בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל: 2.5 מיליון דולר גוייסו לטובת מחקר ראשון בעולם של טראומה צבאית שיתחיל בקרוב בישראל

בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל: 2.5 מיליון דולר גוייסו לטובת מחקר ראשון בעולם של טראומה צבאית שיתחיל בקרוב בישראל
קרדיט צילום ד"ר גרוס: אלבום פרטי.

מדובר במחקר פורץ דרך וזו הפעם הראשונה שנשים מובילות בישראל מחקר על טיפול פסיכדלי. המחקר יימשך 3 שנים ותוביל אותו ד"ר אנה הרווד גרוס מנהלת המחקר, ודליה עמית זיוון, אחראית קלינית על המחקר במטיב – המרכז הישראלי לפסיכו-טראומה שמובל ע"י ד"ר דני ברום, מומחה עולמי בטראומה. הוא ישווה בין טיפול ב-MDMA בקרב נפגעי פוסט טראומה על רקע צבאי לטיפול SEA-IT שמבוסס על המודל הפסיכדלי אך אין בו שימוש ב-MDMA. ד"ר גרוס: "התקווה היא שנוכל להרחיב את סל הטיפולים שאנחנו מציעים לחיילים משוחררים ולכלל האוכלוסיה שסובלת מפוסט טראומה עמידה".

תוצאות מחקר חדש שעוסק בטיפול פסיכדלי בפוסט טראומה כללית אשר נערך במרכזים לבריאות הנפש בארה"ב ובישראל, מגלה כי מעל 70 אחוז נרפאו לאחר טיפול נתמך MDMA ומעל 45 אחוז נרפאו למרות שלא נטלו MDMA , הובילו את מטיב – המרכז הישראלי לפסיכו-טראומה לצאת בגיוס כספים לטובת מחקר מטעמם שיתמקד רק בטיפול בפוסט טראומה בעקבות השירות הצבאי הישראלי.
“הניסיון הקליני הגדול במטיב מלמד אותנו שיש לא מעט מטופלים ששעה או שעתיים בשבוע זו לא מסגרת מספיק עוטפת ובטוחה עבורם לפתוח את הפצעים ולגעת בטראומה." מסבירה דליה עמית זיוון. "לפעמים אנחנו מנהלים טיפולים שחצי מהמפגש מתמקד בלהירגע מהטריגרים שהם חוו בדרך למרפאה וחצי שני בלסייע לווסת את הרגשות העזים מהניסיון להיחשף לטראומה. המסגרת השעתי השבועי לא מספק להם אפשרות לגעת בפצע". התוצאות של המחקרים עד עכשיו מתכתבות עם הצורך של המטופלים למרחב טיפולי אחר בו יש מעטפת רחבה של מטפלים, אוירה ייחודית וזמן שמאפשר עיבוד משמעותי.
"תוצאות המחקר הפסיכדלי מתכתבות עם ההנחה שלנו כי טיפול בפוסט טראומה המבוסס רק על מפגשים בין מטופל למטפל לשעה, פעם בשבוע אינו מספק להרבה מתמודדים. כמי שמתאימים מחקרים שאנחנו מקיימים לצרכים שעולים מצד מטופלים שלנו במטיב, המחקר הפסיכדלי העלה הרבה תקווה לטיפול בפוסט טראומה", מסבירה ד"ר אנה הרווד גרוס, מנהלת מחלקת המחקר במטיב.
במטיב הצליחו עד כה לגייס 2.5 מיליון דולר שישמשו למימון מחקר שהם יובילו, אשר ישווה בין הטיפול ב- MDMA לטיפול SEA-IT בעל המאפיינים הדומים. כיום רק כשליש מהסובלים מפוסט טראומה בעקבות השירות הצבאי מצליחים להחלים ממנו, ובעקבות המחקר מקווה ד"ר הרווד גרוס כי יימצא הטיפול שיעלה משמעותית את מספר המחלימים.
על צוות המחקר נמנים ד"ר הרווד גרוס שעומדת בראשו, פרופ' פנחס דנון, ראש אגף הפסיכיאטריה בבית חולים הרצוג, דליה עמית זיוון עו"ס קלינית ומנהלת קלינית של המחקר וד"ר מוריה רחמני שתשמש כחוקרת בפועל. ד"ר עמיחי פלור יהיה הפסיכיאטר האחראי של המחקר.

" את כל המידע שכבר יש לנו על טיפול בפוסט טראומה המשלב גוף נפש ואלמנטים שונים, שילבנו יחד לטיפול בשם-SEA IT . לאחר העמקה בתחום אנחנו חושבים שצריך לפתח טיפול דומה אך גם בלי נטילת סם מפני שנטילת פסיכדליים לא מתאימה לכולם, זה כרוך במסגרת מאוד יקרה והשימוש נוטל חלק מהשליטה של המטופל בעקבות שינוי התודעה", מסבירה ד"ר הרווד גרוס. "המחקר שלנו ישווה בין שני טיפולים, בתקווה שנוכל להרחיב את סל הטיפולים שאנחנו מציעים לחיילים משוחררים ולכלל האוכלוסייה שסובלת מפוסט טראומה עמידה גם דרך פסיכדלים אבל גם דרך מסגרות רחבות ואינטנסיביות יותר ללא צורך לאשפוז ארוך".

60 משתתפים יגויסו למחקר. יש לציין כי במחקר לא ישתתפו מי שהחלו לסבול מפוסט טראומה רק בעקבות המלחמה הנוכחית, משום שהטיפול במסגרת המחקר הוא אינטנסיבי ולא מתאים להתחלת טיפול. אולם אנשים שהתגייסו לשירות סדיר או מילואים במלחמה הנוכחית וסבלו בעבר מפוסט טראומה שהתעצמה בעקבות המלחמה, עשויים להתאים למחקר.

מאמרים נוספים
עולם ומלואו של אילוף כלבים וטיפול בהם
אילוף כלבים הוא עולם שלם של שיטות ודרכים שונות כדי...
בירה מלכה וחברת הכרם מציגות: מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל מוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות השבת של ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל על תוויות הבירה יתנוססו איוריו של אור יוגב
כבכל שנה, בירה מלכה מוציאה מהדורה מיוחדת ליום העצמאות בשיתוף...
המשמעות של הקמת חברה
חברה היא אחת הדרכים לנהל עסק עצמאי. לרוב אדם שפותח...
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי ידוע בכך שהוא גוף שאין זה תמיד...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
תשתיות תקשורת לעסקים
תשתיות תקשורת לעסקים
על מנת להעביר נתונים בערוצים טכנולוגיים חדישים, אנו מסתמכים על...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
דילוג לתוכן