סקירה מהירה של הקולקציות החדשות או דפדוף בקטלוגים של מותגי השעונים המובילים חושף מכנה משותף בולט שחוזר על עצמו כמעט בכל קולקציה : הלוח הירוק. מה שנתפס עד לפני רגע כבחירה אקסצנטרית או גוון ששמור למהדורות מוגבלות בלבד, הפך בשנתיים האחרונות לאחת מהתופעות הדומיננטיות ביותר בתעשייה. בעולם האופנה כבר מכנים אותו "הכחול החדש" הצבע שכל חובב אופנה חייב באוסף שלו.

התזמון של הטרנד הזה מעניין במיוחד, רגע לפני המעבר לשעון חורף בראשון הבא (26 לאוקטובר), המסמן שינוי באווירה ובתאורה. אך בעוד שגוונים עמוקים של ירוק מקבלים משנה תוקף אלגנטי מול הימים המתקצרים, כוחו האמיתי של הטרנד טמון ברבגוניות שלו. בניגוד לצבעים עונתיים מובהקים, הירוק מוכיח את עצמו כבחירה נכונה לכל אורך השנה מגווני אזמרגד בוהקים בקיץ ועד גוונים מעושנים בסתיו. זהו הצבע האידיאלי שמוסיף עומק ותחכום למראה הכללי, בין אם מזיזים את המחוגים שעה לאחור ובין אם קדימה.

את האות למהפכה הירוקה סימנו מותגי שעוני היוקרה הבינלאומיים ביותר, שמשמשים לרוב כמצפן הטרנדים של התעשייה כולה. רולקס – עם דגמי ה"האלק" וגרסאות הדייטג'אסט, פאטק פיליפ עם מהדורת ה-Nautilus הירוקה ואחרים החלו להציג דגמי דגל אייקוניים בגוונים ירוקים והפכו אותם לסמל סטטוס נחשק ולצבע טרנדי. הביקוש לדגמים אלו יצר אפקט מהיר שהשפיע על כלל השוק. כיום, כמעט כל מותג בכל רמת מחיר מציג בגאווה את הפרשנות שלו לגוון הטרנדי, והופך אותו לנגיש לקהל הרחב.
אך מה סוד הקסם של הצבע הזה? מדוע דווקא ירוק? ההסבר טמון באיזון המדויק שהוא מציע. הוא שובר את המונוטוניות של הלוחות המסורתיים (שחור, לבן וכסף) ומספק עומק ואופי, אך הוא עושה זאת באלגנטיות מאופקת, בניגוד לצבעים צעקניים יותר. לגווני הירוק חיבור אסוציאטיבי מיידי לטבע, לצמיחה, לשקט ולהרמוניה תחושות נחשקות במיוחד בעולמנו הרועש. אילו גוונים שמשדרים תחכום שקט, ביטחון וטעם מעודכן. הגמישות שלו מאפשרת לו להופיע כגוון ירוק-זית צבאי מחוספס, כירוק יער עמום ומסתורי, או כירוק-אזמרגד בוהק שמחזיר אור ומושך את העין.
