למי פונים כשעוברים רשלנות רפואית בחו"ל?

למי פונים כשעוברים רשלנות רפואית בחו"ל?

לצערנו קורה שאנשים יוצאים לטיול בחו"ל ובאופן מפתיע מתגלגלים לטיפול רפואי, כזה שמשאיר טעם רע, ולו כי הטיפול הוביל לפגיעה רפואית, כזו שבקלות היה ניתן למנוע לו הרופא היה שומר על רמת הזהירות הסבירה. כאשר זה קורה טוב לדעת שלמרות שנמצאים מעבר לים ורחוק מחברים ומשפחה, עדיין ניתן לתבוע – עדיין מערכת הצדק פועלת. עם זאת, יש להיות ערים לכך שהעניין עומד להיות מסועף, שכן נדרשת בחינה של מגוון היבטים נוספים.

היכן תובעים?

על אלו היבטים מדובר? לעיתים על הגוף הפוגע להגיע לארץ בכדי שיתאפשר למסור לידיו את מסמכי התביעה. אם אכן הגיע ארצה והועבר לידו כתב התביעה, אפשר להמשיך בתהליך, אך רק לאחר שהסכים לנהל את התביעה בבית המשפט הישראלי. כמו כן, יש להיות ערוכים לכך שאופי ההתנהלות תושפע מהתקנות שנהוגות במדינה שבה אירעה הרשלנות, אך לא בכל מקרה, וכמובן שלא תמיד הדיון ינוהל בארץ. כיצד אם כן ניתן לדעת? זאת תוכלו לבדוק עם עורך דין בתחום – לאחר שהוא יבחן באופן פרטני ומעמיק את חוקי המדינה ואת פרטי המקרה.

מומחה מקומי

לאור הנאמר, יש לקחת בחשבון שלעיתים מתעורר הצורך להיעזר הן בעורך דין ישראלי והן בעורך דין שבקיא בחוקי המדינה שבה אירעה הרשלנות, וזאת על מנת שהמקרה יישקף הן את החוק הישראלי והן את החוק המקומי. מכאן שגם בכל הנוגע לבחינת חוות דעת רפואית המשימה נחשבת יותר סבוכה, וזאת כי צריך למצוא מומחה בתחום הרפואי שמגיע מהארץ הזרה, ולעיתים גם יש צורך לשלם הוצאות משלימות, קרי הוצאות שנוגעות לטיסה ולינה. מסקנה? התהליך אינו רק יותר סבוך אלא גם יותר יקר.

צעד ראשון – ייעוץ מקצועי

אם אכן נתקלים במקרה לא נעים מעין זה, בו גם נדרשים לעבור טיפול רפואי בחו"ל וגם יוצאים ממנו עם נזק רב, טוב לדעת שניתן להיעזר בחוק על מנת להשיג צדק לצד פיצוי, אך גם חשוב ביותר לדעת שאם מבקשים לצלוח את התהליך כהלכה, הרי שהצעד הראשון הנו לפנות אל עו"ד מנוסה ומקצועי בתחום רשלנות רפואית, ואף אל כזה שמתמחה במקרים שנוגעים לרשלנות רפואית שמקורה בחו"ל.

משתנים משפיעים

אם נסכם, נציין שבדרך כלל במקרים מעין אלו העניין נידון במדינה שבה אירעה הרשלנות, אך לא חסרים סעיפים בחוק שעשויים לקבוע אחרת, ולו בהתאם ל"כלל התפיסה" שבעקבותיו קופצים על ההזדמנות שבה הרופא המטפל מבקר בארץ ומוציאים נגדו "מסמכי תביעה", או פשוט כיוון שהנתבע הסכים מרצונו החופשי שהתביעה תיערך כאן בארץ. כמו כן, קיימים משתנים משפיעים נוספים, קרי זיקה חזקה של הנתבע למדינת ישראל. מסקנה? קיימים לא מעט משתנים שמשפיעים על התמונה ועל כן אין לוותר מראש רק כי תביעה בארץ זרה נשמעת מורכבת. מכאן שהצעד הראשון תמיד זהה – בין אם מדובר בתביעה שנערכת בארץ ובין אם מדובר בתביעה שנערכת בחו"ל – מוצאים עו"ד מקצועי ועוברים ייעוץ ראשוני שאינו מחייב.

מאמרים נוספים
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
החשיבות של בדיקת בית לפני קבלת מפתח
מה אנחנו צריכים לדעת על בדיקת בית לפני קבלת מפתח,...
הנצחת זכר יקירכם בדרך המושלמת
כשאנו נפרדים מאדם קרוב ויקר, אנו רוצים להנציח את זכרו...
הפקת אירוע איכותית לחגיגה משמחת
בר מצווה היא ציון דרך משמעותי בחייו של צעיר, הטקס...
עובדי מחוז צפון בכללית התנדבו בשלל פעילויות ביום המעשים הטובים שצויין ברחבי המחוז
גם השנה עובדי מחוז צפון בכללית יצאו להתנדב במסגרת יום...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
סיוע מלחמתי - עמותת איכות בשיקום פותחת קבוצת תמיכה ברוסית לבני משפחה של ניצולי המסיבות, משפחות מפונים והורי חיילים שחווים קושי נפשי בשל התקופה
הטבח בשבעה באוקטובר הוביל לערעור של קהילות שלמות, ביניהם בני...
עיצוב מטבחים - כל מה שרצית לדעת
כל תבצעו נטרול ריחות לכל חלל בבית
אין ספק שריח זה מסוג אותם הדברים שיכולים להשפיע עלינו...
על הקשר בין עיצוב וחינוך: הלן דורון:" עיצוב סביבת הלמידה משפיעה ישירות על איכות הלמידה"
עיצוב כיתות החינוך הפורמלי - מורה אחת מול טורי שולחנות...
נצמדים לזכרונות: Epson EcoTank L8160 מספקת תמונות A4 ב-6 צבעים בעלויות הדפסה אולטרה נמוכות
המדפסת, המיועדת לשוחרי האמנות הביתיים ולמי שחשוב לשמר את הזכרונות...
דילוג לתוכן