עלייה של כ-7% בשנתיים: ממוצע המתנה לבני הזוג בט"ו באב ממשיך לעלות גם השנה, אבל מי משקיע יותר – גברים או נשים?

עלייה של כ-7% בשנתיים: ממוצע המתנה לבני הזוג בט"ו באב ממשיך לעלות גם השנה, אבל מי משקיע יותר – גברים או נשים?
לזוגות שלא יכולים לשתות לבד_ערכת ויקי 15 חלקים במבוק_להשיג ברשת גנטלמן_קרדיט צילום יחצ

ט"ו באב מתקרב, ויחד איתו חיפושים אחרי המתנה שתהיה משמעותית עבור בני הזוג. בשנים האחרונות מסתמן שינוי מהותי באופן שבו הישראלים בוחרים מתנה: כבר לא מדובר ב"להביא משהו כדי לצאת ידי חובה", אלא להשקיע במתנה עם ערך אישי, כזו שעומד מאחוריה סיפור מיוחד או אפילו הקדשה עבור מקבל המתנה. נתונים עדכניים חושפים כיצד נראית מפת ההעדפות הצרכנית בישראל לקראת חג האהבה, ולמה חשוב לשים לב כשניגשים לבחור את ההפתעה הבאה.

 אם לפני שנים אפשר היה להסתפק בזר פרחים או קופסת שוקולדים, כיום הציפיות השתנו: לא עוד רק "לקנות משהו", אלא לנסות לדייק במתנה שתספר סיפור, תנציח זיכרון משותף, או תעביר את התחושה למקבל המתנה שהוא לא מובן מאליו. אבל מה קונים?
נשים שבוחרות מתנה לגברים הולכות בעיקר על הקלאסיקה – תכשיטים, שעונים, ארנקים, עטים ותיקים – כך עולה מנתונים עדכניים של רשת ג'נטלמן. כשהן בוחרות מתנה לנשים אחרות, ניתן לראות את הקטגוריות של תכשיטים ופריטים מעוצבים, שעונים, עטים, מעמדים משרדיים וגם גאדג'טים וגימיקים שתופסות את המקומות הראשונים.

שעון זאק למאנ – להשיג ברשת גנטלמן צילום יחצ –

ומה מהצד של הגברים? כאשר הם ניגשים לבחור מתנה לבנות זוגם, ניתן לראות מנעד מתנות רחב ומפתיע, אפשר למצוא העדפה ברורה לפריטים חווייתיים: ממשחקי אהבה לזוגות, דרך מכשירי עיסוי ועד לפריטי עיצוב באוריינטציה זוגית. לצד אלו, גם מעמדים משרדיים ושעונים תופסים את המקומות הראשונים. כשזה מגיע למתנות בין גברים – עטים יוקרתיים, מוצרי עישון וסט מצתים מרשים, שעונים, מוצרי קוסמטיקה וגילוח, וגם משחקים כגון שש בש או פוקר – הם המובילים בקטגוריה.

כמו כן, הנתונים חושפים כי למרות השכיחות של מסחר מקוון והעובדה שיותר ויותר ישראלים קונים אונליין, עדיין רוב הציבור בוחר להגיע לחנויות הפיזיות – לראות בעיניים ואולי לקבל השראה מהמרחב עצמו, שלא תמיד נחשף באותה החוויה דרך הרשת. 68% מהנשאלים דיווחו שהם מעדיפים את החוויה המוחשית, ואילו 32% מעדיפים את המסכים. אמנם המגמה הדיגיטלית גוברת, אבל עדיין ניתן לראות נאמנות לבחירה ולתחושה בידיים בעולם המתנות.

משחקי אהבה_גנטלמן וולנטיינ_קרדיט צילום יחצ

נתון נוסף ומעניין הוא שהישראלים משקיעים היום יותר במתנה: ההוצאה הממוצעת עלתה בכ-7% בשנתיים האחרונות – מ-433 שח' ב-2023 ועד ל-465 שח' ב-2025, מה שמדגיש את הגישה החיובית של הצרכנים בישראל – יותר אנשים בוחרים להשקיע במתנות איכותיות ומותאמות אישית, כחלק ממגמה של שדרוג בחוויית המתנה: השקעה באריזות מקוריות, במוצרים ייחודיים ובהתאמה אישית שהופכים את המתנה לייחודית עבור המקבל.

