קופות גמל וקרנות השתלמות – אפיקי החיסכון המבוקשים ביותר בישראל

קופות גמל וקרנות השתלמות – אפיקי החיסכון המבוקשים ביותר בישראל
קרדיט FREEPIK

לא מעט אנשים כיום בוחרים בשלל אפיקי חיסכון המאפשרים להם ליהנות ממגוון הטבות. בין כלל אפיקי החיסכון המבוקשים ביותר כיום ניתן למנות את קופות גמל וקרנות השתלמות. קופות גמל וקרנות השתלמות יאפשרו לכם ליהנות ממגוון רחב של הטבות מס, מה שגורם לרבים לנהור להפקיד את כספם בתוכניות חיסכון אלה. אז אם גם אתם מעוניינים ליהנות מכל ההטבות של קופות גמל וקרנות השתלמות, כדאי שתכירו כמה פרטים חשובים אודות אפיקי החיסכון הללו. ראשית, חשוב לפתוח ולומר כי במידה ואתם מעוניינים להפקיד את כספכם באפיק חיסכון המאפשר לכם למשוך את הכספים בכל עת שתרצו, קופות גמל וקרנות השתלמות המלא התשובה עבורכם. קופות גמל וקרנות השתלמות הם אפיקי חיסכון לטווח בינוני ארוך בלבד וכל יציאה מוקדמת מנקודות היציאה שיפורטו מטה אשר מאפשרות ליהנות מהטבות המס, תגרור תשלומי מס בגובה של 25% ואף 35%.

קרנות השתלמות – תקופת חיסכון קצרה 

לפני שניגע במספר נקודות חשובות אודות התנאים שבעזרתם תוכלו ליהנות מפטור מס רווח הון, חשוב להדגיש מספר הבדלים משמעותיים בין קופות גמל לבין קרנות השתלמות. ראשית, חשוב לדעת כי קופת גמל היא סוג של כותרת הכוללת בתוכה מגוון רחב של אפשרויות חיסכון. גם קרנות השתלמות נכללות באפשרויות החיסכון תחת הכותרת קופות גמל, אך בשנים האחרונות צמד המילים הללו מתייחס בעיקר לקופת גמל לתגמולים. אז אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין קופת גמל לקרן השתלמות הוא אפשרויות המשיכה ללא פגיעה בכל הטבות המס. כפי שציינו מעלה, קופות גמל וקרנות השתלמות מאפשרות לחוסכים רבים ליהנות מהטבות מס משמעותיות, אך בתנאים מסויימים. אחד התנאים הוא פירעון החיסכון במועד קבוע בלבד. קרנות השתלמות מאפשרות לחוסכים לפרוע את תוכנית החיסכון שלהם לאחר שש שנים מעת תחילתה של התוכנית. חוסכים מעל גיל 60 יכולים למשוך את כספם לאחר שלוש שנים בלבד. משיכת כספי החיסכון לפני נקודות היציאה הללו אפשרית, אך תפגע בהטבות המס שניתן לקבל. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר לכם להכיר את כל המידע הרלוונטי, הפרקטי וחשוב ביותר להתנהלות נכונה.

