ניהול זמן ושימור לקוחות בקיץ ובחגים

ניהול זמן ושימור לקוחות בקיץ ובחגים
צילום אלעד סגולי

לכל תקופה יש את הקושי שלה. ובכל תקופה נמצא את "האשמים" למה זה לא עובד. למה החודש אני מרוויחה פחות…. למה אין לי זמן להשקיע בעסק החודש….אבל בתור עצמאיות ועצמאים זה פשוט לא אפשרי לעצור לחודש או אפילו לשבוע.  חודש חלש יכול להרוס את הממוצע של שנה שלמה ואם לא מתכוננים נכון לתקופה כמו לתקופת הקיץ והחגים אפשר למצוא את עצמנו בהפסדים גדולים. 

אל תתנו לחודש אוגוסט להפתיע אתכם:

חודש אוגוסט והחופש הגדול מגיעים בכל שנה ושנה. וגם החגים לאחריהם לא מחכים לאף אחד. לכן את התירוצים של 'אין לי זמן' צריך לשים כבר מראש בצד ולהתכונן לתקופה הזו הכי טוב שאפשר בכדי להיות מוכנים אליה בכל שנה מחדש ולא מופתעים ממנה לרעה בכל שנה מחדש. אין סודות ואין קסמים להתנהלות בחודשים האלה, אלא פשוט הערכות נכונה. 

 

  • להתכונן מראש– סדר השנה הוא תמיד אותו הסדר. גם אם החגים יוצאים מאוחר או מוקדם- הסדר נשמר. לכן צריך להגיע לחודש יולי כשהכל כבר מסודר ומוכן לפעולה. (זה תקף אגב לשאר החודשים ה"בעייתיים" בשנה )
  1. הכינו טבלה של כל הלקוחות הקיימים והמשלמים. בדקו מראש מי מתכוון להוריד הילוך בתקופה זו ומי מתכוון לעשות הפסקה, ואם כן מתי הם מתכוונים לחזור. אם ישנה אפשרות להוריד להם במחיר בתקופה זו ולספק להם שירות מינימלי הציעו להם זאת.  זה הזמן לשמר את הלקוחות הקיימים. לעבור על הרשימה לראות עם מי לא דיברתם לאחרונה, מי לא בא לפגישה הרבה זמן. להיפגש איתם, לראות מה קורה ואיך מתקדמים. אולי יזכרו בכם וימליצו הלאה? אולי יש עוד שירות שאפשר להציע להם?
  2. רשמו כמה לקוחות /סכום אתם צריכים בשביל לכסות את ההפסד בכדי שתדעו איפה אתם עומדים בכל חודש.
  3. בדקו עם קולגות עסקיים אם הם בחופש ורוצים להעביר אליכם עבודה למשך הזמן הזה
  4. תכננו את ההוצאות בהתאם- יש הוצאות שהן שחובה ויש כאלה שאפשר לדחות ולוותר עליהן.  
  5. נהלו מעקב אחר הוצאות והכנסות של הבית ובמקביל של העסק. כך תוכלו לבצע השוואה לאותו החודש שנה לפני ושנה אחרי ולראות איפה ניתן לשפר ולהשתפר. 
  • נצלו את המדיה חברתית– למדיה החברתית יש שני יתרונות משמעותיים לתקופה זו בפרט – האחד הוא שהיא מיידית והשני הוא שניתן לתזמן בה מראש.  אם רוצים לסגור קורס, לעשות מבצע, לדווח על משהו בזמן אמת- הרי שניתן להעזר במדיה החברתית ולעשות זאת. כמו כן, אפשר לכתוב מראש פוסטים ולתזמן את כולם לכל התקופה ולתת להם לרוץ כשכל פוסט נוסף הוא בונוס. ההמלצה היא להתאים את הפוסטים לתקופה לעורר הזדהות ולהניע לפעולה- נכון שקשה בקיץ, נכון שחם. אבל דווקא בגלל זה צריך לעשות/לבוא/לצאת- ותכוונו אותם לעסק שלכם. אם יש לכם מוצר צריכה בסיסי- זה קל וברור. אם אתם מציעים מותרות- תגרמו להם לבחור את המותרות שלכן על פני מותרות אחרים.

 

  • זה הזמן ללמוד– נכון, זו לא הכנסה עכשווית אבל זו בהחלט השקעה עתידית. כשיש זמן בעיקר בחופש כי יש ירידה במספר הלקוחות- קחו קורסים בתחומים רלוונטיים, הירשמו לסדנאות/הרצאות/הדרכות/ קורסים. קודם כל ידע זה כח וזה רק יועיל, וגם תכירו אנשים חדשים ולקוחות פוטנציאליים.
  • כל מפגש הוא הזדמנות עסקית– בין אם אתם בבריכה עם הילדים, במפגש חברים, בקורס או בתערוכה- כל הזדמנות היא הזדמנות עסקית! אם תסתכלו סביב ותקשיבו ותהיו פתוחים ללקוחות חדשים תראו שהם בעצם בכל מקום . בסוף תמצאו את עצמכם יושבים בחוץ הים ליד מנכ"ל של חברה שבדיוק אבל בדיוק מחפש את מה שאתם מציעים. זה קורה!
  • מבצע קיץ– מבצע אטרקטיבי שימשוך לקוחות . גם אם אותם לקוחות יגיעו רק לצורך המבצע ולזמן מוגבל- זה מבטיח הכנסה מיידית ומהירה בתקופה הזו. אותם לקוחות גם יכולים להישאר ולהפוך ללקוחות קבועים. 

בהצלחה!

חן קרופניק שותפה במשרד 'יח"צ ועוד' 

 www.facebook.com/chenikrupniklibbybergmanpr

מאמרים נוספים
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
לקראת סיום מחצית שנת הלימודים הראשונה - למה לימוד אנגלית הוא חשוב עבור ילדי גן ואיך עושים זאת נכון
המחצית הראשונה של שנת הלימודים עומדת להסתיים והמחצית השנייה בפתח,...
אתם אחראים על ארגון כנס או השתלמות ואתם נרדמים מחוסר השראה? הנה כל הטיפים שיצילו לכם את האירוע!
לארגן כנס או השתלמות מקצועית לעובדי החברה או סתם לקולגות...
לרגל יום הקפה הבינלאומי 10 עובדות שכדאי לדעת על הקפה וסגולותיו
לרגל יום הקפה הבינלאומי אותו מציינים ברחבי העולם ב- 1.10.2023,...
לקראת יום כיפור: טיפים לרכיבה בטוחה על אופניים
יום כיפור, נחשב אצל רבים ל"חג האופניים", היום היחיד בו...
הקיץ הוא לא תירוץ - אימוני כושר ביתיים בימי הקיץ החמים עם מסנני האוויר של Dyson
הטמפרטורות הגבוהות בקיץ, בשילוב הלחות, עשויות לגרום לשיאי זיהום אוויר,...
סוד האושר הגדול - כיצד להיות מאושרים ובריאים יותר
בכל רחבי העולם, אנשים מעוניינים בשמירה על בריאות נפשית טובה...
בוצ'ר בלוק
מהו משטח בוצ'ר בלוק?
משטח בוצ'ר בלוק הוא משטח עץ העשוי מקרשים של עץ...
9 מכשירים קטנים שכל אחד ואחת צריכים במטבח
מכשירי חשמל מקלים על החיים, וכנראה שאין מקום בו זה...
חומרי יצירה לילדים
יש לא מעט מוצרים שונים היכולים לשמש לא רק את...
דילוג לתוכן