטווח הקצר, גם במחיר של הוצאה יקרה יותר – לכו על פרסום בגוגל בצורה ממומנת.

מיתוג העסק – כל אחד שיש לו אתר יכול לשלם לגוגל כסף וכל זמן שהוא משלם יותר כסף מהמתחרים הוא יכול להופיע ראשון בתוצאות המודעות הממומנות. לא תמיד צריך את זה (למעשה לרוב לא צריך את זה) אבל מי שזה חשוב לו שייקח בחשבון שהוא גם ירוויח פחות מהקמפיין שלו והמיתוג שלו לא ישתפר במיוחד. אם תופיעו ראשונים בתוצאות החיפוש האורגניות זה יראה עליכם כאוטוריטה וותיקה ומנוסה בתחומכם.

מה קורה אחרי שמפסיקים? – במידה ותפסיקו להשקיע כסף בקמפיין הממומן שלכם תנועת הגולשים תפסיק לזרום לאתר שלכם וגם המכירות שלכם יעצרו בהתאם. כאשר אתם משקיעים לתקופה מסוימת בSEO והגעתם למקומות הראשונים, סביר להניח שגם אם תפסיקו לכמה חודשים את העבודה שלכם תוכלו ליהנות מקצת פירות לאורך הכמה חודשים האלה מתנועה שתגיע אליכם מגוגל. במידה ויש תוצאות – לא כדאי להפסיק את עבודת הקידום כיוון שמהר מאוד תוכלו גם למצוא את עצמכם יורדים בדירוג וצריכים לטפס עוד פעם מחדש.

מאמרים נוספים
כתר זירקוניה
מהו כתר זירקוניה ולמה הוא חשוב? אחד הפתרונות המתקדמים ביותר לשיקום...
עמדת צילום סלפי
פינת צילום אינטראקטיבית שמוסיפה ייחודיות לכל אירוע
מהי עמדת צילום סלפי? עם ההתפתחות הטכנולוגית, תחום הצילום עבר קפיצה...
טיפול מקיף במאניה
מאניה היא מצב נפשי המאופיין באנרגיה גבוהה, תחושת ביטחון עצמי...
שדרוג האירוע שלך עם פתרונות הגברה ותאורה מקצועיים
החשיבות של הגברה לאירועים בכל אירוע מוצלח, היכולת של המוזיקה והדיבור...
זיוף חתימות – איך מזהים, מונעים ומתמודדים עם התופעה
מהו זיוף חתימות? זיוף חתימות הוא פעולה פלילית בה אדם מחקה,...
גמילה מתרופות מרשם
מהי גמילה מתרופות מרשם? תהליך גמילה מתרופות מרשם הוא תהליך מורכב...
תם מבצע תיק לכל ילד: מאות ילדים ממשפחות נצרכות יחלו את שנת הלימודים עם ציוד חדש
ראשי עמותת סל"ע , עשרות המתנדבים, בהם עובדי חברת בזק...
העתיד כבר כאן: טעינה מהירה במיוחד לרכב החשמלי שלך
בעשור האחרון חלה קפיצה אדירה בעולם התחבורה החשמלית. אם בתחילת...
שני מתדלקים נוספים לצה״ל: משרד הביטחון יחתום עם הממשל האמריקני על רכש מטוסי התדלוק החמישי והשישי של חיל האוויר, מתוצרת חברת בואינג
מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אמיר ברעם, הנחה את משלחת...
להציל חיים בעשרה שקלים: עמותת אור ירוק, דור אלון ופריסבי למען בטיחות ילדי ישראל
300 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025, עליה...
דילוג לתוכן