אין צורך באשפוז

אין צורך באשפוז
קרדיט: freepik

אנשים אשר נקלעים למשבר פסיכיאטרי ומקבלים המלצה מפסיכיאטר לאשפוז פסיכיאטרי מתוך הבנה כי מצבם דורש טיפול אינטנסיבי ומשמעותי ובלעדיו הם לא יצליחו לשקם את חייהם ולחיות בצורה טובה, לא פעם אינם מעוניינים לבחור באשפוז פסיכיאטרי מתוך חשש שהאשפוז הזה עלול להיות להם דבר לא נעים בלשון המעטה ולעיתים גם חוויה טראומתית. אדם מעין זה יכול לוותר על האשפוז ומצבו ימשיך להידרדר. בכדי שהוא לא יגיע למצב שכזה, כיום מוצעת לו חלופת אשפוז פסיכיאטרי בשם בית מאזן. חלופה זאת מסייעת לכל אדם שנקלע למשבר פסיכיאטרי שדורש טיפול אינטנסיבי לקבל אותו מבלי שיהיה לו צורך באשפוז פסיכיאטרי וכן, לא פעם הוא מסייע להתמודד עם העומס בבתי החולים הפסיכיאטריים שלעיתים אינם מאפשרים מענה רפואי מתאים בעיצומו של משבר נפשי.

מה צריך לדעת על בית מאזן?

המודל של בית מאזן למעשה שואף להעניק מעטפת טיפולית רחבה הכוללת צוות מקצועי לרבות רופאים, פסיכולוגים ואנשי טיפול נוספים, לצד פעילויות פנאי והעשרה כגון: יצירה, מלאכה, טיולים בטבע ועוד. הבתים מיועדים למטופלים בגירים מעל גיל 18 המתמודדים עם משבר נפשי פסיכיאטרי ראשון או שני ומחפשים טיפול נפשי דחוף ממוקד ואיכותי בהתאם למצבם, כל עוד הם אינם מצויים בסכנה מיידית. השהות בבית זה לרוב נמשכת עד 3 חודשים והמטרה היא להחזיר למטופל מיומנויות התמודדות שנפגעו כתוצאה מהמשבר שחווה, לנהל מצבי חיים ורצף של מצבים ולרכוש מיומנויות שליטה ומיומנויות של תקשורת בין אישית. המקום מאפשר עבודה עם המשפחה בגישת הדיאלוג הפתוח והתבוננות במשבר כבצומת חיים לצמיחה והתפתחות אישית. אנשים ומשפחות שיהיו זקוקים לליווי ממושך יותר, יוכלו לקבל המשך ליווי בביתם או להגיע לבית מספר פעמים בשבוע לפי הצורך ובלי ללון במקום.

כיצד מגיעים לבית המאזן?

כאמור, אנשים שסובלים ממשברים פסיכיאטרים שונים לרבות אנשים שצריכים טיפול בטראומה מורכבת שהיא הפרעה שמתפתחת כתגובה לחוויה ממושכת, חוזרת ונשנית של טראומה בין אישית בהקשר שבו לנפגע אין סיכוי להפסיק את הפגיעה או להימלט מהמצב, אדם שסובל מדיכאון או חרדה וזקוק לטיפול, אדם שסובל מבעיה נפשית כגון: אישיות דו קוטבית ועוד. כל אדם מעין זה המקבל מפסיכיאטר הפניה לאשפוז פסיכיאטרי, אך מבקש חלופה לאשפוז, צריך לקבל ממנו הפניה לבית מאזן ספציפי, בכדי להגיש את המסמך לקופה, לקבל אישור למימון הטיפול ולהתחיל בטיפול בבית המאזן בכדי לשקם את חייו בצורה הטובה ביותר.

 

מאמרים נוספים
מטפלת סיעודית
למה מומלץ להעזר במטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית, הידועה גם כסייעת סיעודית מוסמכת או עוזרת אחות,...
העובד קיבל דואר אלקטרוני זועם ולקה בהתקף לב
לאחר מאבק משפטי הכיר בו הביטוח הלאומי כ"נפגע עבודה" *...
"ככלות כוחי אל תעזבני..." לרגל יום הקשיש הבינלאומי עמותת שניר יוזמת פעילות ייחודית למען הקשישים בישראל. תגייס כספים לצורך ביצוע טיפולי שיניים עבור הקשישים הזקוקים לטיפולים אלו בדחיפות
לרגל יום הקשיש הבינלאומי שנקבע על ידי ארגון האומות המאוחדות,...
ממשיכים את שיתוף הפעולה למען תושבי ישראל
מגן דוד אדום והוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) חתמו...
מי אשם במילוי הצהרת בריאות בנייד?
איש המכירות לא רשם בעיה לבבית מולדת וחברת הביטוח מסרבת...
כוננות גבוהה במגן דוד אדום לקראת יום כיפור
כמדי שנה, אלפי בני אדם נזקקים לשירותי מגן דוד אדום...
במגן דוד אדום ערוכים בכוחות מתוגברים לקראת ראש השנה וחגי תשרי
במסגרת היערכות הארגון, תורחב פריסת החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי...
הקיץ הוא לא תירוץ - אימוני כושר ביתיים בימי הקיץ החמים עם מסנני האוויר של Dyson
הטמפרטורות הגבוהות בקיץ, בשילוב הלחות, עשויות לגרום לשיאי זיהום אוויר,...
שמירה על כושר בימי הקיץ והימנעות מסכנות
הקיץ כבר כאן, ואיתו החום והלחות. בקיץ קל יותר להיות...
סוד האושר הגדול - כיצד להיות מאושרים ובריאים יותר
בכל רחבי העולם, אנשים מעוניינים בשמירה על בריאות נפשית טובה...
דילוג לתוכן