השקעתם ברכב חשמלי? כל מה שצריך לדעת על טעינה בביתך

השקעתם ברכב חשמלי? כל מה שצריך לדעת על טעינה בביתך
קרדיט לתמונה - Freepik

השקעתם ברכב חשמלי, כל הכבוד! כעת אתם מעשרות אלפי בעלי הרכב המאושרים הנוהגים ברכבים אלו ברחבי הארץ, ונהנים מנסיעה חסכונית, ירוקה ושקטה במיוחד. יחד עם זאת, בכדי לנסוע ברכב חשמלי יש צורך, לצד שימוש בעמדות ציבוריות, גם בהתקנת עמדת טעינה ביתית. על עמדות טעינה לרכב חשמלי ביתיות יפורט בקצרה במאמר הבא.

סוגי ומאפייני עמדות טעינה ביתיות לרכב חשמלי

בשוק של ימנו ניתן למצוא מספר סוגים של עמדות טעינה לרכב חשמלי ביתיות.  העמדות הנפוצות ביותר הו עמדות AC קומפקטיות ומתקדמות, המספקות טעינה בטוחה ויחסית איטית ששומרת על אורך חיי סוללת הרכב. עמדות היכולות להיות עם חיבור חד או תלת פאזי ועם הספק של 11kw או של 22kw.עמדות טעינה אלו לרוב מסופקות עם כבל טעינה ועם חיבור לאפליקציה ייעודית.

עמדות טעינה ביתיות יכולות להיות עמדות חכמות, עם ניהול של צריכת חשמל ועם מעקב מרחוק אחר תפקוד עמדת הטעינה ומצבה. בימנו מרבית עמדות הטעינה לרכב חשמלי הינן עמדות מעוצבות וקומפקטיות, פשוטות ונוחות לשימוש. בנוסף, ניתן למצוא עמדות טעינה ביתיות עם רמה גבוהה של עמידות בפני פגעי מזג אוויר.

התקנה מקצועית של עמדת טעינה ביתית

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי צריכה להיות מותקנת ע"י חשמלאי מוסמך שיש לו ניסיון והבנה מעמיקה בתחום של עמדות טעינה ביתיות, שיוכל גם להמליץ על עמדת טעינה מאימה. תקדים להתקנה סקירה טכנית של המקום על ידי החשמלאי, כאשר נבדק זרם פנוי בלוח החשמל הביתי וכן מתוכננת תשתית ההתקנה של העמדה וחיווטה ממיקומה ועד ללוח החשמל.

ההתקנה כוללת פעולות של כבילה מעל פני השטח במרחק של כעד שלושים מטרים מלוח החשמל של הבית הפרטי או של בניין המגורים. בנוסף, במקרים מיוחדים התקנה של העמדה גם כרוכה בפעולות נוספות של חציבה, חפירה וכו'. ניתן לבצעה רק בחניה פרטית או חניה שרשומה בטאבו על שמו של בעל הרכב. בבניין מגורים משותף יש צורך באישור של ועד הבניין לביצוע התקנה זו.

טעינת רכב חשמלי בעמדה ביתית

טעינת רכב חשמלי מומלץ לבצע כשרמת הסוללה של הרכב מגיע לטווח נמוך המתקרב לעשרים אחוז. הדרך הנוחה והיעילה ביותר לטעינת רכב הינה בשעות הלילה, עם הגבלת הטעינה לעד שמונים אחוז דרך אפליקציה או דרך ההגדרות של הרכב עצמו. עמדת טעינה ביתית מסוג AC טוענת לרוב רכב חשמלי בפרק זמן שיכול לנוע בין ארבע לשמונה שעות. עלות הטעינה של רכב חשמלי סטנדרטי עם עמדת טעינה AC עומדת על כתשע אגורות לק"מ.

מאמרים נוספים
מכנסי הספורט יהפכו לשמלה: Epson ו-HKRITA החלו בפיתוח טכנולוגיית מיחזור סיבי בדים שתאפשר לבצע שימוש נוסף בבגדים ישנים
החברות השותפות בפיתוח החדש מבקשות להאיץ את השימוש בסיבים ממוחזרים...
"פרוייקט צוותי מגן" של מגן דוד אדום ממשיך להתהוות בימים אלו, המטרה: תגובה מיידית בהנגשת טיפול רפואי מהיר על ידי אנשי קהילה בפריפריה ובערים
מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל", וכחלק מהיערכות מגן דוד אדום...
הפטר חובות בהוצאה לפועל
הפטר חובות בהוצאה לפועל
חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שהוא תיקון לחוק פשיטת רגל...
עולם ומלואו של אילוף כלבים וטיפול בהם
אילוף כלבים הוא עולם שלם של שיטות ודרכים שונות כדי...
המשמעות של הקמת חברה
חברה היא אחת הדרכים לנהל עסק עצמאי. לרוב אדם שפותח...
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
דילוג לתוכן