הדרכים הקטנות לנקות את הראש במהלך היום

הדרכים הקטנות לנקות את הראש במהלך היום

לכל אחד יש בעיות שמעיקות עליו, כאלו שגם אם ברור לכל שלא יעזור לחשוב עליהן שוב ושוב, המוח עדיין נגרר להתמקד בהן ולהתעלם מכל השאר, ולא שהן יותר מהותיות מסך הטוב, אלא פשוט לאנשים ישנה נטייה להתמקד ברע ולקבל את הטוב כמובן מאליו. מכאן שהרבה אנשים נוטים להיתקע ואינם מצליחים להתקדם, נוטים להעביר את היום בתחושה לא נעימה. האם קיים לכך פתרון? בוודאי! קיימות מספר שיטות לניקוי הראש במהלך היום, וזאת מבלי להתעלם מקיומה של הבעיה. להלן מספר דרכים מובילות:

לעבור על הכותרות

הרבה פעמים עוזר להיכנס לפרספקטיבה כאשר קוראים מה קורה בעולם, ועל כן מומלץ בכול בוקר לקרוא חדשות, ולו רק את הכותרות. באופן שכזה ניתן להבין מה קורה בארץ ובעולם, מהי שיחת היום, מה התחדש בפוליטיקה, במדור הרכילות, במדור הספורט וכדומה. 5 דקות עשויות להספיק על מנת למלא את הראש במגוון ידיעות שאינן נוגעות אליכם, להתחבר למכלול גדול יותר ולהיזכר שקיימים מגוון אפיקים נוספים, מלבד אלו שנוגעים אליכם. אגב, אם אתם מחפשים אסקפיזם מסוג אחר, קריאת ספרים יכולה להיות פתרון נהדר בעבורכם.

לשים מוזיקה טובה

ידוע שלמוזיקה יש השפעה מדהימה על הנפש ועל כן כאשר בעיות מסוימות מעיקות, פשוט שימו מוזיקה שאוהבים, ואם אפשר, אז בווליום חזק. שימו מוזיקה בדרך לעבודה, בהפסקת הצהריים, בעת סידור מטלות הבית וכדומה. בין רגע תחושו הרבה יותר טוב, כך שסך התחושה הטובה תקרין על סך התפישה היומית ותאפשר לקבל פרופורציות ולהתעסק ב"כאן ועכשיו".

לשים במגירה

מרגישים שאתם קורסים תחת עומס המטלות והבעיות? קחו שני דפים ועט. בדף אחד תרשמו בשתי מילים כל בעיה שלא ניתן לטפל בה כעת ובדף השני תרשמו את רשימת המטלות לאותו היום/שבוע ותתלו במקום בולט (למשל על מסך המחשב). מכאן שהרשימה המעיקה ושאינה ניתנת לטיפול מידי תחכה סגורה במגירה (עד שיתאפשר להתקדם עמה) ואילו רשימת המשימות תעמוד מול העיניים ותעשה סדר ויזואלי ונפשי.

חוכמת השיתוף

הרבה פעמים תמצאו שלשתף אדם קרוב במה שעובר עליכם עשוי להוות ניקוי ראש מצוין. מכאן שכל בוקר מומלץ לדבר עם חבר טוב, ואם ניתן להיפגש לקפה קצר הרי שבכלל נהדר. שיחה קצרה מאפשרת לחלוק, להשיג תמיכה מורלית, הכלה ואף עידוד. באופן שכזה השיחה יוצאת מהלב החוצה ובכך מתנקה מהמערכת ומפנה מקום למחשבות חדשות.

שינוי מקום

הרבה פעמים אנשים מצויים יום אחר יום מול אותה תפאורה ובאותה סביבה מוכרת. מכאן שאם רק תגוונו מעט, ולו תיסעו מדרך שונה למקום העבודה, תזכו להיחשף למראות חדשים, כאלו שמעוררים עניין ושגורמים לחשוב על דברים אחרים. כמו כן, אם ניתן לצאת לטבע, ולו רק לגינה למספר דקות, נצלו זאת! לטבע יש כוח רב ועוצמתי, ביכלתו לגרום לנו להירגע ולחוש הרבה יותר אופטימיים.

לכו ברגל

ידוע שיש קשר ישיר בין הגוף לנפש ועל כן ההמלצה היא לצאת להליכה רגלית לפחות של 25 דקות. ניתן ללכת לסופר, לעבודה, לגני הילדים, או סתם לשמוע מוזיקה באוזניות וללכת ברגל בשכונה. מחקרים מראים שהליכה רגלית במשך כ25 דקות מסייעת למזער חרדה, להימנע ממחשבות טורדניות, להתמודד טוב יותר עם בעיות ואף לחוש יותר ערניים במהלך היום. מבקשים חיזוק נוסף? מחקרים מסוימים מעידים שהליכה רגלית יומית מאריכה את החיים ב7 שנים.

תנשמו עמוק

פשוט תנשמו – עצרו ותתמקדו בנשימות במשך כמה דקות. המחשבות יתרוצצו בראש וזה בסדר, אפשרו להן ותחזרו להתמקד בנשימות. בתוך כמה דקות תחושו שמיציתם, שעצרתם מספיק את השגרה – שהתמקדתם במה שמטריד ואף שהצלחתם מעט להירגע. לבסוף נציין שלכולם יש טרדות, ואם מדובר בחצי נחמה תחבקו אותה חזק, ובו זמנית תפעלו על מנת למצוא פתרון. בברכת יום נעים ורגוע!

מאמרים נוספים
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
דילוג לתוכן