משקפי שמש – מדוע דווקא במזרח התיכון?

משקפי שמש – מדוע דווקא במזרח התיכון?

שקיעה בים, שמש מעל הים, שלג בצפון ביום בהיר, נסיעה אל עבר השקיעה, מה משותף בין הדברים הללו פרט לכיף וליופי שבטבע? רגעים אלו חושפים אותנו לקרינה המסוכנת של השמש, גם כאשר מדובר באזור מושלג. זאת משום שצבעו הלבן של השלג אשר תכונתו האופטית היא החזר כמעט מלא של קרן האור לכיוון העיניים, ותכונת המים המשמשת כמראה.

UV- "Ultra Violet", או בעברית "על סגול", הוא סוג קרינה היוצא מהשמש היישר אלינו, ומזיק לגופנו. רופאים רבים מדגישים את הצורך להרכיב משקפי שמש בייחוד במזרח התיכון, בשל הסכנות שבחשיפה לקרניה.

אילו סכנות כרוכות בחשיפה לשמש?

  • צמיחת רקמה על העין – רקמה על העין יכולה להתפתח עם הזמן ולהגיע למצב של חסימת ראייה, ויכולה להיות מוסרת רק ע"י ניתוח. מצב זה נוצר ממצב של חשיפה ממושכת לשמש, מצב אשר מזרז את תהליך הגדילה של הרקמה על העין.
  • ניוון הרשתית – עוד תופעה שנפוצה מאוד במזרח התיכון ובישראל, היא ניוון הרשתית, הפוגעת באזור המרכזי של הרשתית אשר גורם לירידה בחדות הראייה. בגילאים מאוחרים זהו הגורם העיקרי לעיוורון בקרב אוכלוסיית גילאי ה-50 ומעלה בישראל.
  • סרטן העפעפיים – אחד הסוגים השכיחים הנכנסים לקטגוריית סרטן העור. אנו לא יכולים למרוח קרם הגנה על העפעפיים, ולכן, השימוש במשקפי שמש נחוץ להגנה עליהם.

משקפי השמש מגנים עלינו מפני תופעות מסוכנות אלו, ומונעות ממחלות שונות להתפתח.
תופעה מסוכנת נוספת שנגרמת בגלל קרני ה-UV  המזיקות של השמש היא טשטוש הראייה בלילה, דבר אשר מסוכן בזמן נהיגה בזמן חשוך, למשל.

מדוע דווקא במזרח התיכון?

נראה כי הנזקים לגוף בעקבות החשיפה לשמש יכולים לקרות מכל מקום בעולם, אולם במזרח התיכון הרופאים ממליצים על חבישת משקפי שמש בתדירות גבוה משום שהשמש בארץ היא כמעט יום יומית, זאת אומרת שישנם ימים אחדים ללא חשיפה לשמש, ולכן, אנשים רבים חובשים משקפי שמש גם בחורף, במיוחד בימי שלג או אחרי גשם כאשר השמש צצה ומסנוורת.

לסיכום, ישנן המון חנויות אופטיקה מקצועיות אשר כדאי לרכוש בהן עזרי הגנה איכותיים אשר מכילות הגנה מפני קרני ה-UV. כדאי לשים לב לחיקויים זולים של משקפי שמש ללא הגנה מפני הקרניים, מכיוון שלעתים קל להתבלבל ביניהם לבין המקור.

מאמרים נוספים
ישראלי זה הכי: כיצד סמלים ישראליים משנים את פני האופנה?
בתקופה האחרונה, ניכרת תופעה מרתקת בישראל - חיבור עמוק יותר...
בכירי מותג השעונים ORIS אקטיביסטים למען הסביבה: עורכים בעולם ובישראל יום ניקיון חופים לעתיד הים וחופים נקיים
בחמישי האחרון ה 25.11, נפגשו כבר בשעות הבוקר כ –...
משקפי שמש - מדוע דווקא במזרח התיכון?
שקיעה בים, שמש מעל הים, שלג בצפון ביום בהיר, נסיעה...
דילוג לתוכן