דברים שחשוב לזכור כשמתחילים לעבוד במקום חדש

דברים שחשוב לזכור כשמתחילים לעבוד במקום חדש
מקור freepik

התחלה של עבודה במקום חדש היא תמיד דבר מעט מלחיץ ומפחיד. מבחינה חברתית, אתם לא יודעים בדיוק עם מי תעבדו והאם תהיה לכם כימיה טובה איתם. מבחינה מקצועית, אתם מקווים שתוכלו לעמוד בציפיות של הבוס החדש ולהשאיר חותם ארוך טווח שימשיך לשרת אתכם גם בעתיד. ומבחינה אישית, אתם פשוט מקווים שהחוויה במקום העבודה החדש תהיה נעימה לכם ושתרצו להמשיך לעבוד במקום החדש למשך תקופה ארוכה. 

אנחנו חיים בעידן שבו אנשים רבים בגילאי העשרים פלוס והשלושים פלוס נוהגים להחליף מקום עבודה בתכיפות רבה יחסית. הדבר קשור לשינויים בעולם העבודה וגם לשינויים באופן שבו חיים אנשים צעירים בישראל ובעולם המערבי. כאשר מתחילים לעבוד במקום חדש, ישנם כמה דברים שחשוב לזכור, שהקפדה עליהם תבטיח שתקופת ההסתגלות הראשונית תהיה קצרה ותעבור בשלום. 

ללמוד את הנהלים

לכל מקום עבודה יש את הנהלים שלו, וחשוב ללמוד אותם היטב כבר בהתחלה. כך למשל, בכל מקום ישנה שיטה שונה לדיווח על נוכחות. בחלק המקומות ישנו כרטיס עובד פיזי שאותו יש להעביר במכונה כלשהי. במקומות רבים אחרים עברו למעקב אחר נוכחות באמצעים דיגיטליים שונים, כולל בעזרת שימוש באתרים שבהם ניתן לדווח אונליין על הנוכחות. 

פרט לנהלי הנוכחות, ישנם נהלים שונים הנוגעים לכמות ההפסקות, למשך שלהן וכו'. חשוב ללמוד את הנהלים בהתחלה וליישם אותם באופן יסודי. גם מבחינה חברתית, בכל מקום עבודה יש את הנוהגים שלו, וככל שתנהגו בדיוק כפי שנוהגים העובדים הוותיקים יותר, כך תשתלבו מהר יותר מכל הבחינות. 

גם מבחינה מקצועית, חשוב ללמוד את נהלי העבודה, וליישם את הידע המקצועי שאתם מגיעים איתו למקום העבודה כדי שתוכלו להשתלב במהרה ולקבל את האמון של העובדים האחרים ושל המעסיקים שלכם.  

להפגין מחויבות לעבודה

אחד מהדברים שיש לזכור כשמתחילים תפקיד חדש, הוא שהבוס או הבוסית שלכם בוחנים אתכם ברמה כלשהי כבר מהרגע הראשון. הם רוצים לראות שהם עשו את הבחירה הנכונה בכך שהחליטו להעסיק אתכם, והם יבדקו את רמת המחויבות שלכם לתפקיד באופן די מועצם בתחילה. למעשה, מעסיקים רבים אוהבים להלחיץ את העובד החדש מבחינה מקצועית דווקא בשבועות הראשונים, ולאחר שהם רואים שהעובד עומד בדרישות, הם דווקא מורידים מעט את הלחץ בהמשך. 

לעומת זאת, ישנם מעסיקים שמקפידים שהתקופה הראשונית תהיה קלה ונעימה ככל האפשר והם אינם מעמיסים בדרישות כבר מההתחלה. זהו עניין של סגנון ניהולי, ויכול להשתנות במקומות עבודה שונים. בכל מקרה, חשוב לזכור שהבוסים שלכם רוצים לראות שאתם מחויבים לתפקיד, לוקחים ברצינות את הלמידה של הדברים החדשים הקשורים אליו וכי אתם עובדים שניתן לסמוך עליהם לטווח ארוך. 

להיות פתוחים מבחינה חברתית

מערכות היחסים החברתיות שלכם במקום העבודה החדש הינן גורם משמעותי מאוד ביכולת שלכם להצליח במקום העבודה ולהיות מרוצים בו. לכן, חשוב בשלבים הראשוניים של עבודה להיות פתוחים מבחינה חברתית, ולבדוק איזה קשרים אישיים תוכלו לבסס. ככל שרמת השילוב החברתי שלכם תהיה טובה יותר, הדבר ישפיע לטובה גם בהיבטים אישיים וגם בהיבטים מקצועיים.  

אם יש לכם קושי חברתי מסוים בתחילה, חשוב לזכור כי מדובר בדבר טבעי לחלוטין, וכי אין צורך להיבהל. תמיד כדאי לזכור שאנשים אחרים במקום העבודה שלכם מחפשים בסופו של דבר אישור חברתי ואישור עצמי, ממש כמו כולם וממש כמוכם. אם תוכלו לזכור ששלב ההסתגלות הראשוני הוא תמיד מעט מאתגר, ושהוא יעבור בסופו של דבר, תהליך ההשתלבות במקום העבודה החדש יהיה קצר ונעים יותר עבורכם. 

מאמרים נוספים
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
החשיבות של בדיקת בית לפני קבלת מפתח
מה אנחנו צריכים לדעת על בדיקת בית לפני קבלת מפתח,...
הנצחת זכר יקירכם בדרך המושלמת
כשאנו נפרדים מאדם קרוב ויקר, אנו רוצים להנציח את זכרו...
הפקת אירוע איכותית לחגיגה משמחת
בר מצווה היא ציון דרך משמעותי בחייו של צעיר, הטקס...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
עיצוב מטבחים - כל מה שרצית לדעת
כל תבצעו נטרול ריחות לכל חלל בבית
אין ספק שריח זה מסוג אותם הדברים שיכולים להשפיע עלינו...
על הקשר בין עיצוב וחינוך: הלן דורון:" עיצוב סביבת הלמידה משפיעה ישירות על איכות הלמידה"
עיצוב כיתות החינוך הפורמלי - מורה אחת מול טורי שולחנות...
נצמדים לזכרונות: Epson EcoTank L8160 מספקת תמונות A4 ב-6 צבעים בעלויות הדפסה אולטרה נמוכות
המדפסת, המיועדת לשוחרי האמנות הביתיים ולמי שחשוב לשמר את הזכרונות...
קומפרסור למכירה
מדחסי אוויר הם כלי הכרחי בתעשיות רבות (תעשייתיות). במאמר זה,...
מהם השימושים של קופסאות תאורה?
ארגזי תאורה, הידועות גם כ-lightbox או קופסאות תצוגה מוארות, הן...
דילוג לתוכן