כך תשמרו על האופנוע מגנבות

כך תשמרו על האופנוע מגנבות
קרדיט: FREEPIK

האופנוע הוא כלי רכב אהוב על רבים. למעשה, אנשים לא מעטים מעדיפים להשקיע את החסכונות שלהם על אופנוע ולא על כלי רכב גדולים כמו משאית או רכב פרטי. שליחים, טכנאים וכל עובדי השטח אוהבים להתנייד עם אופנוע, ובעבודות כאלה כלי הרכב הזה הוא יתרון משמעותי. אבל מכיוון שמדובר בכלי רכב איכותי כל כך, הוא אינו חסין מפני גניבות. אך למרבה המזל, בימינו קיימים כלים טכנולוגיים שונים אשר מאפשרים לבעל האופנוע להגן על הרכב היקר שלו מפני גניבות.

לרכוב על אופנוע, להיות מלך על הכביש

כל אחד רוצה אופנוע, וזה לא מפתיע. מדובר בכלי רכב קומפקטי וגמיש שבאמצעותו ניתן לנוע על הכביש במהירות. פקקים ועיכובי תנועה אינם מאיימים בדרך כלל על האופנוע הקטן. גם במקרה של פקק תנועה גדול במיוחד, האופנוען מתנייד במהירות ומתפתל בין המכוניות כמו נחש בין השיחים. דבר אינו עוצר את הרוכב על האופנוע מלהגיע ליעדו. כמו כן, אופנועים אינם סובלים ממצוקת חנייה גדולה כל כך כמו הרכבים הגדולים, והאופנוען יכול בהחלט למצוא חנייה בצד לאופנוע שלו.

עם זאת, דווקא גודלו של האופנוע חושף את כלי הרכב הקטן הזה לידיהם של גנבים. קל יותר לגנוב אופנוע מאשר רכב פרטי או משאית, ולכן כל אופנוע שמחנה ללא הגנה מועד לפורענות. כי גם אם יש לכם את הביטוח הטוב ביותר על האופנוע, אתם מעוניינים בסופו של דבר בכך שהאופנוע שלכם יישאר אתכם כמה שיותר. נכון להיום, קיימים פיתוחים טכנולוגיים המאפשרים לכם לשמור על האופנוע מפני גניבות.

האזעקה שמגינה על האופנוע

אחד האמצעים הוותיקים יותר הקיימים נכון להיום שנועדו לשמור על האופנוע ולהתריע הוא אזעקה לאופנוע. האזעקה מותקנת באזור המנעול. כך שאם יש גנב שמנסה להתעסק עם האופנוע, האזעקה תפעל, תבריח אותו וגם תזעיק אתכם ותתריע מפני גניבה שהייתה עתידה להתרחש. הרבה פעמים די ברעש של האזעקה כדי להבהיר לגנב שממש, אבל ממש לא מתעסקים עם האופנוע שלכם. מערכת אזעקה קיימת כבר שנים בקרב רכבים דו-גלגליים ואחרים, והיא עושה את פעולתה ומתריעה במצבים שבהם מנסים לעשות נזק לרכוש או לגנוב את הרכב.

מאתרים את האופנוע באמצעות מכשיר מתקדם

בימינו קיימת מערכת משוכללת המאפשרת לכם לאתר את האופנוע בזמן אמת. אם האופנוע חשוב לכם ואתם לא רוצים להשאיר אותו לבד, איתורן לאופנוע הוא המכשיר שכדאי לקנות ולהתקין. המערכת מתחברת בקלות לטלפון הנייד שלכם ובזכותה אתם יכולים לראות בכל רגע נתון את האופנוע שלכם, ובמקרה של גניבה לדווח למשטרה. באמצעות האיתורן ניתן למצוא את האופנוע בקלות לפני שהגנב יספיק לעשות בו משהו, לדוגמה לפרק את החלקים או להשמיד את הראיות. אז אם רוצים לבטח את הרכב הדו-גלגלי שלכם מפני גניבות, איתורן הוא הפתרון הטוב ביותר.

איך נוכל לצמצם את הסיכוי לגניבת אופנוע?

לפי הדיווחים של משטרת ישראל, רכבים דו גלגליים מועדים לפורענות מבחינת גניבות. לפיכך, לצד התקנת מערכות חכמות כמו אזעקה או איתורן, כדאי לבצע כמה פעולות. דבר ראשון, מומלץ לנעול את ההגה. פעולה זו תקשה על הגנב גם אם הוא יצליח לפרוץ את המנעול או במצב שבו האזעקה אינה פועלת. שנית, כאשר מחפשים מקום לחנות את האופנוע, מומלץ למצוא מקום מואר. אם מדובר בחניה שמורה ובטוחה, מה טוב. גנבים אוהבים מקומות חשוכים, והם יעדיפו לגנוב אופנוע שחונה בצדי הרחוב או בסמטה. ולבסוף, תוכלו להסוות את האופנוע באמצעות הכיסוי שלו. הכיסוי מגן על האופנוע לא רק מפני גשם, אלא גם מפני גניבות. זאת משום שהגנבים מחפשים לא פעם דגמים מסוימים של אופנועים, והכיסוי יקשה עליהם לבחון אותם.

מאמרים נוספים
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
החשיבות של בדיקת בית לפני קבלת מפתח
מה אנחנו צריכים לדעת על בדיקת בית לפני קבלת מפתח,...
הנצחת זכר יקירכם בדרך המושלמת
כשאנו נפרדים מאדם קרוב ויקר, אנו רוצים להנציח את זכרו...
הפקת אירוע איכותית לחגיגה משמחת
בר מצווה היא ציון דרך משמעותי בחייו של צעיר, הטקס...
עובדי מחוז צפון בכללית התנדבו בשלל פעילויות ביום המעשים הטובים שצויין ברחבי המחוז
גם השנה עובדי מחוז צפון בכללית יצאו להתנדב במסגרת יום...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
סוד הצלחתן של "המושכות בחוטים" יוצאות עיראק בכנס מיוחד ליום האישה במרכז מורשת יהדות בבל
חמש נשים מתחומים שונים, שגדלו בבתים עיראקיים התכנסו יחד בפאנל...
סיוע מלחמתי - עמותת איכות בשיקום פותחת קבוצת תמיכה ברוסית לבני משפחה של ניצולי המסיבות, משפחות מפונים והורי חיילים שחווים קושי נפשי בשל התקופה
הטבח בשבעה באוקטובר הוביל לערעור של קהילות שלמות, ביניהם בני...
השיר שהפך לקול נבואי בעקבות טרגדיה
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
עיצוב מטבחים - כל מה שרצית לדעת
כל תבצעו נטרול ריחות לכל חלל בבית
אין ספק שריח זה מסוג אותם הדברים שיכולים להשפיע עלינו...
דילוג לתוכן