ניתוחים שניתן לבצע בפנים

ניתוחים שניתן לבצע בפנים
קרדיט: FREEPIK

כשאנו נולדים איננו בוחרים כיצד להיראות, וכשאנו גדלים ומתפתחים, אנו נעשים מודעים יותר ויותר לגופנו, ובייחוד לתווי פנינו הייחודיים כל כך. רבים מאתנו היו רוצים לשנות בפניהם דברים מסוימים. לדוגמה, ישנם אנשים שלדעתם נולדו עם אף גדול מדיי, והם היו רוצים לבצע ניתוח לפיסול האף כדי לקבל אף סולידי יותר. היום הדבר אפשרי בזכות טכנולוגיות ייחודיות. ניתוחי פנים כמו אף או עפעפיים הם מבין הניתוחים הנפוצים יותר.

כל מה שרציתם לדעת על ניתוח אף

אנשים רבים, ובעיקר נערות ונשים, מעוניינים לעשות ניתוח אף. האף הוא איבר בולט מאוד באזור הפנים, ובניגוד לעיניים שאפשר להסתיר באמצעות משקפיים במקרה הצורך, אי אפשר ממש להסתיר אותו, גם לא באמצעות איפור. לא לחינם, אם כן, אנשים רבים שוקלים לעשות ניתוח באף כדי לשנות את צורתו. אבל מדובר בהחלטה משמעותית שעלולה להשפיע על החיים. ולכן, ישנם כמה דברים לגבי הניתוח הזה שכדאי בהחלט להביא בחשבון:

  1. אילו סוגי ניתוחי אף קיימים?

כאשר מבצעים ניתוח אף, בוחרים באחת מבין השיטות – השיטה הפתוחה והשיטה הסגורה. במסגרת השיטה הפתוחה מבצעים את הניתוח דרך העור המצוי בין הנחיריים. השיטה מאפשרת למנתח לראות את מהלך הניתוח, אם כי היא משאירה צלקת זמנית קטנה אשר נראית בחלק החיצוני של האף. בשיטה הסגורה את הניתוח מבצע הכירורג דרך החתכים הסגורים של האף. במקרה זה שדה הראייה של המנתח מצומצם יותר, אך הצלקת הנשארת לאחר הניתוח היא צלקת פנימית.

2. מאיזה גיל מותר לעשות ניתוח אף?

הגיל המותר לניתוח פלסטי באף הוא 16. לעתים קיימים מצבים שונים שבהם המתבגר או המתבגרת חווים משבר מבחינת המראה החיצוני גם לפני, ואז ניתן לשקול לבצע את הניתוח. אבל על פי רוב, מותר לבצע ניתוח באף לאחר שהנער או הנערה הגיעו לבגרות גופנית. לאחר מכן, אין הגבלה על גיל מבחינת ניתוח האף. אבל חשוב להבין כי כאשר עולים עם הגיל, העור מאבד את הפלסטיות שלו. כך שמעל גיל 40 די קשה להתאים את האף הנכון לפנים.

3. ניתוח פלסטי באף עושים עם מנתח מקצועי בלבד.

ניתוח פלסטי לא עושים "כבדרך אגב" או "על הדרך". למעשה, כאשר מדובר בבריאות שלכם ובמראה החיצוני, אין קיצורי דרך. רק מנתח פלסטי שעבר הכשרה מיוחדת יכול בכלל להתקרב אל האף שלכם.

מה כדאי לדעת על ניתוח עפעפיים

בנוסף לניתוח אף, ישנו גם ניתוח עפעפיים. בניגוד לניתוח אף שיכול להתאים לאדם אחד אך לא לאחר, ניתוח עפעפיים נפוץ יותר מכיוון שעם הגיל אנשים רבים עלולים לסבול מתופעה של צניחת עפעפיים. צניחת עפעפיים מתבטאת בסימנים כמו עור רופף מסביב לעיניים או צניחה ממש של העפעף. מראה זה יוצר עיניים עייפות או אפילו הבעת פנים כועסת, ואנשים רבים מעוניינים לעבור ניתוח כדי לתקן את המצב. ניתוח זה יכול להתבצע בהרדמה מקומית או מלאה, בדרך כלל לפי בחירתו של המטופל. במהלך הניתוח מסלקים את עודפי העור שנוצרו מסביב לעיניים, וגם את עודפי השומן והשריר. בסיום הניתוח תופרים בזהירות את האזור. במקרים רבים מבצעים ניתוח עפעפיים עליונים וגם תחתונים, או אחד מבין סוגי העפעפיים, במידת הצורך. בסיום הניתוח חופשים את האזור כך שהמטופל יוכל לראות.

ההחלמה מניתוח עפעפיים אורכת בערך שבועיים. באזור העיניים צפויה להיות נפיחות וגם סימנים כחולים המופיעים מסביב לעיניים. ניתן להקל על הנפיחות והאודם על ידי הנחת קומפרסים קרים מסביב לעיניים. בימים אלה מומלץ גם לתת לעיניים לנוח, עד שאפשר יהיה לחזור לפעילות מלאה.

מאמרים נוספים
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
יועץ פיננסי אישי
אומרים שהכסף הוא אמצעי ולא מטרה. הדבר בהחלט נכון. כאשר...
"דורות" תורמת לאחים לנשק ולעמותת החתול של בוגרי יחידת 669
יצרנית השום ומוצרי התיבול הקפואים המוכרת, "דורות", ממוקמת בקיבוץ שעל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
דילוג לתוכן