איך מערערים על ירושה?

איך מערערים על ירושה?
credit: canva.com

החוק במדינת ישראל קובע זכות על עיזבון בהתאם לחוק הירושה או בכפוף לצוואה חוקית שהמנוח השאיר אחריו. אם אתם סבורים שגורם כלשהו מפר את הזכויות שלכם ומונע מכם קבלת רכוש שמגיע לכם על פי חוק – זה הזמן לפנות אל עו"ד לענייני ירושה להתייעצות. משרד עורכי הדין חיים ברוטמן מתמחה בצוואות וענייני ירושה עם דגש על יחס אישי לכל לקוח, מסירות, נחישות ובקיאות בחוק.

איך קובעים מי מקבל את הירושה?

חוק הירושה קובע שלאחר מותו של אדם העיזבון שלו יועבר ליורשים בהתאם להוראת החוק. בהעדר צוואת חוקית חלוקת הרכוש תתבצע על פי תקנות החוק. בצוואה אתם רשאים לקבוע חלוקת רכוש כרצונכם, אם לא תעשו זאת הרכוש יחולק על פי חוק. מעורבות של עו"ד לענייני צוואה בחיפה נדרשת במקרים בהם תרצו לפעות לביטול צוואה לא חוקית או במצבים בהם אחד היורשים מנסה לנשל אתכם. תפקיד נוסף של עו"ד צוואות וירושות הוא בעריכת צוואות חוקיות. חתימת עורך דין על צוואה הופכת אותה לחוקים ומבטיחה שלא ניתן יהיה לערער עליה.

איך אפשר לערער על צוואה?

במידה ואתם מעוניינים לבטל צוואה של אדם כלשהו עליו להגיש בהקדם התנגדות לצו קיום הצוואה. הגשת התנגדות עולה על הפרק כאשר אתם סבורים שחלוקת הרכוש אינה משקפת את הרצון של המנוח. אם נראה שאחד היורשים כפה על המנוח את רצונו או רימה אותו בכדי לגזול מכם את הזכות לעיזבון – יש מקום להגשת צו התנגדות. בית המשפט יבטל צוואות שנכתבו תחת מרמה או איום. צוואות נפסלות גם כאשר הן נכתבות שלא בצלילות דעת. כך למשל, אפשר יהיה לערער על צוואה לא הגיונית שנכתבה על ידי אדם שסובל מדמנציה.

הגשת ערעור על צוואה דורשת הגשת כתב התנגדות אל הרשם לענייני ירושה. בכתב ההתנגדות יש לפרט את כל הנימוקים, לצרף מסמכים רלוונטיים והוכחות, לשלם את האגרה ולהגיש תצהיר לאימות. ליווי של עורך דין ירושות מגדיל את הסיכויים שלכם לקבלת תשובה חיובית מהירה.

מה עושים כאשר אין צוואה?

אם אדם הולך לעולמו מבלי להותיר אחריו צוואה חוקית, היורשים נדרשים לפנות אל הרשם לענייני ירושה ולבקש הוצאת צו לחלוקת העיזבון ביניהם. לאחר הגשת הצו הרשם מפרסם ברבים את הבקשה במטרה לאפשר הגשת התנגדויות. כל אדם רשאי להגיש התנגדות בטענה שמגיע לו חלק בירושה. חשוב לציין שניהול עיזבון עם צוואה חוקית יהיה מהיר, ברור ופשוט יותר בעבור היורשים. אם אין לכם עדיין צוואה חוקית זה הזמן לפעול לעריכת צוואה בליווי עורך דין.

 

מאמרים נוספים
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי ידוע בכך שהוא גוף שאין זה תמיד...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
תם משפט זהות הצנחן השלישי בתמונה ההיסטורית של משחררי הכותל
בית המשפט הודה לצנחנים הגיבורים וביקש כי כל אחד ימשיך...
הסכם ממון
הסכם ממון הפך להיות ברירת המחדל אצל זוגות בטרם ממסדים...
פינוי שוכר
פינוי שוכר – תהליך משפטי
פינוי דייר הוא הליך משפטי שבאמצעותו בעל דירה מבצע פינוי...
עורך דין תעבורה תל אביב - ייעוץ מותאם אישית ומועיל במיוחד
דיני תעבורה הוא תחום מתעתע. דווקא בגלל שגם אנשים נורמטיביים...
העובד קיבל דואר אלקטרוני זועם ולקה בהתקף לב
לאחר מאבק משפטי הכיר בו הביטוח הלאומי כ"נפגע עבודה" *...
עורכת דין גירושין
עורכת דין גירושין
גירושין בין בני זוג יכולים להתבצע בצורה חיובית של הסכמה...
מי אשם במילוי הצהרת בריאות בנייד?
איש המכירות לא רשם בעיה לבבית מולדת וחברת הביטוח מסרבת...
התנגדות לצו קיום צוואה
מגירושין ועד לצוואה – למי פונים בכל אחד מהמקרים
מציאות החיים מלמדת שהטיפול המשפטי בתיקי גירושין ובתיקי ירושה הינו...
דילוג לתוכן