השאלה הנצחית היא מי משקיע יותר, הגבר או האישה – וע"פ נתונים מהוולנטיינס האחרון, נדמה שאין תחרות כלל ; לפי Driveresearch, גברים נוטים להוציא הרבה יותר מנשים על מתנות וחוויות ליום האהבה, כאשר ההוצאה הממוצעת מסתכמת בכ-250 דולר (למעלה מ-840 שח'). מצד שני, נשים מוציאות רק כ-57 דולר (192 שח').

"אנחנו רואים שט"ו באב הפך בשנים האחרונות להרבה יותר מחג של מחוות קטנות כמו פרחים ושוקולדים", מציין טל רז, מבעלי רשת ג'נטלמן. "הצרכן הישראלי רוצה שהמתנה תסמן קשר ייחודי, תזכיר חוויה משותפת או תייצר אמירה אישית. יש כאן הרבה מעבר למוצר – מדובר בסיפור סביבו וההשקעה בפרטים. אפילו משחקים זוגיים צוברים פופולריות, מאחר ואנשים רוצים להפוך רגע פשוט לחוויה אמיתית – בעיקר כאשר בשנתיים האחרונות רבים לא יצאו מהבית. אנו ממשיכים לחדש בהיצע מתנות שמאפשרות לאנשים להביע רגש ולהפוך את ט"ו באב לחוויה אישית".

טבעת Brosway שחורה בשילוב זרקונים שחורים_מחיר 289 שח_להשיג באתר וברשת גנטלמן_קרדיט צילום יחצ
מאמרים נוספים
שיתוף פעולה מרגש: תור גרופ נציגת לגו בישראל מצטרפת לחודש המודעות לסרטן השד ותורמת לאגודה למלחמה בסרטן
לרגל חודש המודעות הבין-לאומי לקידום המאבק בסרטן השד, חברת תור...
קורס פדיקור רפואי מחיר
מהו פדיקור רפואי? פדיקור רפואי הוא טיפול מקצועי המיועד לשמור על...
We Will Dance Again - מיצג הזיכרון של קהילת הנובה מגיע לראשונה לאירופה
ב־7 באוקטובר 2025, במלאת שנתיים לטבח, ייפתח לציבור בברלין מיצג...
הצהרת סטייל: רשת גלי משיקה קולקציית סניקרס עדכנית לנשים לסתיו חורף 2025-2026
עונת המעבר כבר כאן וזה הזמן המושלם להתחדש, את הסנדלים...
רשת JACK KUBA למען הקהילה: לרגל חודש המודעות לסרטן השד, חלק מהכנסות הפריטים הוורודים שימכרו במהלך חודש אוקטובר יתרם לעמותת "חלאסרטן"
לרגל חודש המודעות לסרטן השד, שחל בחודש אוקטובר, יוצאת רשת...
מהמערב הפרוע עד המסלול: קולקציית הדנים החדשה של H&O נחתה בישראל
מותגים בינלאומיים לצד מותגי הבית מתכתבים עם הטרנדים הלוהטים בעולם...
מפסלים חיים בצפון, פסטיבל אתגרים ועד מוזיאון פופ-אפ: אטרקציות חינם לחול המועד סוכות
מדריך לאירועי החג ברחבי הארץ: פסטיבלים ויראליים עם כוכבי רשת,...
יישור שיניים אינויזליין
הדרך השקופה לחיוך מושלם
מהו יישור שיניים אינויזליין? יישור שיניים אינויזליין הוא שיטה מתקדמת ליישור...
רשת H&O עולה בקמפיין משפחתי ששם במרכז את הדנים ויחשוף מגוון מותגים מובילים בעולם לצד מותגי הבית היקף ההשקעה בקמפיין נאמד ב : 1 מיליון ש"ח
רשת האופנה H&O עולה בקמפיין אסטרטגי בתחום אופנת הדנים, במסגרתו...
נעליים ללא עור ועם הרבה סטייל מותג ההנעלה הגרמני JANA הבלעדי רשת הלב הכחול מציע אלטרנטיבה טבעונית ואופנתית ליום כיפור ולשגרה
לקראת יום כיפור, רשת נעלי הנוחות הלב הכחול מציגה את...
דילוג לתוכן