דירה על הנייר? הסיכוי והסיכון…

דירה על הנייר? הסיכוי והסיכון…
צילום: טל שחר

בין היתרונות הבולטים: כאשר רוכשים דירה על הנייר, אפשר בתיאום עם הקבלן לבצע שינויים פנימיים בנכס והעלויות עבור ביצוע השינויים יהיו זולות יותר מביצוע שיפוץ מאסיבי בדירת יד שנייה, שיש בה בלאי ושחיקה בנקודות שונות. כמו כן בעת רכישת דירה חדשה, המשפחות רוכשות לא רק את הדירה אלא גם מגורים בסביבת מגורים מתוכננת ומתפתחת, שיש בה פארקים ושטחים ירוקים. בנוסף,  הטבות ייחודיות לדיירים במבנים חדשניים כמו מבואה מפוארת, חדר כושר, חדרים ייעודיים לאחסון יין ועוד.

כמו כן, פרויקטים חדשים רבים נבנים בשכונות חדשות, כך שהרוכשים נהנים מחיים קהילתיים בסביבה של משפחות צעירות ,אשר דומות לקהילת הייחוס של הקונים.

לדברי שמול: "המהנדסים, האדריכלים וכל צוות ההקמה של המיזם מודעים לכל החידושים המתקדמים בענף הבנייה והם מיישמים אותם הלכה למעשה בשלבי התכנון והבנייה. לכן מדובר בבנייה מתקדמת בכל רבדיה, ריצוף, מטבחים, מזגנים מתקדמים, התקנת מערכת של בית חכם ועוד. זאת לעומת ביצוע שיפוץ מאסיבי בדירת יד שנייה תוך שימוש באנשי מקצוע שונים שרובם אינם עובדים בשיטות המתקדמות.

ייתרון בולט נוסף הוא תנאי התשלום עבור קניית הדירה הם בדרך כלל גמישים, אין צורך לשלם את מלוא עלות הדירה בעת החתימה על החוזה, אלא בשלבים מאוחרים יותר. בנוסף, לאור פרק הזמן שהלקוח ממתין לסיום הבנייה של המיזם, יש לו מספיק זמן למכור את הנכס הנוכחי שלו, הוא אינו ממהר ולכן הסכום שהוא יקבל עבור הדירה יהיה גבוה יותר, דבר שיקל עליו בעת התשלומים עבור הנכס החדש.

צילום: תומר פדר

עוד אומר ניר שמול: "ממועד קניית הדירה ועד מועד הכניסה בפועל, הלקוח נהנה מהעלייה בשווי של הדירה החדשה וזאת לעומת הפערים בדירות יד שנייה.  כמו כן ברוב הדירות החדשות הדיירים נהנים מחנייה נוחה וגם מהימצאותו של מחסן שנבנה בסטנדרטים גבוהים וממוקם סמוך לדירתם, דבר שלא קיים ברוב דירות יד שנייה.

חשוב לציין, כי יתרונות נוסף וחשוב הוא חדר ממד בדירה.  על פי החוק בכל הדירות החדשות קיים חדר ממ"ד אשר מגן על הדיירים במקרה של מתקפת טילים. או רעידת אדמה. זהו יתרון קרדינלי עבור אנשים מבוגרים ועבור משפחות עם ילדים שבעת הצורך נכנסים לחדר זה בביתם וסוגרים את החלון ואת הדלת, לעומת דיירים בדירות יד שנייה שבחלק מהן לא קיים ממ"ד, כיוון שהן נבנו לפני החלת חוק זה ואנשים נאלצים לרוץ למקלטים סמוכים .

החסרונות ברכישת דירה על הנייר :

  1. הצמדה למדד תשומות הבנייה שעלול לייקר את מחיר הדירה אל מול מחיר הקנייה המקורי
  2.  לרוב יש להשקיע בשדרוגים  נוספים מעבר למפרט הטכני הבסיסי של הדירה בעיקר במטבח משודרג , שינויים ותוספות של קירות , חשמל , אינסטלציה וכו
  1. שרוכשים דירה על הנייר צריכים בעיר לדמיין את הדירה הסופית מבחינת תכנון , מיקום , נוף וכו מה גם שבפעמים רבות קונים באתר בנייה אם מדובר בבניין כחלק מפרויקט רב בניינים , כלומר הרבה לא נודע אל מול רכישה של דירת יד שנייה שהכל בה ידוע וברור .
  1. לקיחת המשכנתא בשלב מאוחר יותר בדירה על הנייר עלולה להביא למצב שעלויות הריבית יהיו יקרות יותר אל מול רכישה של דירה קיימת ולקיחת המשכנתא כיום .
  1. כניסה מאוחרת של 4-3 שנים לרוב שרוכשים דירה על הנייר בישראל אל מול כניסה די מיידית של מספר חודשים בודד בדירת יד שנייה.

הכותב, ניר שמול –  מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית וחברת שניר.

מאמרים נוספים
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
החשיבות של בדיקת בית לפני קבלת מפתח
מה אנחנו צריכים לדעת על בדיקת בית לפני קבלת מפתח,...
הנצחת זכר יקירכם בדרך המושלמת
כשאנו נפרדים מאדם קרוב ויקר, אנו רוצים להנציח את זכרו...
הפקת אירוע איכותית לחגיגה משמחת
בר מצווה היא ציון דרך משמעותי בחייו של צעיר, הטקס...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
עיצוב מטבחים - כל מה שרצית לדעת
כל תבצעו נטרול ריחות לכל חלל בבית
אין ספק שריח זה מסוג אותם הדברים שיכולים להשפיע עלינו...
המלחמה על ההסברה: מדרום אמריקה באהבה
משלחת מנהיגים מאמריקה הלטינית הגיעו לביקור סולידריות ביישובי העוטף הביקור -...
על הקשר בין עיצוב וחינוך: הלן דורון:" עיצוב סביבת הלמידה משפיעה ישירות על איכות הלמידה"
עיצוב כיתות החינוך הפורמלי - מורה אחת מול טורי שולחנות...
נצמדים לזכרונות: Epson EcoTank L8160 מספקת תמונות A4 ב-6 צבעים בעלויות הדפסה אולטרה נמוכות
המדפסת, המיועדת לשוחרי האמנות הביתיים ולמי שחשוב לשמר את הזכרונות...
קוראי המגזין היוקרתי ״Business Traveller״ קבעו כי רשת מלונות ליאונרדו מבית פתאל היא אחת מבין שתי הרשתות האיכותיות והמועדפות עליהם בנסיעות עסקיות בגרמניה ובכל אירופה
קוראי המגזין היוקרתי ״Business Traveller״ בשפה הגרמנית המיועדת לנוסעים עסקיים,...
דילוג לתוכן