ארגון נתן (NGO) המתמחה בהענקת סיוע הומניטרי לאנושות באסונות גלובליים, נחלץ לסייע למרוקו בעקבות רעידת האדמה הקשה באזור מרקש

ארגון נתן (NGO) המתמחה בהענקת סיוע הומניטרי לאנושות באסונות גלובליים, נחלץ לסייע למרוקו בעקבות רעידת האדמה הקשה באזור מרקש
צילום: שיווק נתן

יוציא משלחת רפואית להגשת סיוע רפואי קריטי- פיזי ונפשי לאוכלוסיה הנפגעת

ארגון נתן (NGO) נחלץ לעזרת מרוקו, מיד עם היוודע הידיעה על רעידת האדמה הקטסטרופלית שהיכתה באזור מרקש בשישי בלילה אשר גבתה את חייהם של למעלה מ -1,000 איש והותירה מאות פצועים ואלפים חסרי בית. ארגון נתן נרתם למשימה ויניע כבר הלילה שבת, 9 בספטמבר 2023, משלחת רפואית על מנת להגיש סיוע רפואי קריטי- פיזי ונפשי לאוכלוסיה הנפגעת.
לארגון נתן ניסיון של עשרים שנה בתגובה לאסונות טבע ולאסונות מעשה ידי אדם מסביב לגלובוס. הארגון מוכן ליציאה מיידית, בכל עת, במטרה להגיש סיוע חיוני הנדרש במצבי אסון משבריים.
הצוות הראשון הכולל רופאים, אחיות ומומחה להערכת מצבי משבר, מוכן ליציאה כבר בשבת 9 ספטמבר בלילה, פחות מ-24 שעות מקרות רעידת האדמה. משימתם תהיה לפעול כתף מול כתף עם הצוותים המקומיים, כשהם תורמים את המומחיות והניסיון הרב שלהם, במטרה לספק סיוע מיידי היכן שימצא הצורך הגדול ביותר.
לארגון נתן רופאים מתנדבים המומחים בתחומי רפואה שונים כמו גם בטראומה במצבי משבר. רופאים מתנדבים אלו צברו שעות ניסיון רבות באסונות טבע ובאסונות מעשי ידי אדם מסביב לגלובוס.כך למשל, במשלחות רפואיות שהוציא ארגון נתן ברעידת האדמה בתורכיה ,לפני כן בהאיטי וכן בטיפול בפליטי מלחמה אשר נמלטו מאוקראינה בשנת 2022.
לארגון נתן מחויבות ארוכת טווח לספק סיוע מיידי ואפקטיבי לאוכלוסיות נפגעות אסון ברחבי העולם.

אודות ארגון נתן- NGO
NATAN Worldwide Disaster Relief הוא ארגון ישראלי ללא מטרות רווח הפועל מזה עשרות שנים, במתן סיוע הומניטרי לאנושות ברחבי העולם, בין אם בתגובה לאסונות טבע כמו רעידת אדמה הרסנית, או למשבר הומניטרי מורכב כמו מלחמות ופליטים.
ארגון זה היחיד בארץ בתחום החירום הבינלאומי שמאגד ללא יוצא מן הכלל קהילת מתנדבים ואנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, המונה למעלה מ- 1,500 אנשי מקצוע מורשים, ביניהם רופאים, רופאי שיניים, אחיות, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ומחנכים, המחויבים להוביל שינוי בעולם ומושיטים יד לסיוע בהתנדבות מלאה. צוות NATAN מספק את התמיכה והטיפול הדרושים כדי לעזור לקהילות להתאושש ולהיבנות מחדש.
הפעולות האחרונות של NATAN כוללות מתן סיוע נחוץ לניצולי המלחמה באוקראינה ומתן סיוע קריטי לאלו שנפגעו מרעידת האדמה בטורקיה בשנת 2023. NATAN עובד בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות מקומיות וסוכנויות סיוע אחרות כדי להבטיח שהתמיכה הנכונה תינתן לאלה שהכי זקוקים לזה.
המשימה של NATAN אינה מסתיימת בתגובת חירום – הארגון מחויב גם לסייע לקהילות לבנות מחדש ולהיות עמידים יותר מול אסונות עתידיים. באמצעות יוזמות חינוך, הכשרה ופיתוח קהילתי, NATAN פועלת להעצים קהילות לקחת אחריות על ההחלמה שלהן ולבנות עתיד טוב יותר. דוגמה לכך היא ליבת הפרויקט שמפעיל הארגון באזור סינדהולי בנפאל, בדגש על שיפור הכישורים הרפואיים ומתן הכלים להילחם באלימות מבוססת מגדר ובאלכוהוליזם.

מאמרים נוספים
בירה מלכה וחברת הכרם מציגות: מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל מוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות השבת של ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל על תוויות הבירה יתנוססו איוריו של אור יוגב
כבכל שנה, בירה מלכה מוציאה מהדורה מיוחדת ליום העצמאות בשיתוף...
המירוץ המסורתי "רצים לזכרם" יתקיים בערב יום הזיכרון ברחבי הארץ, ובקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם
בצל מלחמת חרבות ברזל, יתקיים בערב יום הזיכרון הקרוב המרוץ...
מנכ"ל משרד ההגנה הגרמני, בנדיקט צימר הגיע לביקור עבודה בישראל כאורחו של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר
המנכ"לים דנו בתמונת המצב האסטרטגית האזורית ובשיתוף הפעולה הביטחוני בין...
שיפור תנאי שכר, מודל העסקה חדשני ועידוד קליטת עובדים חדשים: משרד הביטחון, צה״ל, משרד האוצר וההסתדרות חתמו על הסכם העסקה חדש לאזרחים עובדי צה״ל
על ההסכם חתמו היום (ג') במשותף שר הביטחון, יואב גלנט,...
כנס החירום של ענף השיפוצים: מנכ"ל רשות האוכלוסין, אייל סיסו: "אפעל לקדם פיילוט להכנסת עובדים פלסטינים לאחר בידוק קפדני"
אתמול (א'), התאחדות קבלני השיפוצים ערכה "כנס חירום להצלת ענף...
"הנשכחות שאי אפשר לשכוח" מכון משואה - עצרת ממלכתית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה
עצרת הזיכרון הממלכתית לשואה ולגבורה שתיערך באמפיתיאטרון של מכון משואה,...
שגריר גרמניה בישראל מבקר את צייס ואת פארק הייטק צפון במסגרת "יום הייטק"
השגריר נפגש עם בכירי הנהלת חברת ZEISS הגרמנית, היושבת בפארק...
עובדי מחוז צפון בכללית התנדבו בשלל פעילויות ביום המעשים הטובים שצויין ברחבי המחוז
גם השנה עובדי מחוז צפון בכללית יצאו להתנדב במסגרת יום...
סיוע מלחמתי - עמותת איכות בשיקום פותחת קבוצת תמיכה ברוסית לבני משפחה של ניצולי המסיבות, משפחות מפונים והורי חיילים שחווים קושי נפשי בשל התקופה
הטבח בשבעה באוקטובר הוביל לערעור של קהילות שלמות, ביניהם בני...
המלחמה על ההסברה: מדרום אמריקה באהבה
משלחת מנהיגים מאמריקה הלטינית הגיעו לביקור סולידריות ביישובי העוטף הביקור -...
דילוג לתוכן