איך לכתוב קורות חיים מנצחים: מדריך מקיף

איך לכתוב קורות חיים מנצחים: מדריך מקיף
קרדיט לתמונות FREEPIK

קורות החיים שלכם הם לרוב הרושם הראשוני שיהיה למעסיק פוטנציאלי לגביכם. לכן, חשוב לוודא שקורות החיים שלכם בולטים ומייצגים במדויק את הכישורים והניסיון שלכם. במאמר זה, נספק עבורכם טיפים וטריקים שיעזרו לכם לכתוב קורות חיים מנצחים שיגרמו למעסיקים לשים אליכם לב.

בחרו את הפורמט הנכון

ישנם שלושה פורמטים עיקריים לקורות חיים: כרונולוגי, פונקציונלי ומשולב. בחרו את הפורמט מתאים ביותר לניסיון שלכם ולעבודה שאליה אתם מגישים מועמדות. לדוגמה, אם יש לכם היסטוריה של עבודה ארוכת שנים בתחום שלכם, פורמט כרונולוגי עשוי להיות הטוב ביותר. מצד שני, אם יש לכם פערים בהיסטוריית העבודה שלכם, פורמט פונקציונלי עשוי להיות בחירה טובה יותר עבורכם.

התאימו את קורות החיים שלכם למשרה

לא סביר שקורות חיים מסוג אחד ירשימו כל מעסיק פוטנציאלי. במקום זאת, התאימו את קורות החיים שלכם למשרה הספציפית אליה אתם מגישים מועמדות. קראו בעיון את תיאור התפקיד, והדגישו את הכישורים והניסיון אשר תואמים במדויק את הדרישות. כך תראו למעסיק שאתם יכולים להיות מתאימים לתפקיד. באתר Resumaker תקבלו הכוונה לכתיבת קורות החיים האידאליים.

הדגישו את ההישגים שלכם

מעסיקים רוצים לדעת מה השגתם בתפקידים הקודמים שלכם, לא רק אילו משימות ביצעתם בעבודה. לכן, הקפידו להדגיש את ההישגים שלכם בקורות החיים שלכם. השתמשו בדוגמאות ספציפיות והדגישו את התוצאות שלכם במידת האפשר. 

שמרו על זה תמציתי

מעסיקים הם אנשים עסוקים, אז הקפידו על קורות חיים תמציתיים וענייניים. בדרך כלל, קורות חיים צריכים להיות לא יותר משני עמודים. השתמשו בנקודות מפתח כדי להדגיש את הכישורים והניסיון שלכם, וודאו שהכתיבה שלכם ברורה וקלה לקריאה.

השתמשו במילות מפתח

מעסיקים רבים משתמשים במערכות מעקב אחר מועמדים (ATS) כדי לסנן קורות חיים לפני שהם אפילו נראו על ידי אדם. לכן, חשוב להשתמש במילות המפתח שתואמות לתיאור המשרה בקורות החיים שלכם. זה יגדיל את הסיכוי לכך שקורות החיים שלכם יעברו את ה-ATS ויראו על ידי המעסיק. כאן תקבלו הכוונה לגבי איך לכתוב קורות חיים מרשימים במיוחד.

תכללו מידע רלוונטי ליצירת קשר

הקפידו לכלול את כל הפרטים הרלוונטיים ליצירת קשר בקורות החיים שלכם, כולל שמכם, מספר הטלפון, כתובת הדוא"ל וכתובת האתר של פרופיל LinkedIn אם יש לכם כזו. חשוב להשתמש בכתובת דוא"ל מקצועית הכוללת את שמכם ולהימנע משימוש בכתובות סתמיות או לא מקצועיות. בנוסף, וודאו שהודעת הדואר הקולי שלכם מקצועית ושאתם זמינים. הכללת פרטי התקשרות רלוונטיים תקל על המעסיק שלכם לפנות אליכם למידע נוסף או לראיון עבודה.

ערכו את קורות החיים שלכם

שלב אחרון חביב, הוא להקפיד לקרוא את קורות החיים שלכם בקפידה. שגיאות דקדוק ושגיאות הקלדה עלולות לגרום לכם להיראות רשלניים ולא מקצועיים. לפני שליחת קורות החיים, בקשו מחבר או מבן משפחה לקרוא אותם גם כן.

לסיכום, כתיבת קורות חיים מנצחים לוקחת זמן ומאמץ, אבל היא בהחלט שווה את זה בסופו של דבר. על ידי בחירה בפורמט הנכון, התאמת קורות החיים שלכם למשרה, הדגשת ההישגים שלכם, שמירה על תמציתיות, שימוש במילות מפתח והגהה קפדנית, תגדילו את הסיכויים שלכם לזכות במשרת החלומות שלכם. בהצלחה!

מאמרים נוספים
מכנסי הספורט יהפכו לשמלה: Epson ו-HKRITA החלו בפיתוח טכנולוגיית מיחזור סיבי בדים שתאפשר לבצע שימוש נוסף בבגדים ישנים
החברות השותפות בפיתוח החדש מבקשות להאיץ את השימוש בסיבים ממוחזרים...
"פרוייקט צוותי מגן" של מגן דוד אדום ממשיך להתהוות בימים אלו, המטרה: תגובה מיידית בהנגשת טיפול רפואי מהיר על ידי אנשי קהילה בפריפריה ובערים
מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל", וכחלק מהיערכות מגן דוד אדום...
הפטר חובות בהוצאה לפועל
הפטר חובות בהוצאה לפועל
חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שהוא תיקון לחוק פשיטת רגל...
עולם ומלואו של אילוף כלבים וטיפול בהם
אילוף כלבים הוא עולם שלם של שיטות ודרכים שונות כדי...
המשמעות של הקמת חברה
חברה היא אחת הדרכים לנהל עסק עצמאי. לרוב אדם שפותח...
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
דילוג לתוכן