האם תוצאות הבגרות משפיעות על הקבלה ללימודים הגבוהים

האם תוצאות הבגרות משפיעות על הקבלה ללימודים הגבוהים
קרדיט freepik

לאורך 12 שנות לימוד אנו משקיעים רבות בבגרויות. למעשה, כל השנים האלה הן הכנה ל-3 שנים אינטנסיביות שבהן אנחנו לומדים לבגרויות שונות כמו אנגלית, מתמטיקה, כימיה, מוסיקה ועוד. אבל אז מגיע הפסיכומטרי ונראה כי הוא דוחק לצד את תוצאות בבגרויות. ובכן, זה מה שאפשר לחשוב ממבט ראשון, אבל זה לא תמיד כך. חשוב להבין את ההשפעה של תוצאות הבגרות על בלימודים הגבוהים.

כל מוסד לימודים מחשב את התוצאות אחרת

תנאי הקבלה לתחום לימוד כלשהו משתנים בין מוסד למוסד. ישנם מוסדות אשר שמים דגש רב יותר על הפסיכומטרי ואחרים על בבגרויות. הכול תלוי במסלול שאליו אתם מנסים להתקבל. לדוגמה, אם אתם מעוניינים להתקבל ללימודי הנדסה, יושם דגש רב יותר על החלק המתמטי בפסיכומטרי ועל ציונים בבגרויות של פיזיקה ומתמטיקה. ואם מדובר בלימודי אנגלית, הרי שעדיף לקבל ציון גבוה באנגלית או ציון טוב בבגרות. ברגע שאתם יודעים לאן אתם רוצים להתקבל, קל לכם לדעת אם צריך להשלים בגרויות או לא.

כמו כן, ישנם מקרים שבהם תנאי הקבלה שלכם נופלים על נקודה אחת או שתיים. או אז במקום לשפר פסיכומטרי, עדיף לשפר בגרויות בספרות או בתנך. לא לחינם אנו רואים מדי פעם צעירים שמנסים להתקבל ללימודי רפואה, משלימים בגרויות משנים קודמות כדי לצבור לעצמם עוד נקודות.

מדוע לא כדאי להשלים בגרויות לבד

מעוניינים להשלים בגרויות? ובכן, אם חשבתם להשלים אותו לבד כדאי שתחשבו שוב. קיימות סיבות שונות שבגינן לא כדאי לעשות זאת. ראשית, אם עבר זמן רב מאז שעשיתם בגרויות, אתם צריכים להסיר חלודה והרבה. אז נסעתם לטיול המסורתי של אחרי הצבא ואולי התלבטתם מה לעשות וחיפשתם את עצמכם. אז עכשיו אתם צריכים לחזור שוב לספסל הלימודים, לרענן את הזיכרון שלכם ולהתמודד עם תרגילים במתמטיקה או עם פואמות בספרות. או אז אתם עלולים להיכנס ללחץ שיקשה עליכם לתפקד ולסיים את בבגרויות. דבר שני, אם עבר לא מעט זמן מאז שעשיתם את הבגרות האחרונה שלכם, אתם עלולים לגלות שמבנה הבגרות השתנה. ואז תצטרכו להיכנס מחדש לעניינים ולא יהיה לכם כל כך מושג איך לעשות זאת. ולבסוף, ללמוד לבד זה לא ממש כיף. או במילים אחרות, צרת רבים חצי נחמה, לא? כי יש אנשים שמשלימים בגרויות בדיוק כמוכם.

משלימים בגרויות יחד

אם אתם מעוניינים להצליח בלימודים ולהתקבל למוסד לימודים שעליו תמיד חלמתם, כדאי להירשם למרכז להשלמת בגרויות. במרכז תוכלו למצוא את המורים המקצועיים שיעזרו לכם בכל שלב ושלב. מורים מומחים במגוון רחב של מקצועות כמו אנגלית, פיזיקה, מחשבים, מתמטיקה ועוד זמינים לכם. החומר מתוכנן בדיוק לפי בחינת הבגרות ואתם מקבלים את התרגול המלא. כמו כן, במכון לומדים בקבוצות לימוד וזה מעודד את כולם להתמיד ולהשקיע. תוכלו ליצור חברויות לימוד מגוונות ולחזק זה את זה בלמידה. בסופו של דבר המטרה של מרכז הכנה לבגרויות היא להכין אתכם בצורה הטובה והמלאה ביותר לקראת המטרה שאתם רוצים להשיג. כי בסופו של דבר אתם מעוניינים לעשות את הבגרויות פעם אחת בלבד.

מרכז לימודים מקצועי יכול לסייע לכם ללמוד לבגרות, אבל בסופו של דבר המושכות בידיים שלכם. אתם מנהלים את הזמן שלכם טוב יותר מכל אחד אחר לאור העיסוקים הרבים שיש לכם. אבל גם כשאתם עסוקים בהכנה אינטנסיבית לקראת הבגרויות, זיכרו שיש חיים גם מעבר. אל תשכחו לצאת ולהתאוורר מדיי פעם, לרענן את הראש, לעסוק בפעילות גופנית בריאה, לאכול נכון ובריא וגם להירגע – לקרוא ספר טוב או לעשות מדיטציה. כי גם פעולות קטנות אלה יביאו אתכם להצלחה בבגרות. 

מאמרים נוספים
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
החשיבות של בדיקת בית לפני קבלת מפתח
מה אנחנו צריכים לדעת על בדיקת בית לפני קבלת מפתח,...
הנצחת זכר יקירכם בדרך המושלמת
כשאנו נפרדים מאדם קרוב ויקר, אנו רוצים להנציח את זכרו...
הפקת אירוע איכותית לחגיגה משמחת
בר מצווה היא ציון דרך משמעותי בחייו של צעיר, הטקס...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
עיצוב מטבחים - כל מה שרצית לדעת
כל תבצעו נטרול ריחות לכל חלל בבית
אין ספק שריח זה מסוג אותם הדברים שיכולים להשפיע עלינו...
על הקשר בין עיצוב וחינוך: הלן דורון:" עיצוב סביבת הלמידה משפיעה ישירות על איכות הלמידה"
עיצוב כיתות החינוך הפורמלי - מורה אחת מול טורי שולחנות...
נצמדים לזכרונות: Epson EcoTank L8160 מספקת תמונות A4 ב-6 צבעים בעלויות הדפסה אולטרה נמוכות
המדפסת, המיועדת לשוחרי האמנות הביתיים ולמי שחשוב לשמר את הזכרונות...
קומפרסור למכירה
מדחסי אוויר הם כלי הכרחי בתעשיות רבות (תעשייתיות). במאמר זה,...
מהם השימושים של קופסאות תאורה?
ארגזי תאורה, הידועות גם כ-lightbox או קופסאות תצוגה מוארות, הן...
דילוג לתוכן