רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!

רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!
קרדיט: אוהד להב, מנהל משותף בתיכון החברתי תל אביב יפו.

בחטיבות הביניים נמצאים הלימודים בעיצומם, אבל אם אתם תלמידי כיתה ח', אין לנו ספק שבראשכם מנקרת שאלה אחת שוב ושוב: לאיזה תיכון להירשם לשנה הבאה?
העלייה לתיכון היא בעצם מהפעמים הראשונות בחייכם שתצטרכו לקבל החלטה משמעותית שתשפיע על העתיד שלכם. עד כה, ההורים קיבלו את רוב ההחלטות המשמעותיות ולכם נשאר בעיקר 'ליישר קו'.
הרבה מכם מתלבטים ומתלבטות כעת האם להמשיך במסלול שהוכתב להם או לסלול נתיב חדש שיתאים לכם. הסיבות לחפש תיכון ייחודי ושונה הן רבות ומגוונות, אבל בכל מקרה מדובר בתהליך שדורש מעט אומץ כדי לצאת ממקום שפחות טוב בעבורך, ופחות מתאים לך- אל דרך חדשה.
אז מה האפשרויות שלכם.ן? ואיך בכלל מתחילים לחפש?
במיוחד עבורכם, הכינו בתיכון החברתי תל אביב את המדריך המלא לחיפוש ובחירת התיכון המתאים ביותר:
1. אל תתפשרו. בחרו תיכון שרואה אתכם באמת. לא משנה אם זה תיכון שמעודד מצוינות, או דווקא כזה ששם במרכז תהליכים רגשיים או חברתיים. הדבר החשוב ביותר הוא להרגיש שהמורים והמורות מעוניינים להכיר אתכם אישית, וידאגו לכם. שאלות שאפשר לשאול במפגש היכרות: כמה תלמידים בכיתה? כמה שעות בשבוע המחנכת פוגשת את הכיתה? האם למחנכת יש זמן לשיחות אישיות עם התלמידים?
2. וודאו שאתם נכנסים למקום מוגן! תחושת מוגנות היא התנאי ללמידה מוצלחת. רק כשתרגישו בטוחים לבטא את עצמכם ומוגנים מספיק בשביל לנסות ולטעות, תוכלו ללמוד באמת.
כדי לקבל תחושת מוגנות, הסתובבו בתיכון. האם האווירה משדרת לכם נוחות? או לחץ ואולי פחד? בפגישת ההיכרות עם הצוות, שאלו איך הם מגיבים למקרה אלימות בבית הספר? מה עושה הצוות אם חלילה מחרימים מישהו? עצרו תלמיד או תלמידה במסדרון, תשאלו אותם איך הם מרגישים בבית הספר. התחושה שלהם היא המדד הטוב ביותר למה שקורה בתוך בית הספר. הכי חשוב- תסמכו על האינטואיציות שלכם!
3. זכרו שהתיכון הוא הדרך שלכם להצלחה! לפני מעבר לתיכון חדש, כדאי שתנסחו לעצמכם מה המטרות הלימודיות שלכם. תהיו כנים עם עצמכם, סמנו לעצמכם את

הקשיים והאתגרים, והציפו אותם במפגשי ההיכרות בתיכונים חדשים. הקפידו להציב את המטרות שלכם באופן ברור אל מול הצוות שתפגשו, הציפו את נקודות הקושי שלכם ובקשו לדעת איך יוכלו לעזור לכם.
4. חברים, חברים וחברים. התיכון הוא המקום שבו תבלו את רוב זמנכם בשנים הקרובות, וכולנו רוצים לקום בבוקר ולבלות את היום איפה שטוב לנו. בדקו מראש האם בבית הספר שמים דגש רק על הכשרה לעתיד או שחיי היום יום בתיכון חשובים ומשמעותיים גם הם? הסתכלו סביב בבית הספר- האם יש מקומות לשבת בהם בנוחות עם חברים? בדקו את לוח ההפסקות- האם הן נותנו מספיק זמן למפגשים חברתיים? בדקו עם עצמכם אחרי פגישת ההיכרות האם אתם סקרנים ללמוד את מי שלומד שם?
5. מרחק ונוחות. סוגיית המרחק בין הבית לתיכון היא משמעותית תמיד, כפי שהיתה עד היום ביסודי ובחטיבה. יחד עם זאת, אל תתנו למרחק להפריד ביניכם ובין התיכון המדויק והמתאים ביותר עבורכם. בדקו במפגש ההיכרות בבית הספר האם יש פתרונות שהם מכירים להגעה מרחוק? מהן דרכי ההגעה לבית הספר והאם יש תלמידים נוספים שמגיעים מהאזור שלך, ויהפכו את ההגעה והחזרה הביתה לקלה ונוחה יותר?
6. אל תוותרו על השנים האלה. זו אולי העצה הכי טובה שאני יכול לתת לכם. ההבדל בין שנות תיכון טובות במקום שמתאים לכם ובין שנות תיכו מאתגרות מכל סיבה, במקום שפחות מתאים לכם- הוא אדיר. תהליך החיפוש שלכם עלול להיות מאתגר, ואולי אפילו ארוך למדי, אבל האפשרויות וההזדמנויות סביבכם רבות ומשמעותיות, וחבל לוותר עליהן. הקפידו לבדוק, לשאול ולחקור ולהירשם, בסופו של תהליך, למקום שאהבתם.

בהצלחה בשנות הלימודים בתיכון!

מאמרים נוספים
בירה מלכה וחברת הכרם מציגות: מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל מוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות השבת של ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל על תוויות הבירה יתנוססו איוריו של אור יוגב
כבכל שנה, בירה מלכה מוציאה מהדורה מיוחדת ליום העצמאות בשיתוף...
המירוץ המסורתי "רצים לזכרם" יתקיים בערב יום הזיכרון ברחבי הארץ, ובקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם
בצל מלחמת חרבות ברזל, יתקיים בערב יום הזיכרון הקרוב המרוץ...
מגשר לענייני משפחה
מגשר לענייני משפחה
כאשר מדברים על הנושא של גישור מתכוונים למצב שבו יש...
"הנשכחות שאי אפשר לשכוח" מכון משואה - עצרת ממלכתית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה
עצרת הזיכרון הממלכתית לשואה ולגבורה שתיערך באמפיתיאטרון של מכון משואה,...
איך לא לפספס תסמינים מדאיגים המעידים על פוסט טראומה?
כולנו חווים סטרס ולחץ במהלך חיי היום יום שלנו, אבל...
"דורות" תורמת לאחים לנשק ולעמותת החתול של בוגרי יחידת 669
יצרנית השום ומוצרי התיבול הקפואים המוכרת, "דורות", ממוקמת בקיבוץ שעל...
מנחת הטלויזיה והרדיו שרון גוטליב תערוך סדנא מרתקת: "חיה בצבע"
צבע משפיע עלינו פיזית ואנרגטית- הכל על התחדשות לקראת האביב...
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
עובדי מחוז צפון בכללית התנדבו בשלל פעילויות ביום המעשים הטובים שצויין ברחבי המחוז
גם השנה עובדי מחוז צפון בכללית יצאו להתנדב במסגרת יום...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
דילוג לתוכן