עריכה לשונית משנה חיים

עריכה לשונית משנה חיים

סטודנטים, חוקרים ומרצים כבר יודעים את העובדה: עריכה לשונית איכותית לא רק משפרת את איכות העבודה אלא גם מגבירה את הסיכוי לקבל ציון גבוה

בשנים האחרונות רבים פונים לעורכי לשון כדי לבצע עריכה לשונית איכותית לטקסט שהם כתבו. הם עושים זאת כדי הם יודעים עד כמה עריכה לשונית משפרת את סיכוייהם להתקבל אל הוצאה לאור, אם כתבו טקסט ספרותי, או לקבל ציון גבוה בעבודת מחקר, או לקבל יותר פניות של לקוחות בנוגע לעסק שלהם. כל אלה יכולים להרוויח המון מכתיבה של טקסטים איכותיים, מאתגרים ומעניינים. התופעה המעניינת ביותר היא כי בזמן האחרון פונים רבים מקרב הלומדים באוניברסיטאות ובמכללות אל עורכי לשון כדי שיעזרו להם לנסח טוב יותר את הטקסט שהם כתבו, להבהיר נקודות מסוימות, להדגיש היבטים מסוימים ובעיקר לאפשר לאחרים לתת חוות דעת על הטקסט הכתוב.

הנה כי כן, עריכה לשונית איכותית משפרת ללא היכר את נראות הטקסט, את הקריאה בו ומאפשרת לקורא להבין היטב למה התכוון המשורר. אין זה עניין של מה בכך. לעתים אנו רואים כי טקסטים רבים אינם עוברים כלל עריכה לשונית, בעיקר בכל הנוגע לאתרי האינטרנט של בעלי עסקים (שלעתים אינם מודעים לקיומם של עורכי לשון) ובכך מעוותים את כוונתם ואינם מאפשרים לקרואים לרדת לסוף דעתם. עניין זה עלול לפגוע בעסקיהם ואף בפרנסתם.

סטודנטים, חוקרים ומרצים באוניברסיטאות הבינו זה מכבר את הבעיה בהגשת טקסט משובש ולא תקין לגופי המחקר או לוועדות מקצועיות. הם חוששים מציון נמוך לעבודה שהגישו או מחוות דעת שלילית. ואכן, כיום מנחי עבודה מחקרית כלשהי שימים דגש על הניסוחים של הסטודנטים שלהם לפני הגשתה לוועדה אקדמית. לעתים הם אף ממליצים לסטודנטים לשלוח את הטקסט לעורך לשון מקצועי שילטש, יארגן ויבטא את העובדות והממצאים המחקריים כראוי.

העלות של עריכה לשונית של עבודה אקדמית נגזרת מרמת הכתיבה וממספר המילים שנכתבו. יש טקסטים עמוסים במלל רב אך רמת הכתיבה גבוהה, ולכן עלות של עריכה לטקסט מהסוג הזה תהיה נמוכה. ואילו טקסטים קצרים אך משובשים לחלוטין יצריכו מעורך הלשון לליטושים רבים ולעבודה של מספר שבועות. יהיה עליו לחזור שוב ושוב על הטקסט הכתוב, לשנות, ללטש ולהביאו לרמת כתיבה גבוהה ואיכותית. כך שעלות עריכה לשונית משתנה מטקסט לטקסט.

כמה זמן אורכת עריכה לשונית? גם כאן התשובה אינה חד משמעית. יש מקרים שבהם עריכה לשונית אורכת מספר חודשים וזאת משום אורך הטקסט, רמת ההתערבות בו וכן אופן תגובת הכותב לשאלות ולהערות שונות שמפנה אליו עורך הלשון. לעתים נדרשים השנים לעבוד יחד דרך שיחות טלפון או פגישות כדי להבהיר נקודות מסוימות הכתובות בטקסט, אמצעים תקשורתיים שרק הם יכולים לסייע במקרים שבהם כוונת הכותב אינה ברורה כלל.

עריכה לשונית לוקחת זמן. מן הכותב נדרשת סבלנות רבה ובעיקר היענות וזמינות לשאלות ולהערות שיפנה אליו עורך הלשון. עבודה משותפת טובה ואיכותית יכולה להניב פירות ולהפוך את הטקסט לאבן חן יוקרתית שכל איש מקצוע או קורא ממוצע יאהב לקרוא בו ובעיקר להבין את כוונת הכותב.

מאמרים נוספים
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
אין יותר רומנטי מחוויית שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה
בהפלגות שייט רומנטי עם גל ונעמה יאכטות להשכרה תקבלו יאכטה...
4 טיפים לבטיחות בעת טעינת רכב חשמלי
טעינה של רכב חשמלי היא ממש לא עניין מסובך. כל...
אישור עבודה לפלסטינים
מדוע דגריזר כה חשוב לתעשייה?
אין ספק שחלק ממה שיכול להבטיח שמפעל כלשהו יעבוד בצורה...
פרגולות עץ לגינה
פרגולות לגינה
פרגולות עץ לגינה הן בחירה פופולרית עבור גינות, המספקות תוספת...
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
דילוג לתוכן