חווית משתמש – מה זה בכלל ומה חשוב לדעת?

חווית משתמש – מה זה בכלל ומה חשוב לדעת?
מקור FREEPIK

חוויית משתמש וממשק משתמש הם ביטויים שמרבים להשתמש בהם בשנים האחרונות בתחום השיווק הדיגיטלי. אך בעלי אתרים רבים אינם מבינים לעומק את המשמעות של הנושאים האלה ואת החשיבות הרבה שלהם להצלחת האתר. 

אתר שמעניק לגולשים שלו חוויית משתמש מצוינת הוא אתר שיש לו סיכויים טובים יותר לבצע המרות. המרה היא כל פעולה שהגולש מבצע באתר כמו מילוי טופס או השארת פרטי קשר. ברמה העסקית והשיווקית, הצלחה של אתר נמדדת ביחס ההמרה שלו – וחוויית המשתמש תשפיע מאוד על היחס הזה.  

העקרונות הבסיסיים של חוויית משתמש טובה

חברות מקצועיות שעוסקות בתחום של בניית אתרים ועיצוב אתרים יודעות כיום לספק פתרונות טובים של חוויית משתמש. הרעיון הבסיסי של הנושא הזה הוא שכל אתר צריך להיות בנוי בצורה נכונה, פשוט להבנה ולניווט, מעוצב היטב ואם יש בו אפשרות לבצע רכישות – להציע חוויית קנייה פשוטה ואיכותית. 

חוויית המשתמש היא בעצם סך התחושה שיש לגולש כאשר הוא מבקר באתר ומשתמש בו. אתר שיש בו חוויית משתמש טובה יהיה קל מאוד לתפעול. אתרים שבהם הגולש מתקשה למצוא את המידע שמעניין אותם, למשל, הם אתרים עם חוויית משתמש גרועה. 

אחד מהדברים החשובים ביותר בעולם חוויית המשתמש כיום הוא ההתאמה לסוגי מכשירים שונים. אחוז ניכר מבין הגולשים נכנס לאתרים ומחפש מידע דרך הטלפון החכם. אתר שמציע חוויית משתמש טובה חייב להיות מותאם מבחינה ויזואלית לגלישה במובייל. יותר מדי אתרים בישראל אינם מותאמים למובייל, והתצוגה שלהם במסכים קטנים היא משובשת. אתר שמותאם לכל סוגי המסכים והמכשירים נקרא אתר רספונסיבי (תגובתי), ואם האתר שלכם אינו כזה – זהו דבר הדורש טיפול מיידי. 

גם גוגל יודעת לזהות אתרים שאינם מותאמים באופן מלא לגלישה במובייל, ויש לכך תוצאות מבחינת הדירוגים בתוצאות החיפוש שלה. עניין זה צריך להוות מוטיבציה נוספת עבור בעלי אתרים לדאוג שהאתר שלהם יהיה מותאם למובייל ולטבלטים. 

האם להיעזר בחברה מקצועית בתחום זה?

ניתן כיום למצוא בקלות חברה לבניית אתרים או חברת UI שמתמחה בעולם חוויית המשתמש. אם אתם בונים אתר חדש, אחת מהדרישות הבסיסיות שאתם צריכים להציג למי שבונה לכם את האתר היא בתחום חוויית המשתמש. עליכם לברור האם אותו גורם מכיר את הנושא, ומה הוא מתכוון לעשות כדי לוודא שהאתר מציע חוויית משתמש טובה. כדאי להיות מעורבים בתהליך הבנייה, ולוודא כי הפעולות הנכונות בתחום זה אכן ננקטות.

אם יש לכם כבר אתר קיים, ואתם יודעים כיצד להיכנס למערכת הניהול שלו ולבצע בו שינויים – ניתן לעשות זאת גם לבד. באתרי וורדפרס רבים, למשל, ניתן להתקין תוספים שעוסקים בחוויית משתמש (כמו תוספי נגישות ועיצוב שונים). אם אתם לא בטוחים כיצד לבצע את ההתאמות הנדרשות בכוחות עצמכם, חשוב לפנות לגורם מקצועי ולא להזניח את הנושא. 

לסיכום

חוויית משתמש טובה באתר תשפיע על היכולת של האתר למשוך גולשים, לבצע המרות באתר ולהגיע לתוצאות טובת יותר בתחום הקידום האורגני.  

קשה להפריז בחשיבות של ההתאמה של האתר לסוגי מכשירים ומסכים שונים, ולכן זו צריכה להיות העדיפות הראשונה בכל תיקון באתר שקשור לחוויית המשתמש. 

חברות עיצוב אתרים יכולות לספק עצות נוספות ומותאמות אישית לכל אתר ואתר, ולכן כדאי לשקול להשתמש בסוג ייעוץ זה על מנת לשפר את ממשק המשתמש וחווית המשתמש באתר, ולהגיע לתוצאות טובות יותר בתחומים אלה. 

מאמרים נוספים
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
דילוג לתוכן