קופת גמל – תקופת חיסכון ארוכה

לעומת קרנות השתלמות אשר נחשבות לאפיק המיועד לתקופת זמן בינונית, קופת גמל משמשת בעיקר לתקופת זמן ארוכה. כספים שהופקדו לחיסכון קופת גמל עד שנת 2006, ניתנים למשיכה 15 שנה מעת תחילת החיסכון או בגיל הפרישה, המוקדם מביניהם. כספים שהופקדו לאחר שנת 2006, ניתנים למשיכה מגיל 60 בלבד. במקרים מיוחדים ניתן למשוך את כספי החיסכון מקופת הגמל לפני נקודת היציאה ללא כל פגיעה בהטבות המס. בין כלל המקרים השכיחים ביותר שמתירים זאת ניתן למנות אנשים נכים, אנשים אשר נדרשים להוציא סכומי כסף גדולים עבור טיפולים רפואיים ונטילת תרופות, עצמאיים אשר איבדו את מקור הכנסתם, אנשים בעלי הכנסה נמוכה במיוחד ועוד. כלל האפשרויות הללו ועוד יאפשרו חריגה מחוקי מיסוי קופות גמל וקרנות השתלמות כך שניתן יהיה למשוך את כספי החיסכון טרם מועד פקיעתם ללא תשלום מס רווח הון. חשוב להדגיש ולומר כי ניתן למשוך את כספי החסכונות בכל רגע נתון, אך המשיכה תכלול ויתור מלא על כל הטבות המס ולעיתים אף תחייב בתשלום מס בגובה 35%. לכן, לפני שאתם רצים לבחור קופות גמל וקרנות השתלמות לשכן בהם את כל חסכונותיכם, חשוב להכיר את כל חוקי מיסוי קופות גמל ולהביא בחשבון את נקודות היציאה החוקיות שלכם. 

תקרת ההפקדות בקרנות השתלמות ובקופת גמל להשקעה 

גם באשר לאופן ההפקדה וכן לסכומי ההפקדה ישנם הבדלים בין קופת גמל לבין קרן השתלמות שכדאי שתכירו. מעסיקים רבים בוחרים להעניק לעובדים שלהם את הזכות לקרן השתלמות כחלק מהטבת תנאים או הסכמי העסקה כאלה ואחרים. בתחילת דרכן של קרנות ההשתלמות הן נועדו אך ורק לטובת השתלמויות מקצועיות. קרנות ההשתלמות אפשרו לעובדים לחסוך כסף לטובת השתלמות מקצועית, הכשרות והעשרות אשר נועדו לשפר את יכולותיו וידיעותיו של העובד. אך מהר מאוד קרנות ההשתלמות הפכו פתוחות לכל צורך מה שמביא רבים כיום לפתוח קרן השתלמות כאפיק חיסכון בעל יתרונות רבים. שכירים, אשר מעסיקיהם בחרו לפתוח להם קרן השתלמות מטעם מקום עבודתם, ינוכו משכרם 2.5% לטובת החיסכון בעוד המעסיק ישלים 7.5% נוספים. לעומת זאת, עצמאים אשר מעוניינים ליהנות מכלל יתרונות קרן ההשתלמות יכולים להפריש לעצמם עד כ 18,600 שקלים מידי שנה. הן לעצמאים והן לשכירים יש תקרת הפרשות שכל סכום שיופרש מעבר לה אינו יכלל בהטבות המס. קופת גמל להשקעה מאפשרת לכל אדם להשקיע עד כ 70,000 שקלים מידי שנה. חשוב להדגיש כי אפשרות זו מאפשרת למשוך את כספי החיסכון בכל עת בניכוי מס רווח הון. קופות גמל וקרנות השתלמות מאפשרות לבוחרים בהם להפריש כספים מיד חודש או להפריש סכום גדול בפעימה בודדת כפי העדפתם. 

דמי ניהול – גובה דמי הניהול בקרנות השתלמות ובקופות גמל

לאחר שהכרתם מספר נקודות חשובות אודות אפיקי חיסכון קופות גמל וקרנות השתלמות, חשוב שתכירו כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם לבחור נכון את החברה הטובה והמשתלמת ביותר עבורכם. כיום יש לא מעט חברות אשר מאפשרות לכם לשכן את כספי החיסכון שלכם בכלל המסלולים. ההבדלים המשמעותיים ביותר בין החברות השונות באים לידי ביטוי בעיקר באחוזי התשואה שהן מצליחות לייצר ללקוחותיהן ובדמי הניהול שהן גובות תמורת עבודתן. כלל החברות עורכות לא מעט שינויים בתיקי החיסכון במטרה להשיג תשואה עודפת ולהגן על כספיכם על הצד הטוב ביותר. לשם כך, הם נדרשים לאנשי מקצוע בתחום שידעו לזהות מגמות ולייצר אחוזי תשואה גבוהים ככל הניתן. עבור שירות זה החברות השונות גובות דמי ניהול המחושבים באחוזים מסך התיק שלכם. קופות גמל וקרנות השתלמות אינן זהות בדמי הניהול שלהן, כאשר קרן השתלמות תעלה מכם 2% מסך התיק לכל היותר, בעוד קופת גמל תעלה לכם 1.05% מסך התיק פלוס 4% לכל היותר על ההפקדה השנתית, למאמר החדש ביותר באתר.

