מפגש היסטורי באמירויות: הרב שרקי ובכירים מוסלמים בונים גשר בין היהדות והאיסלם

מפגש היסטורי באמירויות: הרב שרקי ובכירים מוסלמים בונים גשר בין היהדות והאיסלם
קרדיט: יחסי ציבור

הרב אורי שרקי הוזמן לביקור באמירויות בעקבות האיגרת ההלכתית ששלח לחכמי האיסלם בניסיון לבנות גשר בין שתי הדתות. במהלך הביקור הצהיר הממונה על הביטחון ויחסי החוץ באמירויות כי התפיסה האיסלמית של ישראל כ"דאר אל איסלם" היא "המצאה מהמאה האחרונה" , והושג בסיס משמעותי לקידום ההבנה בין הצדדים.
לאחר שהאיגרת ההלכתית ששלח אל חכמי האיסלם זכתה להד רב ברחבי העולם, הרב אורי שרקי הוזמן לביקור ראשון מסוגו באיחוד האמירויות, שם נפגש עם בכירים רבים, בראשות ד"ר עלי ראשיד אל נועיימי, הממונה על יחסי הביטחון והחוץ באיחוד האמירויות.
בפגישה החשובה בין הרב שרקי לד"ר אל נועיימי השתתף גם השייח' טאלב א שישי, האחראי על מטיפי הדת באמירויות, בפגישה הצהיר ד"ר אל נועיימי בפני הרב שרקי כי ההגדרה של ישראל ע"י קיצונים מוסלמים כ"דאר אל איסלם" – שטח מוסלמי שחל על המוסלמים ציווי דתי לכבוש אותו בחזרה – היא "שקר שהומצא במאה השנים האחרונות". אל נועיימי עוד הוסיף ואמר: "תפסיקו לבקש להצדיק את קיומכם, אתם עובדה קיימת ויהודים הם חלק מהמזרח התיכון."
הרב שרקי אמר: "דבריו החשובים של אל נועיימי יוצרים נקודת מוצא היסטורית לבניית גשר האמונה בין היהדות לאיסלם. הטענה המרכזית ביותר של האיסלם הדתי נגד ישראל היא טענת "דאר אל איסלם", לפיה מוסלמים מצווים לכבוש בכוח שטח שהיה מוסלמי בעבר. הבעיה המרכזית של היהדות עם האיסלם היא כמובן העובדה שהאיסלם הקיצוני איננו מכיר בקשר של היהדות לישראל כלגיטימי ותוקף את ישראל בשל היותה "דאר אל איסלם" לטענתם. התנערות של האיסלם מטענת "דאר אל איסלם" כפי שעשה אל נועיימי וההכרה בישראל כמדינה לגיטימית תפתור את רוב הבעיות המשמעותיות בין הדתות ותניח ביניהן גשר של אמונה".
הרב שרקי העלה בפגישה את הצורך בהכרת העולם המוסלמי בכך שהיהודים הינם אומה ולא דת – נושא שמהווה גורם משמעותי בטיעונים האיסלאמיים נגד קיום ישראל. להפתעתו, הוא נענה ע"י אל נועיימי שכלל אין בכך חשיבות, ישראל לגיטימית בכל מקרה והיהודים הם אלו שחופשיים להגדיר את עצמם בכל דרך שירצו.
במהלך הפגישה, העלה הרב שרקי את הנושא של הפסקת האיג'תיהאד – מנגנון התורה שבעל פה שבאיסלם שהופסק לפני מאות שנים – ונענה ע"י אל נועיימי שהפסקתו היתה טעות גדולה. נושא זה חשוב במיוחד לקידום הבנה בין הדתות, כי החזרת האיג'תיהאד תאפשר מתן פרשנות מחודשת לפסוקים בעייתיים.
נציגי האמירויות בפגישה ביקשו ללמוד יותר לעומק את המשמעויות של "גשר האמונה", האיגרת שהרב שרקי חיבר לחכמי האיסלם, ואף ביקשו לקבל את החיבור היהודי הקדום מהמאה ה- 12 על יחסה של היהדות לאיסלם שהוזכר באיגרת. "באיסלם יש רעים ויש טובים, אנחנו הטובים" סיכם אל נועיימי.
במהלך נסיעתו לאמירויות נפגש הרב אורי שרקי עם בכירים רבים בדובאי ואבו דאבי, ביניהם שייח' אל מנצורי, שהקים מוזיאון לזכר השואה באמירויות, שגרירת בחריין בארה"ב לשעבר (יהודיה בחריינית), שגריר ארה"ב בעומאן לשעבר, איש העסקים היהודי אלי אפשטיין שליווה את חתימת הסכמי אברהם, ועוד.

קרדיט: יחסי ציבור
קרדיט: יחסי ציבור
מאמרים נוספים
בירה מלכה וחברת הכרם מציגות: מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל מוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות השבת של ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל על תוויות הבירה יתנוססו איוריו של אור יוגב
כבכל שנה, בירה מלכה מוציאה מהדורה מיוחדת ליום העצמאות בשיתוף...
המירוץ המסורתי "רצים לזכרם" יתקיים בערב יום הזיכרון ברחבי הארץ, ובקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם
בצל מלחמת חרבות ברזל, יתקיים בערב יום הזיכרון הקרוב המרוץ...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
תשתיות תקשורת לעסקים
תשתיות תקשורת לעסקים
על מנת להעביר נתונים בערוצים טכנולוגיים חדישים, אנו מסתמכים על...
מנכ"ל משרד ההגנה הגרמני, בנדיקט צימר הגיע לביקור עבודה בישראל כאורחו של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר
המנכ"לים דנו בתמונת המצב האסטרטגית האזורית ובשיתוף הפעולה הביטחוני בין...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
שיפור תנאי שכר, מודל העסקה חדשני ועידוד קליטת עובדים חדשים: משרד הביטחון, צה״ל, משרד האוצר וההסתדרות חתמו על הסכם העסקה חדש לאזרחים עובדי צה״ל
על ההסכם חתמו היום (ג') במשותף שר הביטחון, יואב גלנט,...
כנס החירום של ענף השיפוצים: מנכ"ל רשות האוכלוסין, אייל סיסו: "אפעל לקדם פיילוט להכנסת עובדים פלסטינים לאחר בידוק קפדני"
אתמול (א'), התאחדות קבלני השיפוצים ערכה "כנס חירום להצלת ענף...
"הנשכחות שאי אפשר לשכוח" מכון משואה - עצרת ממלכתית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה
עצרת הזיכרון הממלכתית לשואה ולגבורה שתיערך באמפיתיאטרון של מכון משואה,...
שגריר גרמניה בישראל מבקר את צייס ואת פארק הייטק צפון במסגרת "יום הייטק"
השגריר נפגש עם בכירי הנהלת חברת ZEISS הגרמנית, היושבת בפארק...
דילוג לתוכן