נוחות או אופנה? האם חייבים לבחור?

נוחות או אופנה? האם חייבים לבחור?

הייתה זו סבתא של "בת הים הקטנה" שאמרה לה שבשביל להיות יפה צריך לסבול, אך לצד העובדה שמדובר בסיפור ילדים, גם ישנה המציאות, המציאות שמכתיבה לנו כיצד להיראות, להתלבש, איזה מודל לחקות, כיצד להסתפר, אלו צבעים שולטים העונה וכדומה, אך אם את מבקשת חופש בחירה, הרי שאין שום סיבה שתגרמי לעצמך לחוש שלא בנוח, רק כי מראה מסוים מאוד קוסם ונחשב טרנדי, או יותר מכך – מוגדר כמוסכמה אופנתית.

נינוחות מהפנטת

חלק מהיופי שלנו כאנשים טמון ביכולת לקבל החלטות ובמיוחד כאלו שטובות עבורנו. אי לכך אין דבר כזה להעדיף שיקולי אופנה על פני נוחות, אלא המטרה היא לחבר בין השניים, וכאשר החיבור מתממש באופן אידאלי, לא רק שנרגיש טוב יותר פיזית, אלא גם נחוש יותר מחוזקים ואפילו יותר יפים, פשוט כי נשדר נינוחות מהפנטת. כך למשל מי שמכירה את המותג Pretty ballerinas מבינה שבשביל להיראות מוקפדת, נשית ואופנתית, אין צורך להלך על הגובה ולשמור על שיווי משקל, אלא ניתן ליהנות גם מנעל יחסית שטוחה ואף לשדר ייחודיות לצד שנינות, פשוט כי הדגמים השונים שואבים לא מעט השראה מנעל הבלרינה. מכאן שאם תמיד חלמת לנעול נעלי בלרינה, הרי שכיום זה מתאפשר, ואף באופן קסום ונוח במיוחד.

צאו כנגד

לא עוד מכנסיים שלא ניתן לשבת עמם, לא עוד חולצה שלא ניתן להתכופף עמה, לא עוד איפור שלא נוח להוריד, לא עוד שמלה שלא ניתן לרקוד עמה, לא עוד נעל שלא ניתן להלך בה, לא עוד משקפי שמש שלא ניתן לראות דרכם את הצבעים האמתיים, לא עוד פירסינג שמפריע לדיבור, לא עוד פוני שחוסם את שדה הראייה, לא עוד מגפיים שלוקח חצי שעה לסגור, לא עוד סוודר שמצריך כביסה עדינה ביד – לא עוד!

הזמן להביע עמדה

אין שום סיבה שאנשים יוציאו כסף ובתמורה ירוויחו חוסר נוחות, אין שום סיבה שלא נרגיש בנוח עם הלבוש שמייצג אותנו ואין שום סיבה שנשדר חוסר נוחות רק כי התפישה הכללית חיובית. אנו חיים בעידן בו אנשים מחפשים אמירה אישית, אנו חיים בעידן בו אנשים מעריכים אנשים חושבים, אנו חיים בעידן בו אנשים מעריצים יציאה נגד הזרם ואנו מחזיקים מאנשים שעושים מה שטוב להם, כמובן מבלי שהם פוגעים באחרים.

כבוד עצמי

לאור הדברים אין מקום לשאול מה עדיף: נוחות או אופנה, וגם לא אם "רק" יוצאים למסעדה או למסיבה. חשוב שיהיה לנו נוח כל הזמן, שנקרין ביטחון עצמי ושלא נתפשר, ולו כי הילדים שלנו מחקים אותנו, כי חוסר נוחות עשוי להוביל לבעיות בריאותיות (למשל הליכה בנעלי עקב מובילה לכאבי גב) וכי אין זה מכבד שנתעלם ממה שאנו מרגישים. מדוע? כי אם אנחנו נתעלם מעצמנו, לא נוכל לבוא בטענות כלפי אחרים – ראשית עלינו לאהוב את עצמנו ולפעול לטובתנו.

שילוב מנצח

לא מעט מותגים מוכיחים לנו שהתוצאות הכי מרשימות הן אלו שמשלבות בחוכמה בין נוחות לאופנתיות, וזאת כי אופנה שמראש לוקחת בחשבון את נדבך הנוחות, מציעה תוצאות הרבה יותר מדויקות, מרשימות, מתוחכמות ומוערכות. ופה נעצור לציין שגם נושא הלבשת הילדים רלוונטי לדיון, ולו בשל העובדה שכיום יש מגוון רחב של מותגים ועיצובים. עם זאת, הסוד הוא במינון, משמע ממש כפי שאין להזניח את ממד הנוחות, כך גם אין להזניח את ממד האופנתיות, כי אחרת הפריט שיתקבל לא יהיה נחשק, ופה חשוב להבהיר שבין היתר פריטי אופנה צרכים לרגש ולשמח, ובאותה נשימה להיות נוחים – הסוד הוא בשילוב! רכישה נעימה.

 

מאמרים נוספים
המירוץ המסורתי "רצים לזכרם" יתקיים בערב יום הזיכרון ברחבי הארץ, ובקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם
בצל מלחמת חרבות ברזל, יתקיים בערב יום הזיכרון הקרוב המרוץ...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
"הנשכחות שאי אפשר לשכוח" מכון משואה - עצרת ממלכתית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה
עצרת הזיכרון הממלכתית לשואה ולגבורה שתיערך באמפיתיאטרון של מכון משואה,...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
דילוג לתוכן