לא רק הייטק: כל המקומות שתוכל/י להשתלב בהם כמדען/ית נתונים

לא רק הייטק: כל המקומות שתוכל/י להשתלב בהם כמדען/ית נתונים
קרדיט FREEPIK

דאטה מהווה משאב ארגוני יקר אשר מסייע לעסקים לקבל החלטות חשובות ברמה יומיומית וכן לשפר את הביצועים שלהם בכל תחומי העשייה. ארגונים שונים משתמשים במידע בכדי לשפר את רמת השירות שלהם, בכדי לשכלל את תהליכי הייצור וכן בכדי לקצר את זמני האספקה. ארגונים שונים אשר מעוניינים שה מידע ינבא תחזיות צריכה עתידיות על סמך נתוני עבר, על סמך זיהוי מגמות אשר נובעות מהרגלי צריכה של הלקוחות שלהם, נעזרים ב- data science הלא הוא מדען נתונים אשר נדרש לפעול בשלוש זירות: הכרת האלגוריתם, ייצור אופטימיזציה למידה והבנת המשמעות וההקשרים בתוך מבנה הידע במערכת, כלומר להפוך את המידע לידע בעל תועלת רבה לארגון.

במה מדען נתונים עוסק?

מדען נתונים עוסק בכל מה שנוגע לנתונים שונים, אך העבודה שלו איננה מתמקדת בארגון נתונים בטבלאות ובביצוע של מיון וסינון בהתאם למידת ההתאמה שלהם לארגון, אלא התפקיד שלו הוא בעצם להבים מה מסתתר מאחורי הנתונים השונים, על איזה מגמות הם יכולים להצביע, האם ניתן לחזות את הביצועים בעתיד וכיצד הארגון יוכל לבצע שימוש בבסיס הידע שהוא מציג לו. מדען נתונים מעוניין להבין למה קבוצות קונים מסוימות לדוגמא, יעדיפו מוצר אחר על פני מוצר אחר בהתאם לנתונים שונים אודות אופן שיווק המוצר, זמני הביקוש למוצר ועוד. מכאן יהיה ניתן להפוך את המידע לידע רב ערך.

היכן אפשר להשתלב כמדען נתונים?

חשוב לדעת שמדען נתונים הוא לא איש מקצוע הנדרש רק בענף ההייטק. כמעט בכל ארגון בסדר גודל בינוני ומעלה נדרש להעסיק מדען מעין זה וזאת מכיוון שארגונים גדולים וארגונים בצמיחה מתמודדים עם היקפים רחבים מאוד של מידע ונדרשים לאייש נתונים. מדען נתונים אשר ינתח, יבנה דוחות ויפעל לצורך הנגשה של הנתונים לכל אובד בשרשרת הניהול הארגונית, רלוונטים כיום כמעט לכל חברה. הנה כמה תחומים שבהם יכול מדען נתונים להשתלב:

אנליסט כלכלן- מדובר על אחד התפקידים הנחשקים ביותר בקרב בוגרי תואר ראשון בכלכלה. אנליסט נתונים כלכלי מצוי בנקודת מפתח ארגונית ואחראי על היבטי ניהול תקציבי כגון: כתיבת תוכניות תקציב שנתיות, בניית אסטרטגיה שנתית ועוד. עיקר העבודה שלו אמנם מתבצעת מול גליונות אקסל אך הוא פועל בממשקים רבים לרבות ממשקים פנים ארגוניים כגון: קיום פגישות עם בעלי תפקידים בכירים בארגון ועוד.

אנליסט דיגיטלי- הרשתות החברתיות וכן עולם המסחר המקוון משמעותיים מאוד כיום. היקפי המידע הנרחבים שעוברים בערוצים הם אוצר של ממש שמסייע לעסקים לזהות מגמות בכדי להקדים את המתחרים שלהם ואף להתבלט בתחום שלהם. מעבר לכך המרוץ אחרי הנאמנות של הלקוח עובר דרך הצורך בהתאמה אישית מיטבית ולשם כך נדרש אנליסט דיגיטל, אשר אחראי על איסוף המידע מכל ערוץ דיגיטלי אשר העסק מחובר עליו, לנתח אותו בכלים הרלוונטיים ולהציג מסקנות רלוונטיות לעסק.

מדען נתונים- מדען נתונים פועל עם בסיס נתונים שונים בהסתכלות רחבה. הוא משלב הבנה עסקית רחבה יחד עם יכולות של בינה מלאכותית והוא עוסק בעסקים שונים בפיתוח מודלים שמבוססים על כלים מכל עולמות המציאות הרבודה והבינה המלאכותית.

מאמרים נוספים
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי ידוע בכך שהוא גוף שאין זה תמיד...
תשתיות תקשורת לעסקים
תשתיות תקשורת לעסקים
על מנת להעביר נתונים בערוצים טכנולוגיים חדישים, אנו מסתמכים על...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
יועץ פיננסי אישי
אומרים שהכסף הוא אמצעי ולא מטרה. הדבר בהחלט נכון. כאשר...
"דורות" תורמת לאחים לנשק ולעמותת החתול של בוגרי יחידת 669
יצרנית השום ומוצרי התיבול הקפואים המוכרת, "דורות", ממוקמת בקיבוץ שעל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
מנחת הטלויזיה והרדיו שרון גוטליב תערוך סדנא מרתקת: "חיה בצבע"
צבע משפיע עלינו פיזית ואנרגטית- הכל על התחדשות לקראת האביב...
עובדי מחוז צפון בכללית התנדבו בשלל פעילויות ביום המעשים הטובים שצויין ברחבי המחוז
גם השנה עובדי מחוז צפון בכללית יצאו להתנדב במסגרת יום...
מחשוב לעסקים
מחשוב לעסקים
אנחנו חיים בעידן מתקדם ויעיל. אנחנו רגילים כבר לעבוד עם...
דוד שמש כרומגן
דוד שמש כרומגן
המעבר לדירה חדשה מביא איתו רצון להתקדם ולא להישאר מאחור....
דילוג לתוכן