כך תצליחו לבחור נכון וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים ודמי ניהול נמוכים 

בחירה נכונה של חברה מקצועית, אמינה ויציבה כוללת שילוב של אחוזי תשואה גבוהים ודמי ניהול נמוכים. לכן, השלב הראשון לאיתור חברות טובות לחיסכון קופות גמל וקרנות השתלמות הוא השוואת אחוזי התשואה. לאחר שערכתם השוואה, סמנו את החברות שהצליחו להגיע לאחוזי התשואה הגבוהים ביותר במשך מספר שנים. לאחר שלב זה, חשוב ליצור קשר עם החברה ולשאול אודות דמי הניהול שהיא גובה תמורת השירות. כל שנותר לכם לעשות זה לבחור את החברה הטובה והיציבה ביותר אשר מצליחה לייצר את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר במשך מספר שנים. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מסייע לכם לבחור נכון את החברה הטובה והמשתלמת ביותר. חשוב להדגיש כי במידה ותזהו חברה אשר מצליחה לייצר 3% תשואה יותר מהמתחרים אך דורשת רבע אחוז יותר בדמי הניהול, בחישוב פשוט, הבחירה בה תשתלם לכם.     פורטל הביטוחים הגדול בישראל איתכם כל הדרך עד לבחירה נכונה ומושכלת לאפיק חיסכון מיטבי ומותאם לצרכים שלכם.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

טלפון: 073-272-5261

www.2bit.co.il

מאמרים נוספים
מרכיבי הפיצוי שניתן לקבל בעזרת עורך דין מומחה לתאונות קשות
כל תאונה מטלטלת את המציאות, ובפרט זה המצב כשמדובר על...
מחפשים עורך דין מקרקעין? אתם פועלים נכון
תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב הכולל אינספור עסקאות, משא ומתן...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
תשתיות תקשורת לעסקים
תשתיות תקשורת לעסקים
על מנת להעביר נתונים בערוצים טכנולוגיים חדישים, אנו מסתמכים על...
מנכ"ל משרד ההגנה הגרמני, בנדיקט צימר הגיע לביקור עבודה בישראל כאורחו של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר
המנכ"לים דנו בתמונת המצב האסטרטגית האזורית ובשיתוף הפעולה הביטחוני בין...
שער קרוסלה
אנו נתקלים בקביעות בשערים מסתובבים בשטחים הציבוריים והמסחריים של סביבתנו....
פריצת דרך בעולם המקרנים: א.ד.ר גלובל סאונד זוכת זכויות ההפצה הבלעדיות של JVC JAPAN
חברת 'א.ד.ר גלובל סאונד בע"מ' קיבלה את זכויות ההפצה, השיווק...
חגיגה של טעמים ועיצוב: חמישה טיפים לשדרוג שולחן חג הפסח
ארוחת חג הפסח היא הזדמנות נהדרת לא רק להתענג על...
שיפור תנאי שכר, מודל העסקה חדשני ועידוד קליטת עובדים חדשים: משרד הביטחון, צה״ל, משרד האוצר וההסתדרות חתמו על הסכם העסקה חדש לאזרחים עובדי צה״ל
על ההסכם חתמו היום (ג') במשותף שר הביטחון, יואב גלנט,...
כנס החירום של ענף השיפוצים: מנכ"ל רשות האוכלוסין, אייל סיסו: "אפעל לקדם פיילוט להכנסת עובדים פלסטינים לאחר בידוק קפדני"
אתמול (א'), התאחדות קבלני השיפוצים ערכה "כנס חירום להצלת ענף...
דילוג לתוכן