יוקר המחייה: הדרך לחסוך בהוצאות

יוקר המחייה: הדרך לחסוך בהוצאות

לחיות טוב ללא ספק מצריך כסף, אך על מנת שנוכל לחיות טוב גם בגיל פרישה ועל מנת שנוכל לסייע גם לילדים שלנו לחיות טוב, חשוב לבחון את התמונה הכלכלית ולהבין מה ניתן לעשות בכדי לשלוט בגובה ההוצאות. אז מה עושים? ראשית מכירים בכך שתירוצים בסגנון "אני לא מרוויח מספיק", "החיים בארץ יקרים", או "כל הזמן יש הוצאות בלתי צפויות" פשוט אינם רלוונטיים, אלא רק גורמים להישאר תקועים במקום.

כל הסיבות לרכוש בצורה מקוונת

אז נגמרו התירוצים. מה הצעד הבא? אחד הדברים היותר פשוטים הוא לאתר הוצאות קבועות שניתן לייעל. כך למשל אם נוהגים לרכוש מדי עונה בגדים לילדים, הגיע הזמן לנהל את הקניות באופן מקוון, ואם נדייק, הזמינו דרך איביי בשפה העברית. מדוע? ראשית כיוון שהמחירים באיביי הרבה יותר זולים מאלו שמחכים ברשתות השונות, שנית כיוון שאיביי בעברית מאפשר התמצאות ממוקדת ונוחה ושלישית כיוון שבאמצעות רכישה מקוונת נחסכות אינספור הוצאות צדדיות, קרי תשלום בחניון, הוצאות דלק, בלאי של הרכב, עצירה בבית קפה וכדומה.

נכנס אל מול יוצא

אם מבקשים לערוך שינוי מהותי בהתנהלות הכספית, ראשית חובה להבין במדויק מהו המצב הכלכלי. כיצד? מומלץ להיעזר במגוון טבלאות שמצויות ברשת, כאלו שכוללות נדבכים שנוגעים להוצאה אל מול נדבכים שנוגעים להכנסה, כך לאחר שממלאים את סך הקטגוריות בקפידה, מגלים תמונת מצב מייצגת. פה נחדד שתמיד יצוצו הוצאות בלתי צפויות, ועל כן הגיע הזמן להתייחס אליהן כאל כן צפויות. משמע בעת מילוי הטבלה הוסיפו ברשימת ההוצאות החודשיות בין 500 ל1500 ש"ח שאינם מתוכננים. רק לאחר מילוי הטבלה תוכלו להבין שני דברים חשובים: מהו הפער ועל מה ניתן לוותר. כך למשל ייתכן שתבינו שאם רק מפסיקים לאכול במסעדות פעמיים בחודש ובין היתר מבטלים את החוג השני של הילדה, הרי שזוכים לחסוך כאלפייה בכל חודש וחודש.

חיזוק חיובי

הרבה אנשים מבינים היטב על מה עליהם לוותר בכדי לחסוך, אך יחד עם זאת חסר להם הטריגר הנחוץ שיניע אותם, כלומר הם מבינים שחיסכון יציג בפניהם עתיד כלכלי יותר יציב, אך מצד שני העתיד הרחוק אינו מספיק מוחשי עבורם, אלא הם זקוקים לחיזוק חיובי כאן ועכשיו. אי לכך ניתן להחליט שלאחר שסוגרים את המינוס ומצליחים במשך כחודשיים לחסוך, יוצאים למסיבה, למסעדה טובה, לוקחים יום חופש מהעבודה וכדומה, משמע מתפנקים מבלי להיכנס להוצאות גבוהות – אחרת המטרה מתפספסת.

נצלו את העידן הירוק!

מצד אחד אנו חיים בעידן מפותח בו רכישה מקוונת היא עניין של יום יום ומצד שני אנו חיים בעידן בו לאנשים אכפת מהסביבה והיקום ועל כן הם משקיעים רבות במיחזור. פה מומלץ לשלב בין השניים – לבחון כיצד ניתן לנצל את נפלאות הטכנולוגיה בכדי למצוא מוצרים רצויים יד שנייה. ויותר מזה – כיום ניתן לחסוך בעלויות החתונה על ידי מחזור מוצרים לטובת עיצוב מרכזי שולחן ועוד. מסקנה? לפני שרוכשים ביחנו היכן אפשרי להשיג את הפריט הרצוי בהנחה ואף בחינם, וזאת ניתן ליישם בקלות באמצעות קבוצות בפייסבוק, אתר "יד 2" וכדומה. מה עוד? הכול מתחיל בהחלטה ובהתמקדות – בהצלחה!

מאמרים נוספים
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
החשיבות של בדיקת בית לפני קבלת מפתח
מה אנחנו צריכים לדעת על בדיקת בית לפני קבלת מפתח,...
הנצחת זכר יקירכם בדרך המושלמת
כשאנו נפרדים מאדם קרוב ויקר, אנו רוצים להנציח את זכרו...
הפקת אירוע איכותית לחגיגה משמחת
בר מצווה היא ציון דרך משמעותי בחייו של צעיר, הטקס...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
עיצוב מטבחים - כל מה שרצית לדעת
כל תבצעו נטרול ריחות לכל חלל בבית
אין ספק שריח זה מסוג אותם הדברים שיכולים להשפיע עלינו...
על הקשר בין עיצוב וחינוך: הלן דורון:" עיצוב סביבת הלמידה משפיעה ישירות על איכות הלמידה"
עיצוב כיתות החינוך הפורמלי - מורה אחת מול טורי שולחנות...
נצמדים לזכרונות: Epson EcoTank L8160 מספקת תמונות A4 ב-6 צבעים בעלויות הדפסה אולטרה נמוכות
המדפסת, המיועדת לשוחרי האמנות הביתיים ולמי שחשוב לשמר את הזכרונות...
קומפרסור למכירה
מדחסי אוויר הם כלי הכרחי בתעשיות רבות (תעשייתיות). במאמר זה,...
מהם השימושים של קופסאות תאורה?
ארגזי תאורה, הידועות גם כ-lightbox או קופסאות תצוגה מוארות, הן...
דילוג לתוכן