בחירת עורך דין גירושין

בחירת עורך דין גירושין
קרדיט: Freepik.com

 

גירושין הם דבר נפוץ בישראל, שכן הסטטיסטיקה מעידה על כך ששיעור המתגרשים השנתי עומד על כשליש משיעור הנישאים מדי שנה. משכך, ולאור הקשיים הכלכליים והנפשיים אשר מקים הליך הגירושין, במיוחד כאשר יש ילדים, עלינו לבחון מספר נתונים אודות עורך הדין לענייני גירושין, אשר יסייע בהליך רבות.

תפקידיו של עורך דין לענייני גירושין

לעורך הדין, ככל שמדברים על ענייני משפחה ובפרט גירושין, יכולים להיות מספר תפקידים פוטנציאליים שונים, שכן תפקידו משתנה הן בהתאם למצב העובדתי, והן בהתאם להלך הרוח של הלקוח.

ניהול ההליך בכללותו

ככלל, הליך הגירושין אינו דבר פשוט. החל ממרוץ הסמכויות, דרך הגשת טפסים והוכחות אל בית המשפט וייצוג שוטף בערכאות. עורך דין לענייני גירושין ייקח אחריות מלאה על ניהול כלל ההליך תוך קביעת אסטרטגיה משפטית כוללת, ויאפשר לכם להגיע למצב בו אתם בראש שקט, גם תחת הסערה שמתחוללת.

עורך דין כמגשר – חתימת הסכם גירושין

לא פעם, הצדדים אינם מעוניינים להגיע אל כותלי בית המשפט, בין אם בשל הרצון להימנע מסחבת כלכלית, ובין אם הצדדים מעוניינים לסיים את הליך הגירושין בפיוס וברוח טובה. משכך, עורך דין יכול לשמש גם כמגשר בין הצדדים, וליצור הסכם גירושין, אשר יגלם את רצון הצדדים ולאפשר פירוד הדדי, בהסכמה ובשלוות נפש. ההמלצה היא תמיד לנסות להגיע להסכמות בטרם פניה להליך משפטי.

בעת ניצול – עורך הדין כמבטל הסכם גירושין

לא פעם, בשל הרצון לצאת ממערכת יחסים כובלת ולא רצונית, נאלץ אחד מהצדדים להסכים להסכם גירושין דרקוני, אשר מותיר אותו במצב קשה למדי. במקרים אלו, עורך הדין יכול להגיע ככלי עזר, ולמנוע את מימושו.

גירושין והליך בחירת עורך דין לענייני גירושין

הליך בחירת עורך הדין לענייני גירושין

לאחר שעמדנו בקצרה על תפקידיו המרכזיים של עורך הדין גירושין, נותרת עתה השאלה החשובה ביותר, אשר תשפיע רבות על המשך ההליך המשפטי שלכם – כיצד יש לבחור עורך דין לענייני גירושין?

  • מקצועיות – הדין האישי במדינת ישראל הוא דין היברידי. בעוד חלק מהדין נקבע בהתאם לדין הדתי של כל אדם, נושאים אחרים נקבעים בהתאם לדין האזרחי. משכך, ישנה חשיבות מוגברת למקצועיות דווקא בנושאי הגירושין, שכן הדבר יכול להוביל למצב האופטימלי עבורכם. מומלץ לפנות לעו"ד גירושין שתחום התמחותו המרכזי הינו גירושין ולא למשרדים שבין היתר עושים על הדרך גם דיני משפחה נוכח הניסיון והמקצועיות הדרושים בתחום שכזה.
  • המלצות – בדומה לכל מוצר או שירות אשר תרכשו בחייכם, יש לבחון גם את ההמלצות אשר עומדות גם לעורך הדין שתבחרו. בין אם מדובר על המלצות מחברים, מהרשתות החברתיות ולעיתים אף מגורמים שיווקיים שונים, יש לבחון את ההמלצות של עורך הדין, שכן משקפות את טיב השירות שלו.
  • פגישה אישית וכימיה עם עורך הדין – רמת ההתאמה האישית, בין עורך דין ללקוח, היא חשובה למדי, שכן מדובר על אדם שידע את כל הסודות, הקשיים והסערות שיתחוללו בנפשכם בתקופה הקרובה, במיוחד כאשר מדובר על גירושין. משכך, הקפידו לבחור עורך דין עמו אתם מרגישים בנוח, הן בקבלת הביקורת והן בהשמעתה. כמו"כ, בחנו את הכימיה והחיבור שלכם לעורך הדין שכן עליכם לצאת מנקודת הנחה שאותו אחד ילווה אתכם משך תקופה ארוכה לעיתים.

לסיכום – עורך דין לענייני גירושין

לאור העובדה שגירושין הן דבר נפוץ בישראל, יש להכיר הן את הפעולות הנפוצות של אלו, הן חתימת וביטול הסכמי גירושין וכן ליווי ההליך במלואו. כמו כן, עמדנו על שלושת הפרמטרים העיקריים לבחירת עורך הדין שלכם. לייעוץ נוסף, אתם מוזמנים לפנות להילה וינטרוב, עורכת דין ומגשרת מומחית בתחום הגירושין.

 

מאמרים נוספים
תם משפט זהות הצנחן השלישי בתמונה ההיסטורית של משחררי הכותל
בית המשפט הודה לצנחנים הגיבורים וביקש כי כל אחד ימשיך...
הסכם ממון
הסכם ממון הפך להיות ברירת המחדל אצל זוגות בטרם ממסדים...
פינוי שוכר
פינוי שוכר – תהליך משפטי
פינוי דייר הוא הליך משפטי שבאמצעותו בעל דירה מבצע פינוי...
עורך דין תעבורה תל אביב - ייעוץ מותאם אישית ומועיל במיוחד
דיני תעבורה הוא תחום מתעתע. דווקא בגלל שגם אנשים נורמטיביים...
העובד קיבל דואר אלקטרוני זועם ולקה בהתקף לב
לאחר מאבק משפטי הכיר בו הביטוח הלאומי כ"נפגע עבודה" *...
עורכת דין גירושין
עורכת דין גירושין
גירושין בין בני זוג יכולים להתבצע בצורה חיובית של הסכמה...
מי אשם במילוי הצהרת בריאות בנייד?
איש המכירות לא רשם בעיה לבבית מולדת וחברת הביטוח מסרבת...
התנגדות לצו קיום צוואה
מגירושין ועד לצוואה – למי פונים בכל אחד מהמקרים
מציאות החיים מלמדת שהטיפול המשפטי בתיקי גירושין ובתיקי ירושה הינו...
עורכי דין לנזקי גוף
מהם נזקי גוף וכיצד עורכי דין לנזקי גוף יוכלו לסייע...
לקבל את מה שמגיע לנו במקום העבודה
לקבל את מה שמגיע לנו במקום העבודה
על מנת שתוכלו לקבל את מה שמגיע לכם במקום העבודה,...
דילוג לתוכן