מתמודדים עם התופעה: יותר ילדים בוחרים בגדים לעצמם

מתמודדים עם התופעה: יותר ילדים בוחרים בגדים לעצמם
צילום נדנד

אינסטגרם, פייסבוק, טלוויזיה, הסטייל של ההורים – הם רק חלק מהגורמים המשפיעים על בחירת בגדי אופנת הילדים שלנו. ילדות בימינו כבר בגיל 3-4 מפתחות זהות משלהן ומכתיבות להורים מה הן רוצות ללבוש. לעיתים הן מתעוררות בבוקר עם חשקים שונים, כאשר לפעמים החשק יהיה ללבוש שמלת ערב (כן, בבוקר…) ובמקרה הפחות נחמד עם חשק ללבוש תחפושת של פורים, או משהו מצועצע דומה. מסתבר שיש פתרונות יצירתיים לתופעה.

כשמדברים על ילדים (בנים), העסק פשוט יותר – הם בדרך כלל לובשים בקלות כל בגד שנכין להם מבלי להעיר הערות או העדפות מסוימות. אך לבנות יש חוש אופנתי וזהות משלהן, וכבר מגיל קטן הן יודעות בדיוק מה הן רוצות ללבוש. לדברי רוית משעלי, בעלת מותג בגדי הילדות נד נד (NanNed), "בנות רוצות יותר פפיונים, שמלות נפוחות והן יודעות בדיוק מה הן רוצות. הורים רבים מגיעים אליי ומפרטים לי בדיוק מה הילדה רוצה. זו הסיבה שאני מתמקדת בעיצוב שמלות לילדות בגזרות נוחות ועם טוויסט מיוחד שילדות אוהבות", סיכמה רוית.

לא רק מותג NanNed מכיר את התופעה, אלא כל אם לילדה מכירה את הדילמה הקשה בבחירת הבגדים, במיוחד לפני אירוע, או חמור יותר – דקה לפני שיוצאים לגן או לבית הספר. עוד מספרת לנו משעלי כי "אני אמא לשתי נסיכות שמאוד יודעות מה הן רוצות, אחת אוהבת פפיונים, והשנייה יותר שמלות בגזרות A פשוטות וחליפות, ולכן מראש אני קונה להן בגדים בסגנון שהן אוהבות וכך פותרת את הדילמה".

למה זה קורה? נראה שאפשר להאשים את 'אינסטוש'

הילדים שלנו נחשפים מגיל צעיר מאוד לרשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק (אפליקציית מיוזיקלי לשעבר) וכמובן גם לתכני אופנה המועברים להם בטלוויזיה דרך כוכבים ומפורסמים. אין ספק שכל אלה משפיעים באופן משמעותי על הזהות שלהם עוד מגיל צעיר, הרי אם נקפוץ דור אחורה נגלה שלבשנו מה שהיה, בלי פינוקים מיוחדים. אך היום הדבר שונה לגמרי. חוש האופנה של הילדות מתחדד, הגירויים בחוץ הם אינסופיים ולכן הדרישות מגיעות בהתאם.

בנוסף לכל אלה, ילדות אוהבות מאוד לחקות את אמא שלהן, ולכן אם את אם פאשניסטית שאוהבת להיראות תמיד טיפ טופ, רוב הסיכויים שגם הילדה שלך תהיה כזאת. מהר מאוד היא תרצה עקבים כמו שלך, חצאיות עיפרון, שמלות צמודות ומכנסיים בגזרה גבוהה (כמובן שכל ילדה לפי האופי שלה ועד כמה שהאופנה מדברת אליה).

אז מה עושים ואיך מתמודדים עם התופעה?

ישנן מספר דרכים מומלצות:

– לכי לקנות איתה בגדים  – רכישת בגדים עם פאשניסטיות קטנות יכולה להיות חוויה. אך חשוב לזכור שאין אנו מדברים על 'מדידת' בגדים בלבד, אלא ממש שיתוף מלא של הילדה בעת הרכישה. תוכלי ללכת לחנות פיזית, או לעבור עם הילדה על קולקציות המוצעות בחנויות אונליין ופשוט להזמין תוך כדי שאת מייעצת לה ובוחרת יחד איתה, בשיתוף מלא. בדרך זו תרוויחי גם זמן איכות.

– מסדרים בגדים מראש – לא משנה אם מדובר באירוע מיוחד או הופעה ליום הולדת של מישהו מהגן, בחרי יחד עם הילדה בגדים מראש, כך שיהיה לה את כל הזמן לבחור, תוך כדי התייעצות איתך. בדרך זו תוכלי לחסוך זמן יקר, היא תהיה מרוצה מהתוצאה, ולא תאחרו לאירוע.

– ריכשי בגדים שהיא אוהבת – היי קשובה לילדה שלך והביני איזה סגנון מדבר אליה. בדקי מה היא אוהבת – צבעים חלקים, נועזים, סגנון ילדותי, שמלות נפוחות, פפיונים בולטים, הדפסים וכך הלאה. נסי לרכוש רק פריטים שהיא אוהבת, כך תמנעי מהוצאות מיותרות על פריטים שיישארו תקועים בארון, וגם רוב הסיכויים שלא תהיינה דילמות מייגעות בבחירת הבגדים מאחר וכל בגד יהיה בדיוק לטעמה.

מאמרים נוספים
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
החשיבות של בדיקת בית לפני קבלת מפתח
מה אנחנו צריכים לדעת על בדיקת בית לפני קבלת מפתח,...
הנצחת זכר יקירכם בדרך המושלמת
כשאנו נפרדים מאדם קרוב ויקר, אנו רוצים להנציח את זכרו...
הפקת אירוע איכותית לחגיגה משמחת
בר מצווה היא ציון דרך משמעותי בחייו של צעיר, הטקס...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
עיצוב מטבחים - כל מה שרצית לדעת
כל תבצעו נטרול ריחות לכל חלל בבית
אין ספק שריח זה מסוג אותם הדברים שיכולים להשפיע עלינו...
על הקשר בין עיצוב וחינוך: הלן דורון:" עיצוב סביבת הלמידה משפיעה ישירות על איכות הלמידה"
עיצוב כיתות החינוך הפורמלי - מורה אחת מול טורי שולחנות...
נצמדים לזכרונות: Epson EcoTank L8160 מספקת תמונות A4 ב-6 צבעים בעלויות הדפסה אולטרה נמוכות
המדפסת, המיועדת לשוחרי האמנות הביתיים ולמי שחשוב לשמר את הזכרונות...
קומפרסור למכירה
מדחסי אוויר הם כלי הכרחי בתעשיות רבות (תעשייתיות). במאמר זה,...
מהם השימושים של קופסאות תאורה?
ארגזי תאורה, הידועות גם כ-lightbox או קופסאות תצוגה מוארות, הן...
דילוג לתוכן