חג המתנות: מהן המתנות הפופולריות? מהן הקטגוריות הצומחות? בריא, שימושי ואישי הן רק חלק מההעדפות של הישראלים

חג המתנות: מהן המתנות הפופולריות? מהן הקטגוריות הצומחות? בריא, שימושי ואישי הן רק חלק מההעדפות של הישראלים
צילום: Normande

על מנת להתאים את המתנה המדויקת, יש להתייחס קודם כל לעובדות בשטח. למשל, מנתוני המכירות של רשת המתנות ג'נטלמן עולה כי הקטגוריה המועדפת על מקבלי המתנות היא מתנות אישיות כמו שעונים, תכשיטים וארנקים. במקום השני, הקטגוריה המועדפת היא פריטים לעיצוב הבית ומוצרי נוי, לאחר מכן מוצרי יודאיקה, אביזרי יין ואלכוהול וגאדג'טים למטבח. בנוסף לכך, נמצא כי קיים קשר בין גיל בוחר המתנה לבין הקנייה עצמה. למשל, דור המילניום נהנה יותר מחוויית בחירת המתנות ואילו דור ה-X ישקיע בסכומים גדולים יותר עבור אלו. נתונים נוספים חושפים כי נשים משקיעות יותר זמן מגברים בבחינת שלל האפשרויות למתנות וזאת מתוך רצון להיות רלוונטיות ועדכניות בבחירת המתנה ועל מנת להתאים אותה כמה שיותר למקבל.

"תווי השי הפכו בשנים האחרונות לפתרון שימושי מאוד, יחד עם זאת החיסרון הוא שסכום המתנה הניתן ברור למקבל המתנה באופן שאיננו משתמע לשתי פנים. לכן מדובר בפתרון מומלץ למתנות בסכומים גבוהים או לכאלו שניתנות מקבוצת חברים או בני משפחה ומקבצת סכום שהופך למשמעותי יותר", מרחיב טל רז מבעלי רשת המתנות ג'נטלמן שמשיקה לקראת עונת החגים תווי חג דמויי צ'קים אותם ניתן לממש בקניה באתר או בחנויות הרשת ומיועדים הן ללקוחות פרטיים והן לחברות.

צילום: יחצ

לצד תווי שי, חלק מהישראלים מעדיפים רכישת מתנה עם אמירה אישית, כאשר קטגוריית הבשמים נחשבת לאחת המועדפות על הצרכנים בקטגוריה זאת. שיא הביקוש למתנות בישום לחג חל בתקופות חגי תשרי ופסח. בתקופות אלו מכירות השוק גדלות פי 2 בהשוואה לחודש ממוצע ונאמדות בכ-200 מיליון ש"ח בכל אחד מהחגים. בשלושת השנים האחרונות היקף ההשקעה ברכישת בושם צמח משמעותית כשרבים בוחרים להשקיע במותגי יוקרה ונישה המספקים ניחוחות ייחודיים ואישיים יותר. "הצרכן הישראלי הפך ליותר מקצועי בתחום הבישום, הוא חוקר ומבין את תווי הבושם ויודע לבחור לעצמו את הניחוח שיתאים לו. הצרכן מחפש את השונה והמיוחד ולכן מותגי בוטיק יוקרתיים הפכו לפופולריים ומועדפים", מסביר ליעד רון, מבעלי רשת אסנס פרפיום.

בין המותגים הבולטים שנחתו לא מכבר בארץ ומסמנים את המגמה החדה בשוק הבישום ניתן למצוא את State of Mind המשלב בין טקס התה המסורתי לבין אמנות הבישום ומציג ניחוחות מוכרים אך באדפטציה מתקדמת. מותג נוסף הוא Welton London שנולד בהשראה מטיוליו של ג'ון פול וולטון ברחבי העולם ומציג אוסף ניחוחות מתרבויות שונות.

בנוסף, עונת החגים נחשבת לתקופה בה לא מעט ישראלים מעוניינים לרענן את העיצוב והמראה של הבית עם כלים וגאדג'טים מיוחדים לבית ולמטבח. כחלק מקטגוריה זו, בשנים האחרונות עלו הצורך והביקוש למתנות לסביבת העבודה הביתית והמשרדית ולמציאת פתרונות נוחים יותר לעבודה בכל חלל.

בגזרת המתנות השימושיות, בולטים אלו המותאמות לחלל המטבח עם גאדג'טים חכמים, אפשרויות בישול וטיגון חדשות ומתקדמות כמו גם אביזרים נוספים שמשדרגים את השהות במטבח, כאשר בריאות ונוחות מהוות את הפרמטרים המשפיעים ביותר על בחירת המתנה. "הצרכן הישראלי מחפש אחר אפשרויות בישול חדשות ובריאות יותר, כאלה המציגות שילוב של מספר פעולות במכשיר אחד, חוסכות בזמן ובמקום וכאלו אשר מציגות טכנולוגיות בישול בריאות יותר. בתוך כך סירי טיגון, גריל חשמלי, מטחנות חשמליות, מכשירי בישול משולבים, מסחטות ועוד הפכו לבולטים במכירות", מסביר אסי ארביב, מנכ"ל קבוצת קלינטון-סחר, יבואנית מותגי החשמל.

 

מאמרים נוספים
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
מטפלת סיעודית
למה מומלץ להעזר במטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית, הידועה גם כסייעת סיעודית מוסמכת או עוזרת אחות,...
לקראת סיום מחצית שנת הלימודים הראשונה - למה לימוד אנגלית הוא חשוב עבור ילדי גן ואיך עושים זאת נכון
המחצית הראשונה של שנת הלימודים עומדת להסתיים והמחצית השנייה בפתח,...
העובד קיבל דואר אלקטרוני זועם ולקה בהתקף לב
לאחר מאבק משפטי הכיר בו הביטוח הלאומי כ"נפגע עבודה" *...
"ככלות כוחי אל תעזבני..." לרגל יום הקשיש הבינלאומי עמותת שניר יוזמת פעילות ייחודית למען הקשישים בישראל. תגייס כספים לצורך ביצוע טיפולי שיניים עבור הקשישים הזקוקים לטיפולים אלו בדחיפות
לרגל יום הקשיש הבינלאומי שנקבע על ידי ארגון האומות המאוחדות,...
אתם אחראים על ארגון כנס או השתלמות ואתם נרדמים מחוסר השראה? הנה כל הטיפים שיצילו לכם את האירוע!
לארגן כנס או השתלמות מקצועית לעובדי החברה או סתם לקולגות...
ממשיכים את שיתוף הפעולה למען תושבי ישראל
מגן דוד אדום והוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) חתמו...
מי אשם במילוי הצהרת בריאות בנייד?
איש המכירות לא רשם בעיה לבבית מולדת וחברת הביטוח מסרבת...
כוננות גבוהה במגן דוד אדום לקראת יום כיפור
כמדי שנה, אלפי בני אדם נזקקים לשירותי מגן דוד אדום...
דילוג לתוכן