תוכנית המצויינות במדעי כדור הארץ בשיתוף כפר הנוער עיינות

תוכנית המצויינות במדעי כדור הארץ בשיתוף כפר הנוער עיינות
צילום עיינות

במהלך השנה האחרונה חברו יחד כפר הנוער עיינות- נעמת ומכון דוידסון להקמה וגיבוש תכנית לימודים למצוינות במדעי כדור הארץ. בתוכנית החדשה משתתפים  תלמידי נעל״ה בעיינות – נעמת שעלו מ 7 מדינות שונות לישראל ללמוד בתוכנית. בין השאר עלו תלמידים מגרמניה, ארה"ב וקנדה. התוכנית פותחה ע"י מכון דוידסון לחינוך מדעי במכון ויצמן, הינה רב תחומית, בדגש על תחום מדעי כדור הארץ, ותקנה למשתתפים ידע במגוון נושאים כמו גם יכולות חקר, למידה עצמאית ולמידה שיתופית.

בכל שנה ייחשפו התלמידים לתכנים מגוונים וייחודים. בשנה הראשונה, במקביל ללימודי אולפן בעברית לתלמידים הבאים מחו"ל יערכו מפגשים שבועיים של למידה פעילה, במסגרתם ילמד כל פעם קונספט מדעי פיזיקאלי אחר, ילמדו מושגים מדעיים חשובים בעברית, כשהבנת החומר תעשה באמצעות בניית דגמים שממחישים את העקרונות המדעיים שנלמדו. פעם בחודש ישולבו ביקורים במעבדות מכון ויצמן למדע (שמדורג בין מכוני המחקר המובילים בעולם), יערכו ניסויים במגוון תחומים במעבדות החדישות של מכון דוידסון, יחשפו למחקרים מחזית המדע ויכירו באופן בלתי אמצעי מדענים ומדעניות ממכון ויצמן.

בהמשך, תלמידי המסלול ישתלבו בתוכנית המגמה הארצית למדעי כדור הארץ יחד עם תלמידים ישראלים נוספים מכל רחבי הארץ וישתתפו בקורסים וסדנאות בתחומים שנמצאים היום בחזית המדע, כדוגמת מדעי המוח, מדע חישובי, בינה מלאכותית ועוד.

באירוע השקת התוכנית נכחו אנשי אקדמיה ובכירים נוספים. ביניהם, פרופסור אלון חן – נשיא מכון וייצמן, ד"ר לאית בן דוד מנהלת מכון דוידסון לחינוך מדעי, ישעיהו יחיאלי – מנהל תוכנית נעל"ה, עליזה שרייר – המפקחת על תוכנית נעל"ה במנהל לחינוך התיישבותי ויהורם לוי – מנעמת ומנהל כפר הנוער עיינות נעמת – נעם שפר.

באירוע נשאו דברו אנשי המקצוע והתלמידים וביטאו את התרגשותם מקיום התוכנית בארץ וייחודה מעצם השילוב עם תוכנית נעל"ה.

רחלי פרץ, מנהלת תוכנית נעלה בכפר הנוער עיינות – נעמת הודתה לשותפים הרבים, וציינה בדבריה כי לאחר שנה של עבודה מאומצת, היא "שמחה להודיע בהתרגשות על  יישום תוכנית מדעית  בת 4 שנים בדגש על מדעי הארץ".

עליזה שרייר, המפקחת על תוכנית נעל"ה במנהל לחינוך התיישבותי הוסיפה כי מדובר מבחינתה יום חג לחינוך ולהשכלה. "תלמידי נעלה באים מכל קצווי תבל והשיתוף הזה יתרמו רבות לתלמידים בתחום המצוינות המדעית וכאן יזרעו הזרעים הראשונים למדעני העתיד"

ד"ר ליאת בן דוד במכון דוידסון, שיתפה בתפיסתה על חשיבות העלייה בשילוב מדע למען חברה טובה יותר, "הבחירה שלכם לעשות עלייה ולשלב אותה עם מדע הוא שילוב טבעי לאלו שמחפשים את טובת הכלל ויצירת עתיד טוב לכולנו".

אווילין ביילין הקנדית, תלמידה בתוכנית למצוינות בכפר הנוער עיינות נעמת ציינה באירוע כי, היא גאה להיות חלק מהתוכנית. "מדעים בשבילי זה לא רק נושא שלומדים בבית הספר, הוא כלי לגלות את העולם מסביבי. הוא ההזדמנות להפוך למדענים וליצור שינוי. עבורי זו זכות להיות חלק מהתוכנית ולגלות את המדעים בדרך ייחודית".

ההשקה שודרה בלייב בזום והשתתפו בה הורי התלמידים מרחבי העולם.

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים
קהילת הנובה מביעה תמיכה וזיכרון לנרצחים בפיגוע הטרור במוסקבה
בוקר טוב! חברי וחברות קהילת הנובה הקדישו את יום הקהילה השבועי...
עובדי מחוז צפון בכללית התנדבו בשלל פעילויות ביום המעשים הטובים שצויין ברחבי המחוז
גם השנה עובדי מחוז צפון בכללית יצאו להתנדב במסגרת יום...
לדרמן WINGMAN: עוזר אישי במחיר נגיש
מותג האולרים האמריקאי האייקוני לדרמן, המיובא ארצה על ידי קבוצת...
סוד הצלחתן של "המושכות בחוטים" יוצאות עיראק בכנס מיוחד ליום האישה במרכז מורשת יהדות בבל
חמש נשים מתחומים שונים, שגדלו בבתים עיראקיים התכנסו יחד בפאנל...
סיוע מלחמתי - עמותת איכות בשיקום פותחת קבוצת תמיכה ברוסית לבני משפחה של ניצולי המסיבות, משפחות מפונים והורי חיילים שחווים קושי נפשי בשל התקופה
הטבח בשבעה באוקטובר הוביל לערעור של קהילות שלמות, ביניהם בני...
השיר שהפך לקול נבואי בעקבות טרגדיה
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!
בחטיבות הביניים נמצאים הלימודים בעיצומם, אבל אם אתם תלמידי כיתה...
המלחמה על ההסברה: מדרום אמריקה באהבה
משלחת מנהיגים מאמריקה הלטינית הגיעו לביקור סולידריות ביישובי העוטף הביקור -...
בעמותת החסד סל"ע דואגים שגם בימי המלחמה תהייה לכל ילד תחפושת ומשלוחי מנות יינתנו בעין יפה
ציון גבאי יו"ר ומייסד העמותה:" כבכל שנה גם השנה על...
חוגגים יום הולדת 339 לבאך ברחבי ישראל
ישראל מצטרפת לשלל אירועים בערים המרכזיות ברחבי העולם עם "פסטיבל...
דילוג לתוכן