חדר חושך הספר הבא שאתם צריכים לקרוא

חדר חושך הספר הבא שאתם צריכים לקרוא
קרדיט FREEPIK

מחפשים ספר מרתק ומעורר מחשבה? אם כן, כדאי לשים לב לספרה של יעל שכנאי " חדר חושך" שיצא לאור בהוצאות רימונים בשנת 2020. הספר משלב בין רומן וזוגיות סוערת לבין מחשבות על אומנות והחיים, ביחד עם מסתורין ומתח – וכל זאת בנופים המוכרים של תל אביב המודרנית.

בהשראת סיפור אמיתי

הסיפור חדר חושך מתכתב עם סיפור אמיתי שמרבית הציבור אינו מכיר. מדובר בסיפורה של צלמת רחוב מוכשרת באופן יוצא דופן בשם ויוויאן מאייר, שעבדה כל חייה כמטפלת בילדים אל כישרונה הנדיר לא נודע בימי חייה. רק לאחר שנפטרה התגלו בעיזבונה מאות התמונות היפהפיות ויכולתה להתבונן דרך העדשה ולהנציח מצבי יומיום ברגעים נדירים, בפרט של אנשים שוליים הנחשבים "שקופים". 

גם בסיפור חדר חושך מהווים המצלמה, העדשה והאומנות מוטיבים מרכזיים. אחת משתי הדמויות הראשיות היא איתן, העובד כמאבטח בדיזינגוף סנטר ולומד מתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, שבימי שיש מצייר דיוקנאות במדרחוב נחלת בנימין. הדמות השנייה היא מישל, עולה חדשה מצרפת, החולפת מדי יום על פני איתן בדרך למקום עבודתה, כשעל צווארה תלויה מצלמת רוליפלקס ישנה. בין השניים מתפתח רומן הנע בין חיי יומיום שגרתיים ותובעניים, אומנות ואתגרים, ורכבת הרים של דרמה ומתח, מצבים ייחודיים ורגש. בין לבין עולות בתוך מערכת היחסים תהיות על מיהו אמן בעיני עצמו ובעיני אחרים, על מה שמעצב את מהותו, על חירות היצירה ועל מהות האומנות בכלל. בתוך כך, את הסיפור מלווה בקביעות המצלמה, ההופכת בהדרגה לדמות שלישית מובילה, בתור האמצעי שבעזרתו מישל מתבוננת בצורה כה אישית ומיוחדת על סביבתה.

יעל שכנאי – עורכת, סופרת ומ"ולית 

מחברת "חדר חושך", יעל שכנאי, הינה סופרת, עורכת ספרות ולשון, מתרגמת מאנגלית של ספרי ילדים ובעלת הוצאת הספרים רימונים. לאחר שסיימה לימודי תואר ראשון בספרות אנגלית, פסיכולוגיה ומדעי המדינה עבודה כעורגת בהוצאות המובילות בישראל, ובשנת 2004 הקימה הוצאה עצמאית והחלה לכתוב ספרים למבוגרים וילדים.

על ספריה לאורך השנים נמנים בין היתר "פירורי קינמון" – ספר סיפורים קצרים, וכן "אור נדלק במרפסת (2012) – סיפור המתרחש גם הוא בסביבת תל אביב העוסק בהשתקפויות החיים מהדירות שממול. כמו כן, בשנת 2017 הוציאה את הספר "ילד רע" שעוסק בהתמודדות משפחה עם טרגדיה לאחר שבנה החיים נעצר ונשפט בגין רצל. ספרה הרביעי שיצא לאור בשנת 2020 הוא כאמור "חדר חושך".

מאמרים נוספים
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
החשיבות של בדיקת בית לפני קבלת מפתח
מה אנחנו צריכים לדעת על בדיקת בית לפני קבלת מפתח,...
הנצחת זכר יקירכם בדרך המושלמת
כשאנו נפרדים מאדם קרוב ויקר, אנו רוצים להנציח את זכרו...
הפקת אירוע איכותית לחגיגה משמחת
בר מצווה היא ציון דרך משמעותי בחייו של צעיר, הטקס...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
עיצוב מטבחים - כל מה שרצית לדעת
כל תבצעו נטרול ריחות לכל חלל בבית
אין ספק שריח זה מסוג אותם הדברים שיכולים להשפיע עלינו...
על הקשר בין עיצוב וחינוך: הלן דורון:" עיצוב סביבת הלמידה משפיעה ישירות על איכות הלמידה"
עיצוב כיתות החינוך הפורמלי - מורה אחת מול טורי שולחנות...
נצמדים לזכרונות: Epson EcoTank L8160 מספקת תמונות A4 ב-6 צבעים בעלויות הדפסה אולטרה נמוכות
המדפסת, המיועדת לשוחרי האמנות הביתיים ולמי שחשוב לשמר את הזכרונות...
קומפרסור למכירה
מדחסי אוויר הם כלי הכרחי בתעשיות רבות (תעשייתיות). במאמר זה,...
מהם השימושים של קופסאות תאורה?
ארגזי תאורה, הידועות גם כ-lightbox או קופסאות תצוגה מוארות, הן...
דילוג לתוכן