חברת רפא מירושלים קיבלה אישור FDA למזרק אוטומטי מציל חיים – ראשון מסוגו בעולם אשר פותח בשיתוף משרד ההגנה האמריקאי

חברת רפא מירושלים קיבלה אישור FDA למזרק אוטומטי מציל חיים – ראשון מסוגו בעולם אשר פותח בשיתוף משרד ההגנה האמריקאי
צילום: חברת רפא

חברת רפא מירושלים שמחה לבשר על קבלת אישור ה FDA האמריקאי למזרק אוטומטי המכיל 10 מ"ג מידזולם, ראשון מסוגו בעולם, המיועד לטיפול בסטטוס אפילפטיקוס, או פרכוסים חוזרים, במבוגרים, התקפים הנגרמים גם במקרים של חשיפה לגז עצבים. פיתוח המוצר הינו פרי שיתוף פעולה נוסף של חברת רפא עם משרד ההגנה האמריקאי אשר הניב בשנת 2017 את  מזרק האטרופין האוטומטי של רפא. על פי משרד ההגנה האמריקאי, מזרק המידזולם הוא שיפור לעומת מזרק הדיאזפאם המשמש אותם כיום ולפיכך יחליף אותו. אישור ה-FDA התקבל בהליך מואץ אשר מעיד על חשיבות המוצר והצורך הדחוף בו. תהליך הרישום ארך פחות מחמישה חודשים במסגרת שיתוף פעולה בין משרד ההגנה של ארצות הברית וה-  FDA האמריקאי.

על פי הקווים המנחים של האיגוד האמריקאי לאפילפסיה, מידזולם במתן דרך השריר הינו טיפול תרופתי בקו ראשון בסטטוס אפילפטיקוס. החידוש שמביאה חברת רפא הינו בצורת המתן של מידזולם במזרק אוטומטי הניתן בהזרקה לשריר הירך (ניתן לשימוש גם דרך ביגוד), באופן פשוט ומהיר שאינו דורש פתיחת וריד (intravenous line). מדובר ביתרון משמעותי לשימוש בשטח בשעת חרום, משום שטיפול מהיר מפחית נזקים העלולים להתפתח עקב פרכוס מתמשך. המזרק פותח בישראל ומיוצר במפעל חברת רפא בירושלים והוא כבר משווק בטריטוריות אחרות תחת אישור חירום. מזרק המידזולם הוא תוספת חשובה לקו המזרקים של רפא, שכולל מספר פורמולציות לשעת חירום.

צילום: חברת רפא

אמיר לוין, מנכ"ל רפא, הסביר כי: "אנו גאים באישור שקיבלנו מה – FDA למוצר מציל חיים זה. מדובר במוצר כחול לבן המהווה בשורה משמעותית בעולם רפואת החירום ובכך מחזק את היותה של רפא גורם מפתח באספקת פתרונות חירום רפואיים לצבאות, ממשלות, וצוותי חירום בארץ ובעולם".

רועי שי, מנהל פתרונות חירום ברפא, הוסיף כי: "לשימושיות הנוחה במזרק אוטומטי משמעות רפואית רבת משקל הן בטיפול המיידי והן לטווח הארוך, שכן מחקרים קליניים הוכיחו כי טיפול מהיר בסטטוס אפילפטיקוס קשור ישירות לחזרה מהירה יותר לשגרה, ולהפחתת סיכון לנזק נוירולוגי מתמשך ובלתי הפיך. מדובר במוצר שיוכל לסייע בהצלת חיים רבים ברחבי העולם".

חברת רפא נוסדה בשנת 1937, והיא ממוקמת בפארק ההיי טק, הר חוצבים בירושלים. רפא היא אחת מחברות התרופות המובילות בישראל ומהווה שחקן גלובלי בעולם הפתרונות למצבי חירום רפואיים, בהיותה ספק של מספר מזרקים אוטומטיים שונים לסוכנויות ממשלתיות, צבאות ואוכלוסיות אזרחיות. יכולותיה של רפא כוללות את כל שרשרת האספקה, החל במחקר ופיתוח, כמו גם ייצור בסטנדרטים בינלאומיים (המקובלים על ה US-FDA ו-EMA) וכלה בשיווק ומכירות.

עם ניסיון מוכח בשיווק מוצרי נישה כגון תרופות יתום, לרפא יש שיתופי פעולה ארוכי שנים עם יצרני תרופות מקור מובילים כגון United Therapeutics, Helsinn, Zambon, Galderma, Dr. Falk ו-Mundipharma, במגוון תחומים טיפוליים הכוללים אונקולוגיה, המטולוגיה, דרכי נשימה, גסטרואנטרולוגיה ודרמטולוגיה. בעלת השליטה ברפא היא קרן ההשקעות פימי, קרן ההשקעות הפרטית המובילה בישראל, עם ניסיון מוכח מעבר ל-25 שנים ונכנסים תחת ניהולה בשווי 7 מיליארד דולר. מאז הקמתה, הביצועים של  קרן פימי היו יוצאי דופן הן בסטנדרטים מקומיים והן בסטנדרטים עולמיים לאחר שהשלימה קרוב ל-100 השקעות.

מאמרים נוספים
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
עובדי מחוז צפון בכללית התנדבו בשלל פעילויות ביום המעשים הטובים שצויין ברחבי המחוז
גם השנה עובדי מחוז צפון בכללית יצאו להתנדב במסגרת יום...
סיוע מלחמתי - עמותת איכות בשיקום פותחת קבוצת תמיכה ברוסית לבני משפחה של ניצולי המסיבות, משפחות מפונים והורי חיילים שחווים קושי נפשי בשל התקופה
הטבח בשבעה באוקטובר הוביל לערעור של קהילות שלמות, ביניהם בני...
על רקע העלייה במעבר ארגונים וחברות ישראליות לענן: איטון תחל לייבא לראשונה לישראל מיקרו דאטה סנטר
מתעצמת התחרות בשוק הענן הישראלי. על רקע העלייה במעבר של...
בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל: 2.5 מיליון דולר גוייסו לטובת מחקר ראשון בעולם של טראומה צבאית שיתחיל בקרוב בישראל
מדובר במחקר פורץ דרך וזו הפעם הראשונה שנשים מובילות בישראל...
getjob - הבית החדש של העבודות המזדמנות בישראל
האפליקציה החדשה, אשר מושקת היום (ג'), מיועדת גם למעסיקים וגם...
אסטרוסקייל חתמה על הסכם בהיקף 25.5 מיליון דולר עם חיל החלל האמריקני לתכנון ואספקת לוויין לתדלוק חלליות צבאיות
הפתרון של אסטרוסקייל יסייע להתגבר על המגבלות שנובעות מכך שלוויינים...
עובד זר לקשיש
שירותי סיעוד על ידי מטפלים זרים
עובד זר לקשיש תורם באופן משמעותי למתן מענה לביקוש הגובר...
סוד האושר הגדול - כיצד להיות מאושרים ובריאים יותר
בכל רחבי העולם, אנשים מעוניינים בשמירה על בריאות נפשית טובה...
יום השואה 2023: הפרויקט ההתנדבותי החדש שרותם את ה-AI למלחמה באנטישמיות ובהכחשת השואה
קבוצת יזמים ומתכנתים ישראלים, דור שלישי לניצולי שואה, פיתחה כלי...
דילוג לתוכן