מועצת הדבש: נבחרו נציגי ישראל ל'אולימפיאדה הבינלאומית לדבוראים צעירים'

מועצת הדבש: נבחרו נציגי ישראל  ל'אולימפיאדה הבינלאומית לדבוראים צעירים'
מימין תמר מנדז, רעות דורי , נופר ניב, איליה גרנובסקי, ושרון ניר ענבר צילום מועצת הדבש -

 International Meeting of Young Beekeepers – שתתקיים בשבוע הבא 3—6 ביולי בפראג, צ'כיה

 

4 הדבוראים והדבוראיות -תלמידי כפר הנוער 'ויצו ניר העמק'

 

תופעת היעלמות הדבורים בעולם, ועידוד דור שני ושלישי להצטרף לענפי החקלאות, הביא את ארגון הדבוראים העולמי, לייסד את האולימפיאדה הבינלאומית לדבוראים צעירים- IMYB –International Meeting of Young Beekeepers , שתתקיים בשבוע הבא- בפראג, צ'כיה ב- 3-6.7.2022, לאחר שנתיים של קורונה בהן לא התקיימה האולימפיאדה.

 

מועצת הדבש בחרה ב- 4 תלמידים ותלמידות מ'כפר הנוער ויצו' בניר העמקתמר מנדז מיישוב מרכז חבר, נופר ניב מעפולה, איליה גרנובסקי מעפולה, ורעות דורי ממושב ניר יפה בני ה- 16, תלמידי כיתה י', ו- י"א,- לייצג את ישראל באולימפיאדה, מאחר ובמסגרת לימודיהם הארבעה לומדים ועובדים בענפי החקלאות ואף עושים בגרות מלאה בענף גידול הדבורים.

עד מועד האולימפיאדה, הדבוראים והדבוראיות הצעירים עוברים, אימונים ועבודת שטח במכוורת של כפר הנוער וכאשר בני הנוער בישראל ייהנו מחופשת הקיץ, יצאו הארבעה שנבחרו על ידי מועצת הדבש לאולימפיאדה שם יתחרו בדבוראים ודבוראיות מגרמניה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, הולנד ועוד, ויבחנו על ידי צוות שופטים בינלאומי, ביכולותיהם המקצועיות בגידול דבורים במספר קטגוריות: ידע בתחום, עבודת הכוורת, התמודדות עם טיפול בדבורי הדבש, מיומנויות שימוש בכלי העבודה של הדבוראים, כמובן טעימות דבש לזיהוי מקור הצוף ועוד.

 

בעולם קיימת תופעה מדאיגה של היעלמות שליש מאוכלוסיית הדבורים! מאחר ודבורת הדבש הינה המאביקה הבלעדית בחקלאות, האחראית להאבקת 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם- ללא דבורת הדבש, לא תישאר חקלאות ולא יהיה מזון בעולם. כמו בכל העולם, גם בארץ מנסים להתמודד עם תופעת היעלמות הדבורים בניסיון למגרה. אחד הפתרונות הוא- פרויקט נטיעות צופניות נרחב, על ידי מועצת הדבש והקרן הקיימת לישראל – במטרה לתת מענה להתמעטות צמחי הצוף בארץ וירידה בייצור הדבש ולאפשר מזון לדבורים להמשך קיומן. בנוסף מתקיימת פעילות חינוכית במכוורות התיירותיות בארץ, ופעילויות נוספות לאורך השנה כמו ההשתתפות באולימפיאדה הבינלאומית לדבוראים צעירים להעלאת המודעות לחשיבות השמירה הגלובלית על דבורת הדבש.

 

אופי רייך מנכ"ל מועצת הדבש: "אני מברך וגאה בדבוראים ובדבוראיות הצעירים, על ייצוג ענף הדבוראות הישראלי, באולימפיאדה הבינלאומית, בתקופה קריטית זו לענף הדבורים בארץ ובעולם כולו. המטרה הינה להביא למודעות את חשיבותה ותרומתה של דבורת הדבש, עבור האדם, מעצם היותה המאביקה המרכזית בטבע, שבזכותה אנו בני האדם נהנים ממזון מן הצומח וחקלאות משגשגת. אני מאחל לארבעת הדבוראים והדבוראיות הצלחה גדולה ומייחל להמשך העשרת הידע החשוב בתחום".

 

שרון ניר-ענבר, מורה למדעים וחקלאות בכפר הנוער ויצו, תלווה את ארבעת תלמידיה לאולימפיאדה בפראג: "תמר, נופר, איליה ורעות משמשים דוגמה לכל בני הנוער בישראל כמקדמים את החינוך לחקלאות וערכיה, כתלמידי מגמת הדבורים הם סוכני השינוי, המקדישים את חייהם לטיפוח דבוריי הדבש הנמצאות בסכנת הכחדה. תלמידי כפר הנוער לומדים תכנים אקולוגיים, ותכנים הקשורים לבעלי חיים, המשולבים בתכנית הלימודים בחטיבה ובתיכון, כך הם מפתחים מודעות סביבתית ולקיחת אחריות אישית על סביבתם הקרובה. אני מאחלת להם הצלחה באולימפיאדה".

מימין תמר מנדז, רעות דורי , נופר ניב, איליה גרנובסקי- צילום מועצת הדבש-

מנתוני מועצת הדבש: בישראל מאות דבוראים המטפלים בעשרות אלפי כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ כאשר כ- 80,000 כוורות מאביקות גידולים חקלאיים של פירות וירקות. ערך האבקת הדבורים לתל"ג החקלאי בישראל עומד על כ- 3.5 מיליארד שקלים בשנה.

מאמרים נוספים
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
המירוץ המסורתי "רצים לזכרם" יתקיים בערב יום הזיכרון ברחבי הארץ, ובקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם
בצל מלחמת חרבות ברזל, יתקיים בערב יום הזיכרון הקרוב המרוץ...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
מנכ"ל משרד ההגנה הגרמני, בנדיקט צימר הגיע לביקור עבודה בישראל כאורחו של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר
המנכ"לים דנו בתמונת המצב האסטרטגית האזורית ובשיתוף הפעולה הביטחוני בין...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
שיפור תנאי שכר, מודל העסקה חדשני ועידוד קליטת עובדים חדשים: משרד הביטחון, צה״ל, משרד האוצר וההסתדרות חתמו על הסכם העסקה חדש לאזרחים עובדי צה״ל
על ההסכם חתמו היום (ג') במשותף שר הביטחון, יואב גלנט,...
כנס החירום של ענף השיפוצים: מנכ"ל רשות האוכלוסין, אייל סיסו: "אפעל לקדם פיילוט להכנסת עובדים פלסטינים לאחר בידוק קפדני"
אתמול (א'), התאחדות קבלני השיפוצים ערכה "כנס חירום להצלת ענף...
"הנשכחות שאי אפשר לשכוח" מכון משואה - עצרת ממלכתית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה
עצרת הזיכרון הממלכתית לשואה ולגבורה שתיערך באמפיתיאטרון של מכון משואה,...
דילוג לתוכן