מהו גישור ומתי נפנה להליך שכזה?

מהו גישור ומתי נפנה להליך שכזה?
קרדיט https://josef-law.co.il

כשאנו חושבים על גישור, אנו חושבים לרוב על יישוב סכסוך בין בני זוג מחוץ לבית המשפט, כחלק מהליך הגירושין. אולם, גישור הוא למעשה פרקטיקה שניתן ליישם במגוון תחומי חיים, כאשר מתגלעת מחלוקת בה מעוניינים להגיע להסכמה שתטיב עם כלל הצדדים המעורבים. בתהליך זה, המגשר מהווה צד אובייקטיבי במחלוקת ומנסה להגיע לפתרון שיהיה מוסכם על כולם, תוך הסכמת הצדדים ושיתוף פעולה. עורך הדין דויד יוסף, מגשר מוסמך מטעם אוניברסיטת בר אילן ולשכת עורכי הדין מספר על מגוון ההיבטים בהליך הגישור.

מה בתי המשפט חושבים על זה?

לבתי המשפט אינטרס מובהק להפנות את הצדדים להליך גישור, כדי למנוע עומס בבתי המשפט. אך האם מדובר גם באינטרס שלך? מניסיונו של עורך הדין דויד יוסף, במקרים בהם לצד המחלוקת קיים אינטרס משותף ורצון כללי להגיע להסכמה, סיכויי הצלחת הגישור עולים. לדוגמא, בני זוג שהחליטו לפתוח בהליך גירושין וליישב בינתיים את כל מה שקשור בילדים כמו מזונות זמניים וחלוקת המשמורת הם בעלי אינטרס משותף לשמירה על מערכת יחסים טובה גם לאחר הפרידה. קיימים מקרים בהם זוגות עוברים הליך גירושין שלם ברוח טובה בעזרת מגשר.

מי מוסמך לנהל הליך גישור?

בארץ אין הסדרה או פיקוח על תחום המגשרים וכל אדם יכול להציג עצמו ככזה. לעיתים, באמת אין צורך באדם בעל הכשרה מסוימת כדי ליישב סכסוך. לדוגמא, במחלוקת בין דיירים באותו הבניין, יכולים הצדדים בסכסוך לבחור שכן אחר המקובל ומוערך על ידי כולם כדי ליישב את המחלוקת הנקודתית הזו. אולם, כשאנו ניגשים לגישור בתחומים מעט מורכבים יותר כמו גירושין והסדרי משמורת, התנגדות לצוואה וכיוצא בזאת, מומלץ לפנות לאדם המשמש עורך דין צוואות ודיני משפחה כדי להיות בטוחים שמעבר ליישוב הסכסוך עצמו, ניחשף למגוון ההיבטים המשפטיים והמורכבויות שצצות בתחום שכזה.

קרדיט https://josef-law.co.il

מגשר בעל הכשרה משפטית הוא ערך מוסף לכל תהליך

תחום המשפטים נפרש ונוגע בכל תחומי החיים – זכויות אדם, רפואה, קניין רוחני, ליווי לאורך אתגרים ומשברי חיים וכיום, בעולם בו המדיה שולטת והגבולות מטושטשים עד לא קיימים – לכולם היבט משפטי. מגשר בעל הסמכה של עורך דין הוא האדם בעל הניסיון והמיומנויות הנדרשות בגישור הנוגע לדיני משפחה, נדל"ן, פסילת צוואה ועוד. משרד עורכי הדין בהובלתו של דויד יוסף מתמחה בגישור ומביא עולם שלם של ידע וכישורים שיסייעו לכל הצדדים להגיע לנקודה הטובה ביותר עבורם. בכל נושא ניתן ליצור קשר במספר הטלפון – 052-4311416, ולהתייעץ לגבי הליך הגישור, חשיבותו וכמובן על שאר האפשרויות העומדות בפניך.

מאמרים נוספים
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי ידוע בכך שהוא גוף שאין זה תמיד...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
תם משפט זהות הצנחן השלישי בתמונה ההיסטורית של משחררי הכותל
בית המשפט הודה לצנחנים הגיבורים וביקש כי כל אחד ימשיך...
הסכם ממון
הסכם ממון הפך להיות ברירת המחדל אצל זוגות בטרם ממסדים...
פינוי שוכר
פינוי שוכר – תהליך משפטי
פינוי דייר הוא הליך משפטי שבאמצעותו בעל דירה מבצע פינוי...
עורך דין תעבורה תל אביב - ייעוץ מותאם אישית ומועיל במיוחד
דיני תעבורה הוא תחום מתעתע. דווקא בגלל שגם אנשים נורמטיביים...
העובד קיבל דואר אלקטרוני זועם ולקה בהתקף לב
לאחר מאבק משפטי הכיר בו הביטוח הלאומי כ"נפגע עבודה" *...
עורכת דין גירושין
עורכת דין גירושין
גירושין בין בני זוג יכולים להתבצע בצורה חיובית של הסכמה...
מי אשם במילוי הצהרת בריאות בנייד?
איש המכירות לא רשם בעיה לבבית מולדת וחברת הביטוח מסרבת...
התנגדות לצו קיום צוואה
מגירושין ועד לצוואה – למי פונים בכל אחד מהמקרים
מציאות החיים מלמדת שהטיפול המשפטי בתיקי גירושין ובתיקי ירושה הינו...
דילוג לתוכן